Sen nocy letniej, na podstawie dzieła Williama Szekspira, w reżyserii i choreografii Giorgio Madii oraz muzycznej realizacji Marcina Nałęcza-Niesiołowskiego już 25 kwietnia o 18.30 na żywo z Opery Krakowskiej na Play Kraków. Inscenizacja pozwoli przenieść się do świata fantazji i rozsmakować w pięknie muzyki Felixa Mendelssohna. Spektakl organizowany jest w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca.
Sen nocy letniej to spektakl baletowy z muzyką Felixa Mendelssohna na podstawie jednego z najważniejszych dzieł Williama Szekspira, komedii lirycznej o tym samym tytule. Sztuka opowiada o perypetiach kochanków – Hermii i Lizandra, którzy szukając w ateńskim lesie ucieczki przed nieprzychylnym ich miłości ojcem dziewczyny, zakłócają codzienność leśnych duchów. To pełna intryg, magii i oniryzmu wielowątkowa historia o miłości, zwieńczona szczęśliwym zakończeniem.
Choreografię i reżyserię do spektaklu przygotował Giorgio Madia, znany krakowskiej publiczności jako autor baletowej wersji Kopciuszka (2010) i baletu-opery Orfeusz i Eurydyka Ch. W. Glucka (2013). To realizacja przełamująca schematy gatunkowe. Oprócz baletu będzie można bowiem usłyszeć śpiewające elfy (Iwona Socha, Monika Korybalska) i Chór Żeński Opery Krakowskiej, a także podziwiać grę aktorów dramatycznych. Obecność ostatnich jest elementem wynikającym ze szkatułkowej budowy tekstu Szekspira, w którym jeden z wątków fabuły jest opowieścią w opowieści.
Realizacja Madii czerpie inspirację z tradycji komedii dell’arte. „Zastosowałem podobne zasady, mocno akcentowany język ciała i prostą, ruchomą scenografię „obsługiwaną” przez tancerzy, śpiewaków i dzieci. W ten sposób niczego nie udajemy, a odkrywamy teatralną magię” – podaje reżyser i choreograf.
Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Scenografia zaprojektowana przez Alexandra J. Mudlagka odzwierciedla dynamizm akcji oraz zawiłość miłosnych i fantastycznych wątków. W zgodzie z pierwszymi wystawieniami sztuki Szekspira, odbywającymi się w ogrodach, wypełniają ją błękitne roślinne labirynty o zmiennych w toku akcji konfiguracjach.
Za muzyczną stronę spektaklu odpowiada Marcin Nałęcz-Niesiołowski, jeden z najważniejszych dyrygentów operowych i filharmonicznych w Polsce. „Jest wiele inscenizacji tego dzieła, które dołączają do muzyki Mendelssohna kompozycje innych twórców. Bardzo się cieszę, że nasza realizacja Snu nocy letniej opiera się tylko i wyłącznie na jego muzyce”– podaje.
W dziele oprócz znanego powszechnie „Marsza weselnego”, będzie można usłyszeć Saltarello z Symfonii Włoskiejniemieckiego kompozytora.
Sen nocy letniej w reż. Giorgio Madii, 25 kwietnia, g. 18.30 na Play Kraków
Bilety w cenie 10 zł dostępne online pod linkiem
Wydarzenie organizowane jest w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca
Patronem akcji tańczMY jest Instytut Muzyki i Tańca
Realizatorzy spektaklu
Reżyseria, choreografia, reżyseria światła: Giorgio Madia
Kierownictwo muzyczne: Marcin Nałęcz-Niesiołowski
Scenografia i kostiumy: Alexander J. Mudlagk
Przygotowanie chóru: Janusz Wierzgacz
Asystenci choreografa: Duilio Ingraffia, Katarzyna Aleksander-Kmieć, Marek Fiertek, Elena Korpusenko i Katarzyna Borstyn (Studio Baletowe)
Asystent kierownika muzycznego: Joachim Kołpanowicz
Asystentka scenografa i kostiumografa: Agata Pinkosz
Inspicjenci: Mateusz Makselon, Agnieszka Sztencel
Obsada spektaklu
PUK | Gabriele Togni
OBERON/ TEZEUSZ | Yauheni Yatskevich
TYTANIA/ HIPOLITA | Gabriela Kubacka
HERMIA | Malika Tokkozhina
LIZANDER | Yauheni Raukuts
HELENA | Mizuki Kurosawa
DEMETRIUSZ | Leonardo Cusinato
BOTTOM | Maciej Pluskowski
CHŁOPIEC INDYJSKI | Kornel Rabus
Zespół (elfy): Paulina Cisłowska, Julia Galambos, Sofia Manca, Anastasiya Krasouskaya, Dina Ratoń, Mariana Morfin, Klaudia Połeć, Agata Steinke, Teresa Żurowska, Bożena Kowalska, Daniele Griffo, Aliaksandr Karandulka, Maciej Pluskowski, Adam Mośko, Andrei Kryshchanovich, Vadzim Trukhan, Piotr Krajewski, Fabian von Lindern
Śpiewacy:
ELF I | Iwona Socha
ELF II | Monika Korybalska
Aktorzy:
Quince | Rafał Szumera
Snug | Rafał Kuźma
Starveling | Roland Rajzer
Flute | Alan Bochnak
Snout | Rafał Piętka-Wodyński
CHÓR ŻEŃSKI, ORKIESTRA i STUDIO BALETOWE OPERY KRAKOWSKIEJ
Dyrygent: Marcin Nałęcz-Niesiołowski