Inne aktualności
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
- Paryż. Nie żyje reżyser Laurent Cantet. Miał 63 lata 26.04.2024 10:51
- Warszawa. Dwoje kandydatów do zastąpienia Bartłomieja Sienkiewicza 26.04.2024 10:30
- Busko-Zdrój. Odsłonięto ławeczkę upamiętniającą Krystynę Jamróz 26.04.2024 10:25
- Gdańsk. „Opera? Si!”, „Wyzwolenie" i ludzie-foki na weekend 26.04.2024 09:33
- Gdańsk. Wręczono Pomorskie Nagrody Artystyczne 26.04.2024 09:11
- Łódź. Balet Opery Lyońskiej na otwarcie Łódzkich Spotkań Baletowych 26.04.2024 09:02
- Bydgoszcz. Drugi tydzień 30. BFO pod znakiem tańca 26.04.2024 08:59
- Łódź. Śląski „Byk” na teatralnej scenie 26.04.2024 08:52
- Ludzie teatru w „Notatniku Teatralnym” – wywiad z pracownikami Narodowego Starego Teatru 26.04.2024 08:46
- Warszawa. Premiera spektaklu „Lekcje tańca” w Teatrze Kwadrat – w sobotę 26.04.2024 08:42
- Gniezno. W Teatrze Fredry premiera scenicznej wersji powieści Tokarczuk „Empuzjon” 26.04.2024 08:33
- Białystok. W BTL-u premiera i powrót klasyków 26.04.2024 08:23
- Łódź. „Ocalić od zapomnienia” – projekt Fundacji Gra/nice 25.04.2024 20:30
- Pandemia i wszystko, co się z nią wiąże - w tym zamknięcie teatru - prowadzi nas do jakiegoś rodzaju szaleństwa i poczucia absurdu. Próbujemy więc na wszelkie sposoby przetłumaczyć teatr na inne media, którymi możemy nadal kontaktować się z naszą publicznością - mówi Marcin Kęszycki. W cyklu Na odwrót, wywrót oraz opak Teatr Ósmego Dnia zaprezentuje serię krótkich, rymowanych, animowanych etiud filmowych. Pisze Marek S. Bochniarz w portalu kultura.poznan.pl.
Zdaniem Kęszyckiego medium teatru jest nieprzetłumaczalne na nic innego. - Obejrzałem bardzo dużo streamingowych rejestracji online oraz zapisów spektakli... Mam tylko poczucie, że teatry dzięki zjawisku "kultura w sieci" będą miały znakomite dokumentacje swoich przedstawień. Z wyjątkiem może kilku, żaden z tych zapisów nie broni się w internecie, nie może zastąpić teatru, który jest żywym i bezpośrednim kontaktem z drugim człowiekiem. Niestety dotyczy to również tego co sami zrobiliśmy w wersji online. Tak mi się teraz wydaje. Z wielu obejrzanych spektakli duże wrażenie zrobił na mnie spektakl Teatru Miejskiego w Gliwicach Białoruś obrażona Andreia Kureichika - może przede wszystkim dlatego, że jest formą niemal dokumentalną i został zrealizowany z pomysłem, specjalnie pod kamerę, przy zachowaniu - na ile to było możliwe -teatralnej intymności. Może jeszcze kilka innych... W pandemii wiosennej próbowaliśmy przełożyć na Zooma spektakl Do władzy wielkiej i sprawiedliwej, również inne spektakle, czytaliśmy tez wiersze powracając do Barańczaka, Ryszarda Krynickiego, Szczepana Kopyta, naszych ulubionych poetów. Wydaje mi się, że takie czytania mają jednak swoją wartość - obejrzało je spore grono ludzi - przyznaje aktor.