Inne aktualności
- Albania/Polska. Międzynarodowi artyści uliczni wystąpią na festiwalu Busking Balkans 26.04.2025 17:31
- Gdańsk. Młody Teatr Szekspirowski zaprasza na spektakl „Harmonia albo nic” 26.04.2025 14:30
- Opole. Premiera „Negatywu" w Teatrze im. Jana Kochanowskiego 26.04.2025 12:44
- Kraków. Trwa budowa Centrum Muzyki w Cichym Kąciku 26.04.2025 11:19
- Warszawa. Majówka w w OCH-Teatrze i Teatrze Polonia 26.04.2025 11:08
-
Bydgoszcz. Baletowa inauguracja XXXI Bydgoskiego Festiwalu Operowego 26.04.2025 10:45
- Kraj. Mimo żałoby narodowej w sobotę odbędzie się większość imprez kulturalnych 26.04.2025 10:34
-
Sopot. Czytanie performatywne fragmentów „Chłopek. Opowieści o naszych babkach” Joanny Kuciel-Frydryszak 26.04.2025 10:16
- Warszawa. MKiDN złożył wniosek o wyznaczenie kuratora sądowego ws. Związku Artystów Wykonawców STOART 26.04.2025 10:10
- Warszawa. W Teatrze Żydowskim ruszyły próby do „Skowytu” Allena Ginsberga 26.04.2025 10:05
-
Legnica. „III Furie” Marcina Libera powracają na Scenę na Piekarach 26.04.2025 09:48
- Gdańsk. Carlos Marrodán Casas i Mateusz Kwaterko laureatami Nagrody za Twórczość Translatorską im. Boya-Żeleńskiego 26.04.2025 09:41
-
Warszawa. Pokolenie Z o pamięci, zapomnieniu i odpowiedzialności. Premiera spektaklu „2049: Witaj, Abdo” w Studio – 8 maja 26.04.2025 09:20
- Warszawa. „Nagie maski” – antologia sztuk Luigiego Pirandella 25.04.2025 17:05
Czy ze sceny przemawiają do nas dusze postaci z dawnych czasów, czy współcześni artyści, którzy za wszelką cenę próbują zrozumieć życie, sytuację kobiet z dramatów Szekspira? Jak wiele mają one wspólnego ze współczesnym położeniem kobiet? Co je łączy? Pisze Anna Kulikowska w portalu bialystokonline.pl.
Dzięki kompilacji kobiecych wątków z dzieł Williama Szekspira: "Makbet", "Otello", "Wiele hałasu o nic", "Król Lear", "Poskromienie złośnicy", "Jak wam się podoba", "Hamlet" oraz "Romeo i Julia" powstała autorska opowieść o trupie muzyków, śpiewaków, aktorów i tancerzy, którzy przywołują historie kobiet szekspirowskich.
Wszystko odbywa się pod batutą Hekate, która z zadziorem i ironią wprowadza widzów w społeczno-historyczny kontekst każdej sceny. Sprawując opiekę nad bohaterkami – bawi się konwencjami i atmosferami. W rezultacie odbywa się coś na kształt rytualnego koncertu. Członkowie owej trupy pod wpływem rytmu, dźwięku, ruchu wcielają się w konkretne postaci i przeżywają ich emocje. Muzyka, scenografia i kostiumy oscylują między czasami szekspirowskimi a współczesnymi.