Inne aktualności
- Międzyzdroje. Rozpoczął się 27. Festiwal Gwiazd 04.07.2024 19:09
- Warszawa. Koniec sezonu w Teatrze Ateneum 04.07.2024 18:41
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” na festiwalu w Awinionie 04.07.2024 17:10
- Warszawa. Karolina Rozwód powołana na stanowisko dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 04.07.2024 16:27
- Zakopane. „Nasz alfabet” hasłem 9. Zakopiańskiego Festiwalu Literackiego 04.07.2024 16:14
- Kraków. Balet, opera i spektakl rodzinny w programie nowego sezonu Opery Krakowskiej 04.07.2024 16:11
- Kraj. Polscy artyści i naukowcy tworzą immersyjny spektakl na portugalskich Azorach 04.07.2024 16:00
- Warszawa. Teatr Ateneum gra do 7 lipca 04.07.2024 15:17
- Wrocław. Lato pełne wrażeń w NFM 04.07.2024 15:00
- Kraków. Teatr Groteska zapraszany na międzynarodowe festiwale 04.07.2024 14:06
- Warszawa. Senator Fedorowicz: chcemy, by ustawę o prawach autorskich szybko przyjęto; będziemy ją zmieniać 04.07.2024 13:22
- Warszawa. Nowa scena Teatru Scena Współczesna została oficjalnie otwarta 04.07.2024 13:16
- Warszawa. Teatr Roma ogłosił najnowszą premierę. „Wicked” na wiosnę przyszłego roku 04.07.2024 13:08
- Warszawa. Premierowe „Cafe Silencio” Teatru Pantomimy Mimo na rzeszowskim festiwalu 04.07.2024 12:43
W tym tygodniu Filharmonia Łódzka zaprasza na transmisje z nowojorskiej Metropolitan Opera, w których główną rolę grają matki.
Do najbardziej przejmujących ról matczynych należy Cio-Cio-San, czyli tytułowa madame Butterfly w operze G. Pucciniego. Młodziutka Japonka, porzucona przez amerykańskiego oficera Pinkertona, czeka na niego przez trzy lata, wychowując ich wspólnego synka. Postacią jednoznacznie negatywną jest mitologiczna Klitajmestra, matka tytułowej Elektry w operze R. Straussa. Wraz z kochankiem morduje swego męża Agamemnona i obejmuje rządy w Mykenach.