Inne aktualności
- Wkrótce rozpoczną się XXVII Łódzkie Spotkania Baletowe w Teatrze Wielkim 20.04.2024 09:39
- Łódź. W Teatrze Jaracza premiera „Tylko jednego dnia” dla najmłodszych widzów 20.04.2024 09:32
- Warszawa. Osiem osób zakwalifikowano do II etapu konkursu na dyrektora Teatru Lalka 20.04.2024 09:23
- Bydgoszcz. Jubileuszowy Bydgoski Festiwal Operowy od dziś 20.04.2024 09:15
- Warszawa. Po co nam Instytut Teatralny? W poniedziałek dyskusja panelowa 20.04.2024 08:55
- Warszawa. W maju rozpocznie się 33. Festiwal Mozartowski 20.04.2024 08:30
- Warszawa. 2. Festiwal Teatralny Wolność – od 24 kwietnia 19.04.2024 19:05
- Warszawa. „Czasen” - premiera spektaklu Bartłomieja Ostapczuka 19.04.2024 19:01
- Kraj. „Nie – pierwszy krok w chmurach, w poszukiwaniu portretu pisarza” – słuchowisko w radiowej Trójce 19.04.2024 16:13
- Kielce. W maju spektakl „To tylko botoks - czyli zastrzyk śmiechu” gościnnie w KCK 19.04.2024 15:55
- Warszawa. Pokazy przedpremierowe „Lekcji tańca” w Teatrze Kwadrat 19.04.2024 15:37
- Warszawa. „Judyta triumfująca” Antonio Vivaldiego ponownie w Warszawskiej Operze Kameralnej 19.04.2024 15:32
- Warszawa/Kraków. Muzyczna podróż do krainy zen. Dziś premiera koprodukcji STUDIO i Teatru Słowackiego 19.04.2024 15:16
- Warszawa. Mądre Ciało? Finał IX edycji projektu Art Generacje 19.04.2024 14:56
W tym tygodniu Filharmonia Łódzka zaprasza na transmisje z nowojorskiej Metropolitan Opera, w których główną rolę grają matki.
Do najbardziej przejmujących ról matczynych należy Cio-Cio-San, czyli tytułowa madame Butterfly w operze G. Pucciniego. Młodziutka Japonka, porzucona przez amerykańskiego oficera Pinkertona, czeka na niego przez trzy lata, wychowując ich wspólnego synka. Postacią jednoznacznie negatywną jest mitologiczna Klitajmestra, matka tytułowej Elektry w operze R. Straussa. Wraz z kochankiem morduje swego męża Agamemnona i obejmuje rządy w Mykenach.