Inne aktualności
- Gdańsk. Głośne spektakle z Wybrzeża i Teatru Szekspirowskiego w Teatrze Telewizji 25.04.2024 09:02
- Warszawa. Premiera „Czarodziejskiej góry” w TR Warszawa - w piątek 25.04.2024 08:46
- Olsztyn. Premiera „Balladyny" w Teatrze Jaracza 25.04.2024 08:44
- Wrocław. Spektakl Roberta Traczyka w ramach Teatru na Faktach w Instytucie Grotowskiego 25.04.2024 08:23
- Kraków. Krzysztof Głuchowski powraca w „Komediantce” Teatru Nowego Proxima 24.04.2024 18:15
- Warszawa. Nadano imię Jerzego Wasowskiego skwerowi na ulicy Kruczej 24.04.2024 18:03
- Białystok. Dni otwarte Akademii Teatralnej 24.04.2024 17:10
- Poznań. Maj w Teatrze Wielkim 24.04.2024 16:50
- Warszawa. Bartłomiej Sienkiewicz złożył rezygnację z pełnienia funkcji szefa MKiDN 24.04.2024 16:08
- Warszawa. 15-lecie Polskiego Baletu Narodowego 24.04.2024 15:32
- Bytom. Spektakl dyplomowy IV roku studentów Wydziału Teatru Tańca 24.04.2024 14:25
- USA. Legenda Hollywood Shirley MacLaine kończy 90 lat 24.04.2024 14:23
- Warszawa. Elegia miłosno-patriotyczna na scenie Teatru Druga Strefa 24.04.2024 13:49
- Warszawa. Minister kultury powołał dr Olgę Wysocką na stanowisko dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza 24.04.2024 13:32
Spektakl możemy obejrzeć w piątek o godz. 17 oraz w sobotę o godz. 16. „Papusza znaczy lalka” była pierwszą premierą Teatru im. Juliusza Osterwy w Gorzowie podczas trwającego sezonu artystycznego. Kto jeszcze nie widział tego spektaklu, ma szansę w tym tygodniu. Pisze Filip Ziarek w „Gazecie Wyborczej - Gorzów Wlkp.”.
Ryszard Krauze i Joanna Kos-Krauze nakręcili o niej film, pisano o niej książki, w parku Wiosny Ludów stoi jej pomnik, po regionie jeździ pociąg nazwany na jej cześć, a w Muzeum Lubuskim jest jej sala. O Bronisławie Wajs, znanej jako Papuszy, i jej związanym z Gorzowem życiu dowiemy się więcej w teatrze. Oczywiście gorzowskim, im. Juliusza Osterwy.
Jacek Głomb (autor pięciu spektakli wystawionych na deskach Teatru Osterwy, m.in. „Gwałtu, co się dzieje!" Aleksandra Fredry (2020)) wyreżyserował spektakl oparty na tekście Katarzyny Knychalskiej. To metaforyczna opowieść o życiu cygańskiej poetki Papuszy. Twórcy odchodzą od teatru dokumentalnego, nie śledzą biografii bohaterki z aptekarską dokładnością. Chcą raczej wejść w świat języka i emocji Papuszy, pokazać ją jako utalentowaną i wrażliwą kobietę, poddaną opresji swoich czasów i okoliczności życia.