W procesie pracy nad spektaklem ważne jest dla mnie to, że podejmujemy temat, który społecznie jest systematycznie wypierany i przemilczany, a który tak naprawdę dotyka wiele par. W tym sensie faktycznie wchodzimy do "pustych miejsc", bo każdy z nas albo doświadczył tego typu straty albo towarzyszył w niej bliskiej osobie, albo zwyczajnie o tym słyszał - mówi Lena Frankiewicz, reżyserka spektaklu.
Inne aktualności
- Katowice. Wakacyjna wystawa lalek w Teatrze Lalki i Aktora Ateneum 17.07.2024 18:12
- Warszawa. Prezydent o Jerzym Stuhrze: odszedł jeden z najwybitniejszych artystów czasów powojennych 17.07.2024 18:09
- Kraków. Agnieszka Holland o Jerzym Stuhrze: aktorstwo rozumiał jako służbę 17.07.2024 16:15
-
Kraków pożegnał Jerzego Stuhra, wszechstronnego aktora, reżysera, pedagoga 17.07.2024 15:37
-
Zakopane. Teatr Witkacego rozpoczyna 40. sezon artystyczny 17.07.2024 15:12
- Kraków. Dorota Segda o Jerzym Stuhrze: był pan bezcennym darem, który otrzymaliśmy 17.07.2024 14:18
- Kraków. Hanna Wróblewska: artyści, tacy jak Jerzy Stuhr, nigdy nie odchodzą 17.07.2024 13:46
- Kraków. Marszałek Senatu: Jerzy Stuhr był i pozostanie przedstawicielem elity wielkiego talentu 17.07.2024 13:44
- Kraków. Kard. Ryś na pogrzebie Jerzego Stuhra: dla mnie został na zawsze Piotrem Wysockim 17.07.2024 13:12
-
Kraków. Rozpoczęły się uroczystości pogrzebowe Jerzego Stuhra 17.07.2024 13:04
- Poznań. Andrzej Seweryn przyjedzie z „Królem Learem" 17.07.2024 12:40
-
Poznań. 34. Malta Festival wróci na ulice i place 17.07.2024 12:24
- Sopot. Izabela Kuna laureatką Diamentowego Klapsa 17.07.2024 12:09
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
Premiera „Pustych miejsc” 2 lutego na Scenie Stara Apteka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Współczesna katalońska sztuka autorstwa Clàudii Cedó opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.
Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.
Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po „Nieczułości” znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów.
Za scenografię i światła odpowiada Agata Skwarczyńska. Kostiumy zaprojektowała Alicja Kamaj.
W spektaklu usłyszymy muzykę Miłosza Pękali i zobaczymy choreografię Anny Steller. Video przygotował Mateusz Zieliński. Konsultacji wokalnych udzieliła Marta Smuk, a psychologicznych: Anna Szarmach.
W spektaklu zobaczymy Dorotę Androsz, Katarzynę Dałek, Sylwię Górę, Marzenę Nieczuję Urbańską, Piotra Biedronia i Krzysztofa Matuszewskiego.
4 lutego, po spektaklu o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie z autorką sztuki, Clàudią Cedó, które poprowadzi dramaturżka Teatru Wybrzeże, Anna Wakulik. W rozmowie, zorganizowanej w ramach Dyskusyjnego Klubu Teatralnego, wezmą udział reżyserka i aktorzy występujący w spektaklu.
Rozmowa z Leną Frankiewicz: Płacz jest formą dbania o siebie | Teatr Wybrzeże (teatrwybrzeze.pl)