Inne aktualności
- Opole. Teatr Kochanowskiego zapowiada premierę „Burzy. Regulaminu wyspy” 19.04.2024 13:54
- Warszawa. Prezydent Andrzej Duda napisał list gratulacyjny do Antoniego Libery z okazji jego 75. urodzin 19.04.2024 13:49
- Kraków. Wyniki konkursu na piosenkę z repertuaru „Piwnicy pod Baranami" dla studentów szkół teatralnych 19.04.2024 13:38
- Toruń. Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na 28. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt 19.04.2024 12:36
- Kraków. „Miłość w kawałkach”: majowa premiera w Teatrze Nowym Proxima 19.04.2024 12:33
- Kielce. „Nerwica natręctw” gościnnie na scenie WDK 19.04.2024 12:22
- Słupsk. Spektakl o spalonej na stosie Trinie Papisten na scenie Teatru Nowego 19.04.2024 12:15
- Polskie Radio. Radio Teater - drugie wspólne słuchowisko z Teatrem Żydowskim 19.04.2024 11:34
- Warszawa. Dzień Ziemi - przyroda na afiszu Teatru Sztuka Ciała 19.04.2024 11:24
- Kielce. „Papkinada”, czyli widowisko upamiętniające postać Wiesława Gołasa 19.04.2024 10:47
- Łódź. Zwycięzcy XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych 19.04.2024 10:43
- Kielce. Trwa Festiwal Tańca Kielce 2024 19.04.2024 10:38
- Kraków. Nie żyje aktor Grzegorz Minkiewicz. Przez lata był związany z opolską sceną 19.04.2024 10:38
- Gdynia. „Niewolnice z Pipidówki” na deskach Teatru Miejskiego – w sobotę 19.04.2024 09:37
Martyna Majok, laureatka Pulitzera, tworzy z Florence Welch musical wg powieści Scotta Fitzgeralda.
Pochodząca z Bytomia na Śląsku Martyna Majok, która jako dziecko wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych, wciąż znana jest bardziej na świecie niż w kraju. Gdy otrzymała w 2018 r. prestiżową Nagrodę Pulitzera za sztukę „Cost of living", jej teksty nie były wystawiane w kraju. Dopiero później miał premierę „Koszt życia" w Teatrze Śląskim w Katowicach i „Ironbound" w Narodowym.
Majok, pisząc o tym, jak kobiety muszą liczyć na siebie i pokonywać ograniczenia, jakie narzucają im mężczyźni i system, korzystała z doświadczeń mamy i własnych. Ojca nie poznała. Mama chwytała się fizycznej pracy, by utrzymać córkę. Gdy próbowała stworzyć nową rodzinę – padła ofiarą przemocy domowej.
Majok mimo to rozwijała swoje talenty, stykając się z teatrem, gdy pracowała z emigrantami. Pisane i inscenizowane scenki miały być naturalną formą edukacji dla obcokrajowców. Okazały się początkiem drogi do zawodowego teatru.