Inne aktualności
- Warszawa. MKiDN: przeznaczamy 8 mln 150 tys. zł na dofinansowanie 31 projektów wysokobudżetowych 21.03.2025 15:49
- Poznań. TVP3 przywozi dzieci z niewielkich miast na spektakle do swojego studia 21.03.2025 15:42
-
Nowy RAPTULARZ: IN TYRRANOS 21.03.2025 14:48
-
Warszawa. Program Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego w kwietniu 21.03.2025 13:50
- Toruń. Międzynarodowy Dzień Teatru w Baju Pomorskim 21.03.2025 13:43
- Kraj. Zamach terrorystyczny na Stary Teatr, AIDS w Warszawie. Masłowska w Krakowie. Weekend premier 21.03.2025 13:21
- Kraków. Teatralna kumulacja: weekend z premierami 21.03.2025 13:11
-
Wrocław. Rusza 45. Przegląd Piosenki Aktorskiej 21.03.2025 11:54
- Warszawa. Przepisy planowane przez rząd zagrażają istnieniu Teatru Ekologicznego Bohema House. Protest artystów 21.03.2025 11:50
- Gorzów Wlkp. Teatr Mostów wziął się za Witkacego. Premiera w MCK-u 21.03.2025 11:37
- Słupsk. Jedyny taki. Rusza Festiwal Trzy Teatry – w Tęczy, Nowym i Rondzie 21.03.2025 11:36
- Warszawa. Szefowa MKiDN: musimy pamiętać o innym upowszechnieniu kultury niż tylko festiwale i koncerty 21.03.2025 11:29
- Warszawa. Min. Wróblewska: do programów MKiDN zgłoszono blisko 13,5 tys. projektów 21.03.2025 11:26
- Kraków. Druga edycja Wielkiej Gali Burleski w Teatrze Słowackiego 21.03.2025 11:19
- Pandemia i wszystko, co się z nią wiąże - w tym zamknięcie teatru - prowadzi nas do jakiegoś rodzaju szaleństwa i poczucia absurdu. Próbujemy więc na wszelkie sposoby przetłumaczyć teatr na inne media, którymi możemy nadal kontaktować się z naszą publicznością - mówi Marcin Kęszycki. W cyklu Na odwrót, wywrót oraz opak Teatr Ósmego Dnia zaprezentuje serię krótkich, rymowanych, animowanych etiud filmowych. Pisze Marek S. Bochniarz w portalu kultura.poznan.pl.
Zdaniem Kęszyckiego medium teatru jest nieprzetłumaczalne na nic innego. - Obejrzałem bardzo dużo streamingowych rejestracji online oraz zapisów spektakli... Mam tylko poczucie, że teatry dzięki zjawisku "kultura w sieci" będą miały znakomite dokumentacje swoich przedstawień. Z wyjątkiem może kilku, żaden z tych zapisów nie broni się w internecie, nie może zastąpić teatru, który jest żywym i bezpośrednim kontaktem z drugim człowiekiem. Niestety dotyczy to również tego co sami zrobiliśmy w wersji online. Tak mi się teraz wydaje. Z wielu obejrzanych spektakli duże wrażenie zrobił na mnie spektakl Teatru Miejskiego w Gliwicach Białoruś obrażona Andreia Kureichika - może przede wszystkim dlatego, że jest formą niemal dokumentalną i został zrealizowany z pomysłem, specjalnie pod kamerę, przy zachowaniu - na ile to było możliwe -teatralnej intymności. Może jeszcze kilka innych... W pandemii wiosennej próbowaliśmy przełożyć na Zooma spektakl Do władzy wielkiej i sprawiedliwej, również inne spektakle, czytaliśmy tez wiersze powracając do Barańczaka, Ryszarda Krynickiego, Szczepana Kopyta, naszych ulubionych poetów. Wydaje mi się, że takie czytania mają jednak swoją wartość - obejrzało je spore grono ludzi - przyznaje aktor.