Inne aktualności
- Łódź. W Muzeum Sztuki MS2 rozpoczął się UK/Poland Season 2025 05.03.2025 19:39
- Poznań. Po przebudowie wartej prawie 15 mln zł otwarto dziedziniec CK Zamek 05.03.2025 16:28
- Białystok. Teatralna wiosna w Nie Teatrze 05.03.2025 16:16
-
Lublin. Teatr Centralny w marcu 05.03.2025 16:00
- Warszawa. Spotkanie z cyklu „HORYZONTY 07 / otwarte archiwa” w Dramatycznym 05.03.2025 15:47
- Kielce. „Late Lovers of Moon Snow” z Bytomia gościnnie w KTT 05.03.2025 15:33
-
Łódź. Jubileuszowa płyta Teatru Pinokio i urodzinowy koncert 05.03.2025 15:32
-
Warszawa. Rusza nowa strona internetowa prezentująca dorobek projektu Odzyskana awangarda 05.03.2025 15:29
- Poznań. Teatr Wielki zaprasza na kiermasz kostiumów 05.03.2025 15:01
- Gdańsk. Znamy laureata Nagrody za Twórczość Translatorską im. T. Boya-Żeleńskiego 05.03.2025 14:43
-
Zakopane. Srebrne Medale „Gloria Artis” dla aktorów Teatru im. S. I. Witkiewicza 05.03.2025 14:29
-
Warszawa. Allan Starski laureatem Polskiej Nagrody Filmowej Orły 2025 za osiągnięcia życia 05.03.2025 14:23
- Ruda Śląska. Premiera „Morderstwa w hotelu Domaine D`Auriack” w Teatrze Impresaryjnym im. H. Bisty 05.03.2025 14:20
-
Łódzkie. Jest dotacja na projekty Teatru Wielkiego i MAiE 05.03.2025 14:02
Sacrum Profanum nie daje o sobie zapomnieć. I całe szczęście, bo tegoroczne koncerty zaprezentowane w myśl hasła "Dojrzałość", cieszyły się dużym powodzeniem krakowskiej publiczności. Dzięki platformie Play Kraków mogą oglądać je widzowie z całej Polski. Wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Motywem przewodnim zakończonej w październiku 19. edycji Sacrum Profanum była „Dojrzałość". W ramach festiwalu odbyło się osiem koncertów - trzy z nich właśnie trafiły na krakowskiego Netflixa, czyli platformę Play Kraków. Pierwszy, inspirowany twórczością Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory", miał miejsce w Teatrze Łaźnia Nowa i zainaugurował festiwal.
- Impulsem do przygotowania tego programu była seria kompozycji stworzonych przez japońsko-koreańską artystkę Ryoko Akamę, które z kolei zostały zainspirowane zbiorami archiwum fotografii Kieślowskiego w Sokołowsku. Drugą kluczową osobą dla projektu był Jim O’Rourk - geniusz alternatywy, gitarzysta, producent, kompozytor, którego doświadczeniami muzycznymi można by obdzielić tuzin adeptów tej sztuki - mówi Łukasz Lembas z Krakowskiego Biura Festiwalowego. Utwory obojga twórców zostały zestawione m.in. z fragmentem słynnego „Kwartetu na koniec czasu" Oliviera Messiaena czy utworem „All English Music Is Greensleeves" Mai Verlaak.