Inne aktualności
- Warszawa. Program Otwartej Sceny IT w lutym 24.01.2025 10:51
- Kielce. Dwie prapremiery w lutym w Teatrze Żeromskiego 24.01.2025 10:40
- Kielce. Komedia „Bez hamulców” z Arturem Barcisiem w WDKu 24.01.2025 10:16
- Trójmiasto. Zmarł aktor-śpiewak Leszek Kowalski 24.01.2025 10:08
- Warszawa. Premiera spektaklu Mariana Opani na początku lutego w Ateneum 24.01.2025 10:05
- Tarnów. Zaczynał w Tuptusiach i „Solskim", teraz otrzymał prestiżową nominację aktorską 24.01.2025 09:30
- Warszawa. Dziś premiera monodramu Ewy Kasprzyk „Sztuka i seks, czyli Peggy Guggenheim” 24.01.2025 09:25
- Bydgoszcz. Opera Nova i Filharmonia Pomorska z milionami na rozbudowę 24.01.2025 09:20
- Kraków. Koncert „Symphony For Life" w Synagodze Tempel – w 80. rocznicę wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau 24.01.2025 09:07
- Sulechów. „Apetyt na czereśnie" z Teatru Muzycznego w Poznaniu w SDK 24.01.2025 09:01
- Łódź. Pierwsza premiera w 2025 roku otwiera obchody jubileuszu 80-lecia istnienia Teatru Pinokio 24.01.2025 08:57
- Lublin. „Don Giovanni" – spektakle wyprzedane w stu procentach 24.01.2025 08:34
- Warszawa. „ENCORE” o miłości na scenie CST 24.01.2025 08:34
- Warszawa. Spektakl „Prawdy za grosz” w ramach Otwartej Sceny IT 24.01.2025 08:20
- Pandemia i wszystko, co się z nią wiąże - w tym zamknięcie teatru - prowadzi nas do jakiegoś rodzaju szaleństwa i poczucia absurdu. Próbujemy więc na wszelkie sposoby przetłumaczyć teatr na inne media, którymi możemy nadal kontaktować się z naszą publicznością - mówi Marcin Kęszycki. W cyklu Na odwrót, wywrót oraz opak Teatr Ósmego Dnia zaprezentuje serię krótkich, rymowanych, animowanych etiud filmowych. Pisze Marek S. Bochniarz w portalu kultura.poznan.pl.
Zdaniem Kęszyckiego medium teatru jest nieprzetłumaczalne na nic innego. - Obejrzałem bardzo dużo streamingowych rejestracji online oraz zapisów spektakli... Mam tylko poczucie, że teatry dzięki zjawisku "kultura w sieci" będą miały znakomite dokumentacje swoich przedstawień. Z wyjątkiem może kilku, żaden z tych zapisów nie broni się w internecie, nie może zastąpić teatru, który jest żywym i bezpośrednim kontaktem z drugim człowiekiem. Niestety dotyczy to również tego co sami zrobiliśmy w wersji online. Tak mi się teraz wydaje. Z wielu obejrzanych spektakli duże wrażenie zrobił na mnie spektakl Teatru Miejskiego w Gliwicach Białoruś obrażona Andreia Kureichika - może przede wszystkim dlatego, że jest formą niemal dokumentalną i został zrealizowany z pomysłem, specjalnie pod kamerę, przy zachowaniu - na ile to było możliwe -teatralnej intymności. Może jeszcze kilka innych... W pandemii wiosennej próbowaliśmy przełożyć na Zooma spektakl Do władzy wielkiej i sprawiedliwej, również inne spektakle, czytaliśmy tez wiersze powracając do Barańczaka, Ryszarda Krynickiego, Szczepana Kopyta, naszych ulubionych poetów. Wydaje mi się, że takie czytania mają jednak swoją wartość - obejrzało je spore grono ludzi - przyznaje aktor.