Inne aktualności
- Łódź. „Ocalić od zapomnienia” – projekt Fundacji Gra/nice 25.04.2024 20:30
- Bytom. „Late Lovers of Moon Snow” – premiera w Teatrze Rozbark 25.04.2024 18:35
- Radom. „Iwona, księżniczka Burgunda” w Teatrze Powszechnym 25.04.2024 18:16
- Warszawa. 13 spektakli w finale programu Teatr Polska 25.04.2024 18:12
- Wrocław. W czerwcu 7. Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci 25.04.2024 17:39
- Kraków. Wiosna, lato, jesień, zima… na Scenie NCK! 25.04.2024 16:26
- Warszawa. „Cesarz” powraca do Ateneum 25.04.2024 15:44
- Poznań. Sukces „Łabędzi" Tobiasza Sebastiana Berga w Warszawie 25.04.2024 15:00
- Poznań. Najbliższe spektakle w Centrum Kultury Zamek 25.04.2024 14:25
- Kraj. GUS: w 2023 r. o 31,7 proc. wzrosła liczba widzów i słuchaczy w teatrach i instytucjach muzycznych 25.04.2024 12:13
- Łódź. Trudne rodzinne relacje w sztuce Thomasa Bernharda 25.04.2024 11:12
- Kielce. Premiera „Lokatora” Studia Pantmimy „Praca w toku" w KCK 25.04.2024 10:50
- Gdańsk. Czarci Krakowski Salon Poezji w Nadbałtyckim Centrum Kultury 25.04.2024 10:24
- Bytom. Trzy dni święta tańca 25.04.2024 10:03
Dostosowanie budynków użyteczności publicznej dla osób poruszających się na wózkach to już norma, Teatr Słowackiego poszedł krok dalej, swój repertuar przystosowuje do odbioru przez osoby z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu. W Słowaku spektakle „zobaczą” osoby niewidzące i niesłyszące. Chcemy być dla każdego – deklaruje teatr - pisze Anna Piątkowska w Dzienniku Polskim.
Pełna dostępność spektakli to cel, jaki postawił sobie Teatr Słowackiego. Choć wymaga to sporego nakładu pracy, okazuje się, że nie jest przedsięwzięciem nie do wykonania.
Jak pokazać spektakl osobom z dysfunkcją wzroku? Z pomocą przychodzi audiodeskrypacja z powodzeniem wykorzystywana od dawna w serialach i programach telewizyjnych.
- Lektor, w momencie, gdy nie ma dialogów, opisuje sytuację, która się dzieje na scenie. Widzowie mają słuchawki, przez które słyszą to, co mówi lektor – wyjaśnia koordynator projektu dostępności Dominika Feiglewicz.
Teatr przygotował także specjalne makiety dotykowe scenografii i kostiumów, dzięki którym osoby niewidzące mają możliwość poznania także tego aspektu przedstawień. Niewidzący mają okazję poznać teatr także dzięki makietom dotykowym Dużej Sceny, Kurtynę Siemiradzkiego i Wyspiańskiego oraz scenę MOS.