Inne aktualności
- Warszawa. Zbliża się dzień otwarcia Universum Teatru i Umysłu 20.09.2024 18:36
- Warszawa. ZAiKS pomaga artystom, którzy ucierpieli na skutek powodzi 20.09.2024 18:27
- Warszawa. 6. edycja cyklu #PolacyRobiąTeatr #PolkiRobiąTeatr w Teatrze Druga Strefa – od soboty 20.09.2024 16:23
- Warszawa. MKiDN: Powołaliśmy Radę ds. Instytucji Artystycznych IV kadencji 20.09.2024 16:19
- Kraj. „Halka” wileńska na antenie radiowej Dwójki 20.09.2024 16:18
- Warszawa. Monodram Anicety Ochnickiej w SPATiFie 20.09.2024 15:47
- Toruń. Ruszają przesłuchania do największej produkcji Teatru Muzycznego – „Jesus Christ Superstar” 20.09.2024 14:24
- Warszawa. 200. spektakl „W progu” Mariana Opani w Teatrze Ateneum 20.09.2024 14:18
- Warszawa. Nowy projekt Kamila Wodki. Premiera w Teatrze Scena Współczesna 20.09.2024 13:58
- Warszawa. „Elektra” – czytanie performatywne. Sofokles na nowo odczytany 20.09.2024 13:42
- Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 20.09.2024 13:18
- Białystok. W centrum miasta odsłonięto mural upamiętniający Krzysztofa Raua 20.09.2024 13:06
- Warszawa. Rozpoczęły się próby do spektaklu „Orfeusz” w TR Warszawa 20.09.2024 12:24
- Warszawa/Wrocław. Wkrótce premiera performansu „TKANKI GŁĘBOKIE. Herstorie Jadwigi Marii Strumff” 20.09.2024 11:40
Wirus nam nie odpuszcza, kilka tygodni mogliśmy nacieszyć się możliwością odwiedzin w kinach i teatrach, a tu okazuje się, że przynajmniej te ostatnie postanowiły wrócić do pracy w wersji online. Nie narzekajmy jednak, bo robią to pełną parą i w wielkim stylu m.in. za sprawą tarnowskich twórców - pisze Anna-Maria Tryba w Temi.
24 października o godzinie 18 będziemy mieli okazję obejrzeć zdalnie za pomocą strony na Facebooku Luteranie Nowy Sącz, spektakl Teatru Nomina Rosae Pod wspólnym niebem tarnowskiego reżysera Łukasza Fijała. Sztuka została sfilmowana w przestrzeni kościoła ewangelickiego w Nowym Sączu, jednego z najstarszych obiektów sakralnych w mieście, dawnej kaplicy Lubomirskich przy nieistniejącym już kościele Franciszkanów, przez tarnowskiego operatora Jakuba Szydłowskiego. Dlaczego Nowy Sącz?
Przed wojną Nowy Sącz byt miastem wielu kultur; od wieków ziemia sądecka znajdowała się na skrzyżowaniu historii, ludzkich opowieści i losów. Przez setki lat żyli w nim chrześcijanie, a obok nich również Żydzi, Niemcy, Łemkowie i Romowie. To wielowiekowe koegzystowanie zostało brutalnie przerwane przez II wojnę światową - świat, który istniał przed 1939 r. został na zawsze zniszczony. Spektakl przywołuje ten, nieistniejący już, świat i żyjących w nim ludzi, z ich sprawami, uczuciami, kłopotami i radościami.