Inne aktualności
- Warszawa. „Wzrusz moje serce” - premiera w Teatrze Ateneum 02.02.2023 18:48
- Lublin. Premiera „Nowego wspaniałego świata” w Teatrze im. Osterwy – w sobotę 02.02.2023 16:04
- Wrocław. 40 lat Kawiarni Artystycznej Pod Kalamburem – Art Cafe. Spotkanie promujące album 02.02.2023 15:53
-
Warszawa. Otwarta próba do spektaklu „Mój sztandar zasikał kotek. Kroniki z Donbasu” 02.02.2023 15:48
- Warszawa. Teatr Guliwer ogłasza nabór do projektu RówniRóżni.doc 02.02.2023 15:01
- Wałbrzych. Miasto świętuje Rok Daisy 02.02.2023 14:48
- Bruksela. W Parlamencie Europejskim uczczono pamięć Janusza Krasińskiego 02.02.2023 14:43
- Kraków. Kidawa-Błońska: ludzie kultury szukają we władzach partnerów do rozmowy, a nie cenzorów 02.02.2023 14:31
- Gdańsk. W Teatrze Miniatura rusza cykl warsztatów rodzinnych „Podróże małe i duże" 02.02.2023 14:17
-
Warszawa. Msza żałobna za Leonarda Pietraszaka w Kościele Środowisk Twórczych - w sobotę 02.02.2023 14:16
-
Bydgoszcz. W ratuszu wystawiono księgę kondolencyjną po śmierci Leonarda Pietraszaka 02.02.2023 14:12
- Poznań. Dotacje na kulturę przyznane 02.02.2023 13:57
-
Warszawa. Ruszył nabór spektakli do Festiwalu Teatralnego Wolność 02.02.2023 12:55
- Warszawa. Konopka i Rutkowski w „Szatan Show” w Teatrze Polonia 02.02.2023 12:35
Czy ze sceny przemawiają do nas dusze postaci z dawnych czasów, czy współcześni artyści, którzy za wszelką cenę próbują zrozumieć życie, sytuację kobiet z dramatów Szekspira? Jak wiele mają one wspólnego ze współczesnym położeniem kobiet? Co je łączy? Pisze Anna Kulikowska w portalu bialystokonline.pl.
Dzięki kompilacji kobiecych wątków z dzieł Williama Szekspira: "Makbet", "Otello", "Wiele hałasu o nic", "Król Lear", "Poskromienie złośnicy", "Jak wam się podoba", "Hamlet" oraz "Romeo i Julia" powstała autorska opowieść o trupie muzyków, śpiewaków, aktorów i tancerzy, którzy przywołują historie kobiet szekspirowskich.
Wszystko odbywa się pod batutą Hekate, która z zadziorem i ironią wprowadza widzów w społeczno-historyczny kontekst każdej sceny. Sprawując opiekę nad bohaterkami – bawi się konwencjami i atmosferami. W rezultacie odbywa się coś na kształt rytualnego koncertu. Członkowie owej trupy pod wpływem rytmu, dźwięku, ruchu wcielają się w konkretne postaci i przeżywają ich emocje. Muzyka, scenografia i kostiumy oscylują między czasami szekspirowskimi a współczesnymi.