Inne aktualności
-
Łódź. W 100. rocznicę urodzin wybitnego reżysera Szkoła Filmowa zamieni się w Labirynt Hasa 31.03.2025 14:25
-
Lublin. Teatr Bagatela z wizytą w Teatrze Starym 31.03.2025 13:38
-
Lublin. Spotkanie z Magdaleną Grzebałkowską w Teatrze Starym 31.03.2025 13:27
- Warszawa. Pamela Leończyk reżyseruje „Widok z okna”. Premiera w Lalce – w niedzielę 31.03.2025 13:11
- Rzeszów. Teatr Maska zaprasza do zgłaszania spektakli na festiwal Maskarada 2025 31.03.2025 13:08
-
Warszawa. Zbigniew Raszewski. Stulecie urodzin 31.03.2025 12:43
- Ostrów Wielkopolski. Józef Skrzek laureatem Nagrody Grand Prix Komeda za Całokształt Twórczości 31.03.2025 12:36
-
Łódź. Nowojorska bohema, liryczny Bończyk i młode talenty. OFF-Północna już w ten weekend 31.03.2025 12:31
- Chorzów. W kwietniu premiera „Rodziny Kerwoodów” na scenie Teatru Rozrywki 31.03.2025 12:23
- Warszawa. „Agnieszka… Morawińska, co ty tutaj robisz?” w Kinie Iluzjon 31.03.2025 11:07
- Olsztyn. Międzynarodowy Dzień Teatru w OTL. Premiera i gala z odznaczeniami 31.03.2025 11:02
- Kraków. Na Kazimierzu otwarto Pałac Nieśmiertelności 31.03.2025 10:48
- Bytom. Zmarł Karol Bula, krytyk muzyczny związany z Operą Śląską 31.03.2025 10:40
- Słupsk. III Festiwal Plastyki Teatrów Lalki i Formy – od 7 kwietnia w Teatrze Tęcza 31.03.2025 10:30
Po raz pierwszy od trzech miesięcy Opera Kijowska otworzyła się dla publiczności – w zeszłą sobotę 21 maja teatr wystawił Cyrulika sewilskiego Gioacchina Rossiniego. Przedstawienie zostało nagrodzone dziesięciominutową owacją na stojąco.
Jak informuje The Guardian, „Zamiast typowego w ostatnim czasie wycia syren przeciwlotniczych oraz odgłosów artylerii, kijowska publiczność usłyszała melodie Rossiniowskiego Cyrulika. To pierwszy spektakl operowy w tym mieście od rozpoczęcia rosyjskiej inwazji 24 lutego” – czytamy.
Opera planuje grać regularnie, ale z pewnymi zmianami: przedstawienia będą odbywały się wyłącznie popołudniami w weekendy, sprzedawanych jest maksymalnie 300 biletów, a publiczność musi być gotowa na szybkie przemieszczenie się do podziemnej szatni w razie alarmu. W sobotę cztery poziomy balkonów w teatrze były wyłączone, a widzowie zasiedli przede wszystkim na parterze, aby ułatwić ewentualną ewakuację.
Na spektaklu pojawiły się elegancko ubrane pary, a także żołnierze w mundurach. „Nie mogę powiedzieć, aby opera była moją stałą rozrywką, ale to niesamowite uczucie usłyszeć taką muzykę i znaleźć się w innym świecie, zanim wrócimy do naszej rzeczywistości” – powiedział Guardianowi jeden z żołnierzy.