Inne aktualności
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
- Warszawa. MKiDN: tysiące wniosków o granty i stypendia w naborze do programu z KPO 17.07.2024 11:40
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
- Kraków. Odyseja Nowohucka: nowy letni festiwal Teatru Łaźnia Nowa i Domu Utopii 16.07.2024 13:25
-
Kraków. Zespół Teatru Słowackiego: chcemy, aby dyrektor Głuchowski został z nami 16.07.2024 11:43
Dostosowanie budynków użyteczności publicznej dla osób poruszających się na wózkach to już norma, Teatr Słowackiego poszedł krok dalej, swój repertuar przystosowuje do odbioru przez osoby z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu. W Słowaku spektakle „zobaczą” osoby niewidzące i niesłyszące. Chcemy być dla każdego – deklaruje teatr - pisze Anna Piątkowska w Dzienniku Polskim.
Pełna dostępność spektakli to cel, jaki postawił sobie Teatr Słowackiego. Choć wymaga to sporego nakładu pracy, okazuje się, że nie jest przedsięwzięciem nie do wykonania.
Jak pokazać spektakl osobom z dysfunkcją wzroku? Z pomocą przychodzi audiodeskrypacja z powodzeniem wykorzystywana od dawna w serialach i programach telewizyjnych.
- Lektor, w momencie, gdy nie ma dialogów, opisuje sytuację, która się dzieje na scenie. Widzowie mają słuchawki, przez które słyszą to, co mówi lektor – wyjaśnia koordynator projektu dostępności Dominika Feiglewicz.
Teatr przygotował także specjalne makiety dotykowe scenografii i kostiumów, dzięki którym osoby niewidzące mają możliwość poznania także tego aspektu przedstawień. Niewidzący mają okazję poznać teatr także dzięki makietom dotykowym Dużej Sceny, Kurtynę Siemiradzkiego i Wyspiańskiego oraz scenę MOS.