Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
Sacrum Profanum nie daje o sobie zapomnieć. I całe szczęście, bo tegoroczne koncerty zaprezentowane w myśl hasła "Dojrzałość", cieszyły się dużym powodzeniem krakowskiej publiczności. Dzięki platformie Play Kraków mogą oglądać je widzowie z całej Polski. Wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Motywem przewodnim zakończonej w październiku 19. edycji Sacrum Profanum była „Dojrzałość". W ramach festiwalu odbyło się osiem koncertów - trzy z nich właśnie trafiły na krakowskiego Netflixa, czyli platformę Play Kraków. Pierwszy, inspirowany twórczością Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory", miał miejsce w Teatrze Łaźnia Nowa i zainaugurował festiwal.
- Impulsem do przygotowania tego programu była seria kompozycji stworzonych przez japońsko-koreańską artystkę Ryoko Akamę, które z kolei zostały zainspirowane zbiorami archiwum fotografii Kieślowskiego w Sokołowsku. Drugą kluczową osobą dla projektu był Jim O’Rourk - geniusz alternatywy, gitarzysta, producent, kompozytor, którego doświadczeniami muzycznymi można by obdzielić tuzin adeptów tej sztuki - mówi Łukasz Lembas z Krakowskiego Biura Festiwalowego. Utwory obojga twórców zostały zestawione m.in. z fragmentem słynnego „Kwartetu na koniec czasu" Oliviera Messiaena czy utworem „All English Music Is Greensleeves" Mai Verlaak.