Teatr Komuna Warszawa zaprasza na premierę polsko-francuskiego spektaklu, który podejmuje temat wzajemnej kontroli ludzi i technologii.
Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
"Call Me Jay" / choreografia: Agata Maszkiewicz
7-9 marca o godzinie 19.00
Po pokazie w sobotę 8 marca odbędzie się spotkanie z zespołem, które poprowadzi Zuzanna Berendt.
bilety: 40 / 50 zł
"CALL ME JAY"* Agaty Maszkiewicz to osobliwy „balet”. Na scenie mamy trio: dwie tancerki i zdalnie sterowany reflektor. Jedna z performerek jest za konsolą i steruje reflektorem, druga reaguje na jego ruch i światło. Raz po raz zamieniają się rolami.
Podejmując grę z reflektorem, wykonawczynie używają klasycznych strategii choreograficznych: kopiują, manipulują, improwizują, próbują kontrolować światło i… siebie nawzajem. Do uchwycenia materialności rzeczy z otoczenia, wykorzystują zmysły, zwłaszcza dotyk i słuch, podlegają fizycznej transformacji i wywołują ciąg choreografii przez wprawianie w ruch przedmiotów na scenie.
To co żywe ściera się z tym co mechaniczne, co aktywne z pasywnym, rzecz przemienia się w podmiot i na odwrót. Uwagę przyciąga to, co wyłania się z interakcji między różnymi obiektami.
"CALL ME JAY" chce rozbudzić fantazje na temat nowych form wspólnoty i współpracy między ludźmi i nie-ludźmi. Z humorem zaprasza do fantazjowania o (nieoczywistych) powiązaniach człowieka z technologią i ich (nie/możliwym) współistnieniu.
* Jay to popularne imię i przydomek dla wielu imion zaczynających się na „J”. To również hałaśliwy, jaskrawo ubarwiony ptak z rodziny krukowatych, Corvidae (sójka).
Pomysł, choreografia: Agata Maszkiewicz
Research: Agata Maszkiewicz, Agnieszka Ryszkiewicz, Emma Tricard
Dramaturgia: Agnieszka Ryszkiewicz, Vincent Tirmarche
Muzyka: Antoine Tirmarche
Kostiumy: Marta Szypulska
Światła: Severine Rieme
Występują: Agata Maszkiewicz, Emma Tricard
Agata Maszkiewicz jest choreografką i performerką. Mieszka we Francji. Ukończyła wydział tańca współczesnego w Institute of Dance Arts w Linz, była uczestniczką programu „ex.er.ce” w Centre Chorégraphique National w Montpellier. Współpracowała m.in. z kolektywem Superamas, Ivaną Muller, Alix Eynaudi, Anne Juren, Paolą Caspao, Weroniką Szczawińską i Agnieszką Jakimiak. W Teatrze Komuna Warszawa występowała dwukrotnie – w 2019 roku zrealizowała spektakl „Taki pejzaż” (w ramach programu rezydencyjnego „Krajobraz”, którego kuratorką była Weronika Szczawińska) oraz w 2019 ze spektaklem „Still Life”.
W pracy choreograficznej wykorzystuje ciała, przedmioty, rzeczy, teksty, obrazy. Lubi tworzyć hybrydowe formy sceniczne, łączyć różne, często bardzo odległe od siebie tematy i proponować dziwne mieszanki. Używa humoru jako narzędzia. Zawsze szuka konkretnego kontekstu do stworzenia ruchu. Uwielbia tańczyć i zależy jej, żeby taniec był atrakcyjny również dla widzów.
Spektakl powstał we współpracy z europejskimi instytucjami kultury.
Produkcja
L’Association Chorégraphique, La Manufacture CDCN Nouvelle – Aquitaine, Bordeux / La Rochelle; InSzPer, Teatr Komun Warszawa, SPRING Performing Arts Festival; APAP – FEMINIST FUTURES, a project co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union
Współfinansowanie
DRAC Nouvelle Aquitaine przy francuskim ministerstwie kultury; departament Charente; Culture Moves Europe – a project funded by the European Union; Goethe Institut oraz Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu Komuna Warszawa – Społeczna Instytucja Kultury