Inne aktualności
- Gdańsk. Spektakl, który trzeba zobaczyć. Jutro pokaz „Tak jak wszystkie śmiałe dziewczyny” 24.05.2025 15:57
- Bielsko-Biała. Ruszyły przygotowania do przyszłorocznego święta teatrów lalek 24.05.2025 14:30
- Dania. „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej na ILT Festival 2025 w Aarhus 24.05.2025 10:35
-
Teatr TV. Premiera „Biedermanna i podpalaczy” w reż. Jana Holoubka – w poniedziałek 24.05.2025 09:21
-
Warszawa. Spektakl „The Chairs” w ramach Otwartej Sceny IT 24.05.2025 09:08
-
Warszawa. 140. rocznica urodzin Juliusza Osterwy. Otwarta Scena IT 24.05.2025 08:58
- Nowy Sącz. Mariana Poltorak z I nagrodą XXI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari 24.05.2025 08:49
- Rosja. W Moskwie odbył się pogrzeb baletmistrza i choreografa baletu Jurija Grigorowicza 23.05.2025 16:59
- Gdańsk. Premiera „Wyspy skarbów” 1 czerwca w Teatrze Miniatura 23.05.2025 15:54
-
Gdańsk. Finał wspólnego projektu w Operze Bałtyckiej 23.05.2025 15:28
-
Warszawa. Pokaz spektaklu „Preparadiso”. Otwarta Scena IT 23.05.2025 14:29
- Kraków. „NURT” wraca do Łaźni 23.05.2025 14:23
-
Warszawa. Za tydzień spektakl „Ojcowie” w ramach Otwartej Sceny IT 23.05.2025 14:01
-
Poznań. 25. edycja Biennale Sztuki dla Dziecka 23.05.2025 13:54
Wokalne popisy sopranistki Anity Maszczyk, dawnej solistki Gliwickiego Teatru Muzycznego z lat 2001-2016, wzbudziły entuzjastyczną reakcję publiczności zgromadzonej 28 stycznia w teatrze przy Nowym Świecie. Widzowie nagradzali ją gorącymi brawami przy otwartej kurtynie. Karnawałowa gala z jej udziałem była pierwszą - po długoletniej przerwie - imprezą operetkową w mieście.
W programie imprezy znalazły się najpiękniejsze bodaj arie operetkowe, jakie kiedykolwiek skomponowano. Rozbrzmiewały m.in. nieśmiertelne szlagiery: „Graj Cyganie" Kalmana („Hrabina Marica") „Dziewczęta z Barcelony" Nico Dostała („Clivia") czy wreszcie „Wielka sława to żart" Straussa („Baron cygański"). Widzowie gorąco oklaskiwali śpiewaków - Nairę Ayvazyan, Jarosława Bie-leckiego i Oskara Jasińskiego.
Towarzyszyła im świetnie brzmiąca orkiestra UNGER ANSAMBLE pod batutą Mieczysława Ungera. Całość ubarwiał zaś z dużym wdziękiem scenicznym (zwłaszcza w „Kankanie" Offenbacha) zespól baletowy pod kierownictwem Kamili Baryczkowskiej, byłej tancerki GTM. W finale koncertu zaprezentowano natomiast w zbiorowej interpretacji wokalnej popularną arię operową „Libiamo ne'lieti calici" („Pijmy na chwałę miłości") z „Traviaty" Verdiego. Brawom nie było końca. Artyści dwukrotnie bisowali na życzenie rozentuzjazmowanej publiczności.
Widowisko zostało przygotowane pod auspicjami impresaryjnego Teatru Muzycznego ORPHEUM, utworzonego w zeszłym roku przez ormiańską śpiewaczkę Nairę Ayvazyan. Dodać warto, że sala teatralna była wypełniona niemal do ostatniego miejsca.