Inne aktualności
- Łódź. Latające Talerze „Wolność, kocham i rozumiem” – protest songi na deskach Teatru Komedii 01.04.2025 18:47
- Lublin. Premiera „Niewiarygodnej historii Małej S.” w Teatrze Osterwy – w sobotę 01.04.2025 16:35
-
Warszawa. Nabór na rezydencję V4@Theatre Critics Nitra 2025 01.04.2025 16:31
- Łódź. Has – kroniki wyobraźni. Muzeum Kinematografii zaprasza 01.04.2025 15:48
- Kraków. Adam Budak wskazany na dyrektora Muzeum MOCAK 01.04.2025 15:37
- Lublin. Teatr jest wpisany w DNA Lublina 01.04.2025 15:20
-
Lublin. Złota Maska dla Wojciecha Rusina 01.04.2025 15:03
- Warszawa. W Teatrze Dramatycznym spotkanie z Agnieszką Wosińską 01.04.2025 14:13
- Kielce. Wkrótce XXIII Festiwal Tańca w KTT 01.04.2025 13:58
- Gorzów Wlkp. „Last Christmas” na Wielkanoc w Teatrze Mostów 01.04.2025 13:47
- MKiDN. Medale „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” dla artystów Sekcji Estrady ZASP 01.04.2025 12:54
- Elbląg. W Teatrze Sewruka wręczono Aleksandry 01.04.2025 12:28
-
Warszawa. Niech żyją czarownice! Premiera w Teatrze Roma 01.04.2025 12:03
-
Toruń. Wystawa „Tu były lalki. 80 lat Teatru Baj Pomorski (1945-2025)” w BCS-ie 01.04.2025 11:53
Wokalne popisy sopranistki Anity Maszczyk, dawnej solistki Gliwickiego Teatru Muzycznego z lat 2001-2016, wzbudziły entuzjastyczną reakcję publiczności zgromadzonej 28 stycznia w teatrze przy Nowym Świecie. Widzowie nagradzali ją gorącymi brawami przy otwartej kurtynie. Karnawałowa gala z jej udziałem była pierwszą - po długoletniej przerwie - imprezą operetkową w mieście.
W programie imprezy znalazły się najpiękniejsze bodaj arie operetkowe, jakie kiedykolwiek skomponowano. Rozbrzmiewały m.in. nieśmiertelne szlagiery: „Graj Cyganie" Kalmana („Hrabina Marica") „Dziewczęta z Barcelony" Nico Dostała („Clivia") czy wreszcie „Wielka sława to żart" Straussa („Baron cygański"). Widzowie gorąco oklaskiwali śpiewaków - Nairę Ayvazyan, Jarosława Bie-leckiego i Oskara Jasińskiego.
Towarzyszyła im świetnie brzmiąca orkiestra UNGER ANSAMBLE pod batutą Mieczysława Ungera. Całość ubarwiał zaś z dużym wdziękiem scenicznym (zwłaszcza w „Kankanie" Offenbacha) zespól baletowy pod kierownictwem Kamili Baryczkowskiej, byłej tancerki GTM. W finale koncertu zaprezentowano natomiast w zbiorowej interpretacji wokalnej popularną arię operową „Libiamo ne'lieti calici" („Pijmy na chwałę miłości") z „Traviaty" Verdiego. Brawom nie było końca. Artyści dwukrotnie bisowali na życzenie rozentuzjazmowanej publiczności.
Widowisko zostało przygotowane pod auspicjami impresaryjnego Teatru Muzycznego ORPHEUM, utworzonego w zeszłym roku przez ormiańską śpiewaczkę Nairę Ayvazyan. Dodać warto, że sala teatralna była wypełniona niemal do ostatniego miejsca.