Inne aktualności
- Warszawa. Open Call w Komunie – ostatni dzień 04.11.2024 19:12
- Warszawa. Festiwal Niepodległa na Krakowskim Przedmieściu 04.11.2024 19:05
- Warszawa. Pożegnanie Elżbiety Zającówny – w środę 04.11.2024 18:14
- Szczecin. Najbliższy tydzień w Teatrze Polskim 04.11.2024 16:29
- Śrem. Awangardowa edukacja kulturalna: Teatr Instrumentalny Bogusława Schaeffera 2024 04.11.2024 15:22
- Tarnów. Sylwester w Teatrze im. Ludwika Solskiego 04.11.2024 15:10
- Warszawa. Dwa premierowe spektakle Michała Zadary w Muzeum Sztuki Nowoczesnej 04.11.2024 14:44
- Nowy Sącz. Pokaz reżyserskiej wersji kultowego „Czasu Apokalipsy” 04.11.2024 14:39
- Toruń. „AI-Art. Sztuka, technologia i ekologia w teatrze” – nowy projekt Baja Pomorskiego 04.11.2024 14:23
- Warszawa. „Niedźwiedzisio” – premiera streamingowa Teatru Baj 04.11.2024 13:22
- Warszawa. Debata „Historia HI§TORY, czyli Gombrowicz i reszta świata” w POK 04.11.2024 13:02
- Kraków. Teatr Słowackiego zaprasza na premierę „Tak zwanej ludzkości w obłędzie” 04.11.2024 12:45
- Bydgoszcz. XXIII Festiwal Prapremier startuje w najbliższy piątek 04.11.2024 12:41
- Kraków. Krakowska Akademia Musicalu zaprasza na „Piękną i Bestię Jr.” 04.11.2024 11:59
Sacrum Profanum nie daje o sobie zapomnieć. I całe szczęście, bo tegoroczne koncerty zaprezentowane w myśl hasła "Dojrzałość", cieszyły się dużym powodzeniem krakowskiej publiczności. Dzięki platformie Play Kraków mogą oglądać je widzowie z całej Polski. Wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Motywem przewodnim zakończonej w październiku 19. edycji Sacrum Profanum była „Dojrzałość". W ramach festiwalu odbyło się osiem koncertów - trzy z nich właśnie trafiły na krakowskiego Netflixa, czyli platformę Play Kraków. Pierwszy, inspirowany twórczością Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory", miał miejsce w Teatrze Łaźnia Nowa i zainaugurował festiwal.
- Impulsem do przygotowania tego programu była seria kompozycji stworzonych przez japońsko-koreańską artystkę Ryoko Akamę, które z kolei zostały zainspirowane zbiorami archiwum fotografii Kieślowskiego w Sokołowsku. Drugą kluczową osobą dla projektu był Jim O’Rourk - geniusz alternatywy, gitarzysta, producent, kompozytor, którego doświadczeniami muzycznymi można by obdzielić tuzin adeptów tej sztuki - mówi Łukasz Lembas z Krakowskiego Biura Festiwalowego. Utwory obojga twórców zostały zestawione m.in. z fragmentem słynnego „Kwartetu na koniec czasu" Oliviera Messiaena czy utworem „All English Music Is Greensleeves" Mai Verlaak.