Inne aktualności
- Radom. Teatr przekazał dwa wyjątkowe kostiumy na aukcje WOŚP 30.01.2023 20:54
- Kraków. Teatr Ludowy i Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zapraszają do programu Krakowski Archipelag Kultury 30.01.2023 20:42
- Warszawa. W lutym w Nowym Teatrze premiera: „Goście Wieczerzy Pańskiej” 30.01.2023 20:20
- Warszawa. STUDIO teatrgaleria w lutym: ferie, sensoryczne podróże w kosmos i „Kora. Boska” 30.01.2023 19:58
- Bytom. Premiera w Rozbarku: KULU KULU. Spektakl dla dzieci w wieku 5+ 30.01.2023 19:41
-
Warszawa. Teatr 6.piętro wystartował z kampanią SMARTFON OFF. TEATR ON. Teatry z całej Polski zaproszone! 30.01.2023 19:10
- Warszawa. Koncert Macieja Balcara w Teatrze Ekologicznym Bohema House 30.01.2023 16:24
-
Kraków. Kto wybierze dyrektora Teatru Groteska? Rozstrzygnięcie możliwe już 1 lutego 30.01.2023 16:16
- Warszawa. „Gdzie ty, gdzie ja?” – spektakl w DK Zacisze 30.01.2023 16:12
- Wrocław. „Planeta małp” w Teatrze Polskim w Podziemiu 30.01.2023 12:38
- Świętokrzyskie. Lalki z Teatru Kubuś na wystawie w Pałacu Kołłątajów w Wiśniowej 30.01.2023 11:46
- Gdańsk. Dziś wieczór z improwizacją w Starej Aptece 30.01.2023 11:43
- Legnica. Na Scenę Gadzickiego wraca „Ożenek" Gogola/Cieplaka 30.01.2023 11:34
- Gdańsk. „Więzi" Oleny Apczel w Teatrze Wybrzeże w programie „Kultura dostępna" 30.01.2023 11:17
Wokalne popisy sopranistki Anity Maszczyk, dawnej solistki Gliwickiego Teatru Muzycznego z lat 2001-2016, wzbudziły entuzjastyczną reakcję publiczności zgromadzonej 28 stycznia w teatrze przy Nowym Świecie. Widzowie nagradzali ją gorącymi brawami przy otwartej kurtynie. Karnawałowa gala z jej udziałem była pierwszą - po długoletniej przerwie - imprezą operetkową w mieście.
W programie imprezy znalazły się najpiękniejsze bodaj arie operetkowe, jakie kiedykolwiek skomponowano. Rozbrzmiewały m.in. nieśmiertelne szlagiery: „Graj Cyganie" Kalmana („Hrabina Marica") „Dziewczęta z Barcelony" Nico Dostała („Clivia") czy wreszcie „Wielka sława to żart" Straussa („Baron cygański"). Widzowie gorąco oklaskiwali śpiewaków - Nairę Ayvazyan, Jarosława Bie-leckiego i Oskara Jasińskiego.
Towarzyszyła im świetnie brzmiąca orkiestra UNGER ANSAMBLE pod batutą Mieczysława Ungera. Całość ubarwiał zaś z dużym wdziękiem scenicznym (zwłaszcza w „Kankanie" Offenbacha) zespól baletowy pod kierownictwem Kamili Baryczkowskiej, byłej tancerki GTM. W finale koncertu zaprezentowano natomiast w zbiorowej interpretacji wokalnej popularną arię operową „Libiamo ne'lieti calici" („Pijmy na chwałę miłości") z „Traviaty" Verdiego. Brawom nie było końca. Artyści dwukrotnie bisowali na życzenie rozentuzjazmowanej publiczności.
Widowisko zostało przygotowane pod auspicjami impresaryjnego Teatru Muzycznego ORPHEUM, utworzonego w zeszłym roku przez ormiańską śpiewaczkę Nairę Ayvazyan. Dodać warto, że sala teatralna była wypełniona niemal do ostatniego miejsca.