Zapraszamy Państwa serdecznie na nowy cykl koncertów Warszawskiej Opery Kameralnej: Spod ręki Mistrza w unikalnej przestrzeni naszego Teatru.
Warszawska Opera Kameralna serdecznie zaprasza na wyjątkowy cykl kameralnych koncertów, w których wystąpią artyści Orkiestry MACV oraz Zespołu Wokalnego opery.
Ujmujące piękno muzyki tkwi w jej stylistycznej i emocjonalnej różnorodności. Najlepszym dowodem są najbliższe koncerty, na które zapraszamy. Podczas koncertów zabrzmią zarówno formy dedykowane rozbudowanym zespołom wykonawczym jak i kameralne, wszystkie jednakowo ukazujące kunszt ich twórców.
Każdy z koncertów to nie tylko spotkanie z muzyką, ale także z intymnością i głębią, jakie niesie kameralne wykonanie. To niepowtarzalna okazja, by zobaczyć artystów, którzy zazwyczaj występują w kanale orkiestrowym lub grupowo w zespole wokalnym, w nieco innym, bliskim publiczności wydaniu.
Zapraszamy na wieczory pełne emocji, wyśmienitego repertuaru i niezapomnianych chwil z muzyką klasyczną!
Cykl Spod ręki Mistrza rozpocznie uroczysty Koncert Noworoczny, który wprowadzi słuchaczy w nowy rok pełen muzycznych wrażeń.
Concerto grosso op. 6 nr 8 zwane najczęściej Koncertem Bożonarodzeniowy Arcangelo Corellego, to jedna z najczęściej wykonywanych kompozycji tego znakomitego kompozytora, owoc zamówienia kardynała Pietro Ottoboniego i to również jemu pierwotnie je wykonano właśnie jako muzykę uświetniająca okres bożonarodzeniowy.
III suita orkiestrowa Jana Sebastiana Bacha (BWV 1068), to jedna z tych kompozycji epoki baroku, która definiuje nie tylko formę suity orkiestrowej, ale również należy do najznakomitszych dzieł tego czasu. Znamienne, iż sam Bach napisał tylko partie skrzypiec i continuo (rękopis z 1730 roku); głosy trąbek, obojów i kotłów to wkład Carla Philippa Emanuela Bacha (syn Jana Sebastiana), natomiast głosy II skrzypiec i altówek popełnił uczeń Mistrza – Johann Ludwig Krebs.
Johann Sebastian Bach – Kantata Jauchzet Gott in allen Landen (BWV 51) to jedno z tych dzieł, które dogłębnie odzwierciedla oddanie Jana Sebastiana Bacha Bogu. Co ciekawe, samo dzieło nie zostało przypisane konkretnemu dniu w kalendarzu liturgicznym i stało się ozdobą et in ogni tempo czyli – jak dopisał sam Bach – “w XV niedzielę po Trójcy Świętej lub w każdej innej porze”.
Jean - Baptiste Lully to bezsporny mistrz fraz, które w ramach dzieł operowych wspaniale umieszczał sekwencje taneczne odwołujące się wprost do dworskich tańców włoskich i francuskich. Muzyka tego kompozytora od lat gości w repertuarze Warszawskiej Opery Kameralnej, tym razem usłyszą Państwo jego: Marche pour la cérémonie des Turcs oraz uwerturę z Ballet de la nuit. Uwertura ta pozostaje jednym z najważniejszych dzieł w historii francuskiego baletu i opery, a jego znaczenie wykracza daleko poza muzykę, stając się symbolem rozkwitu kultury dworskiej czasów Ludwika XIV.
Georg Friedrich Händel – Kantata Tra le fiamme (HWV 170) to kompozycja która powstała w czasie gdy Händel przebywał we Włoszech. To tam z uwagą zgłębiał włoską tradycję operową i kantatową a tworzył dzieła zarówno religijne jak i świeckie. Sam tytuł Tra le fiamme (Wśród płomieni) odnosi tyle samo do promieni słońca, które stopiły wosk w skrzydłach Ikara, jak i do symbolicznych płomieni namiętności.
Koncert zwieńczy jedno z najsłynniejszych dzieł instrumentalnych baroku, wpisane w poczet ikonicznych kompozycji Händla – Muzyka ogni sztucznych (HWV 351), czyli Music for the Royal Fireworks.
Kolejnymi koncertami cyklu będą:
- koncert Miłość i śmierć - nastrojowe i pełne subtelności Madrygały (Carlo Gesualdo di Venosa), 22 lutego 2025, Teatr WOK, Aleja Solidarności 76b
- duchowe i przejmujące Stabat Mater (Antonio Vivaldi, Giovanni Battista Pergolesi),
1 marca 2025, Teatr WOK, Aleja Solidarności 76b