To nie jest typowy ranking, lecz noty o tych spektaklach, które w minionym roku wywarty na mnie największe wrażenie - pisze Tomasz Miłkowski w „Przeglądzie”.
Tytuł oryginalny
Jak nie zabiłem. Olśnienia teatralne 2023
Źródło:
„Przegląd” nr 4
Autor:
Wątki tematyczne
Realizacje repertuarowe
- 1989 (reż. Katarzyna Szyngiera, Gdański Teatr Szekspirowski)
- 1989 (reż. Katarzyna Szyngiera, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie)
- 40-latek. Warszawski musical (reż. Joanna Drozda, Teatr Rampa)
- Balkony - pieśni miłosne (reż. Krystian Lupa, Teatr Polski w Podziemiu)
- Co gryzie Gilberta Grape'a (reż. Karolina Kowalczyk, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera)
- Czekając na Godota (reż. Piotr Cieplak, Teatr Narodowy)
- Dobrze ułożony młodzieniec (reż. Wiktor Rubin, Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka)
- Dolce vita (reż. Marcin Hycnar, Teatr Współczesny)
- Empuzjon (reż. Robert Talarczyk, STUDIO teatrgaleria)
- Empuzjon (reż. Robert Talarczyk, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego)
- Fobia (reż. Markus Öhrn, Międzynarodowe Centrum Kultury Nowy Teatr)
- Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję (reż. Mateusz Pakuła, Teatr Łaźnia Nowa)
- Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję (reż. Mateusz Pakuła, Teatr im. Stefana Żeromskiego)
- Komediant (reż. Andrzej Domalik, Teatr Narodowy)
- Matka i dziecko (reż. Adam Sajnuk, Teatr WARSawy)
- Mój sztandar zasikał kotek. Kroniki z Donbasu (reż. Aleksandra Popławska, TR Warszawa)
- Na pierwszy rzut oka (reż. Adam Sajnuk, Teatr Polonia)
- Na rauszu (reż. Marcin Hycnar, Teatr Polonia)
- Odprawa posłów greckich (reż. Maciej Wojtyszko, Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie)
- Opowieści Lasku Wiedeńskiego (reż. Małgorzata Bogajewska, Teatr Narodowy)
- Pogo (reż. Kinga Dębska, Teatr Polonia)
- Polowanie na osy. Historia na śmierć i życie (reż. Natalia Korczakowska, STUDIO teatrgaleria)
- Przygody Koziołka Matołka (reż. Maksymilian Rogacki, Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie)
- Śmierć komiwojażera (reż. Małgorzata Bogajewska, Teatr Ludowy)
- Spartakus. Miłość w czasach zarazy (reż. Jakub Skrzywanek, Teatr Współczesny)
- Taksówka 2.3 (reż. Igor Gorzkowski, Teatr Soho)
- W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej (reż. Anna Gryszkówna, Dom Spotkań z Historią)
- Wariacje enigmatyczne (reż. Artur Tyszkiewicz, Teatr Ateneum im. Jaracza)
- Wzrusz moje serce (reż. Artur Tyszkiewicz, Teatr Ateneum im. Jaracza)
- Żydowski Pies (reż. Ewa Galica, Teatr Żydowski im. Estery Racheli i Idy Kamińskich)