Inne aktualności
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
„Syndrom Hamleta”, poruszający portret ukraińskiego "pokolenia Majdanu" w czasie zapomnianej przez świat wojny w Donbasie, zobaczymy w poniedziałek w Teatrze Starym. W pokazie wezmą udział reżyserka filmu oraz aktorzy.
"Syndrom Hamleta" Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego jest zapisem przygotowań do spektaklu bazującego na motywach "Hamleta" i doświadczeń aktorów z wojny w Donbasie. Spektakl miał premierę jesienią 2020 r. w Kijowie, kilkanaście miesięcy przed inwazją Rosji na Ukrainę. W przedstawieniu zagrało pięcioro aktorów, których świat stanął na głowie, gdy w 2014 r. Rosja rozpoczęła działania zbrojne w południowo-wschodniej Ukrainie.
Bohaterowie, zainspirowani motywami z „Hamleta", wracają na scenie do brutalnych doświadczeń ostatnich lat, próbując przezwyciężyć traumy. Próby, w połączeniu z wejściem w ich prywatne życie, tworzą portret pokolenia mierzącego się z wojennym doświadczeniem i bolesną przeszłością, która po inwazji Rosji na Ukrainę staje się też ich przyszłością. Sceny z frontu odtwarzają w spektaklu lub przedstawiają je metaforycznie.