Inne aktualności
-
Teatr TV. Premiera „Wizyty starszej pani” w reż. Małgorzaty Bogajewskiej – w poniedziałek 15.02.2025 16:35
-
Warszawa. Pokaz spektaklu „To, co straszy” w ramach Otwartej Sceny IT 15.02.2025 09:00
- Kraków. Gościnny pokaz monodramu Marii Seweryn w Nowohuckim Centrum Kultury 14.02.2025 19:56
-
Warszawa. Spektakl „Wdowy” w ramach Otwartej Sceny IT 14.02.2025 18:00
-
Wrocław. Katastrofa.dok – ruszyły zapisy na VII edycję kursu teatru dokumentalnego w ramach Teatru na Faktach 14.02.2025 17:39
- Warszawa. Zmarła pisarka, aktorka i piosenkarka Barbara Rybałtowska 14.02.2025 17:30
- Kielce. „Zobacz Jazz” Kieleckiego Teatr Tańca w Bytomiu 14.02.2025 17:23
-
Kraków. Premiera „Ulissesa” w Teatrze Słowackiego 14.02.2025 15:37
- Warszawa. Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka dołączył do Unii Polskich Teatrów 14.02.2025 15:09
- Warszawa. Konkurs na szefa Muzeum Literatury wygrała Agnieszka Celeda, ale instytucją ma kierować ktoś inny 14.02.2025 14:55
-
Łódź. Prawykonanie utworu Zygmunta Krauzego w Filharmonii Łódzkiej 14.02.2025 13:23
- Łomża. Premiera autorskiego spektaklu Tomasza Mana „Chłopiec i Gwiazdka” już 1 marca 14.02.2025 12:32
-
Łódź. Mistrz słownej żonglerki. Ferency czyta Barańczaka w Krakowskim Salonie Poezji 14.02.2025 12:09
-
Warszawa. Spektakl „Dziewictwo, osobna kategoria istot zamkniętych”. Otwarta Scena IT 14.02.2025 11:49
Wokalne popisy sopranistki Anity Maszczyk, dawnej solistki Gliwickiego Teatru Muzycznego z lat 2001-2016, wzbudziły entuzjastyczną reakcję publiczności zgromadzonej 28 stycznia w teatrze przy Nowym Świecie. Widzowie nagradzali ją gorącymi brawami przy otwartej kurtynie. Karnawałowa gala z jej udziałem była pierwszą - po długoletniej przerwie - imprezą operetkową w mieście.
W programie imprezy znalazły się najpiękniejsze bodaj arie operetkowe, jakie kiedykolwiek skomponowano. Rozbrzmiewały m.in. nieśmiertelne szlagiery: „Graj Cyganie" Kalmana („Hrabina Marica") „Dziewczęta z Barcelony" Nico Dostała („Clivia") czy wreszcie „Wielka sława to żart" Straussa („Baron cygański"). Widzowie gorąco oklaskiwali śpiewaków - Nairę Ayvazyan, Jarosława Bie-leckiego i Oskara Jasińskiego.
Towarzyszyła im świetnie brzmiąca orkiestra UNGER ANSAMBLE pod batutą Mieczysława Ungera. Całość ubarwiał zaś z dużym wdziękiem scenicznym (zwłaszcza w „Kankanie" Offenbacha) zespól baletowy pod kierownictwem Kamili Baryczkowskiej, byłej tancerki GTM. W finale koncertu zaprezentowano natomiast w zbiorowej interpretacji wokalnej popularną arię operową „Libiamo ne'lieti calici" („Pijmy na chwałę miłości") z „Traviaty" Verdiego. Brawom nie było końca. Artyści dwukrotnie bisowali na życzenie rozentuzjazmowanej publiczności.
Widowisko zostało przygotowane pod auspicjami impresaryjnego Teatru Muzycznego ORPHEUM, utworzonego w zeszłym roku przez ormiańską śpiewaczkę Nairę Ayvazyan. Dodać warto, że sala teatralna była wypełniona niemal do ostatniego miejsca.