W procesie pracy nad spektaklem ważne jest dla mnie to, że podejmujemy temat, który społecznie jest systematycznie wypierany i przemilczany, a który tak naprawdę dotyka wiele par. W tym sensie faktycznie wchodzimy do "pustych miejsc", bo każdy z nas albo doświadczył tego typu straty albo towarzyszył w niej bliskiej osobie, albo zwyczajnie o tym słyszał - mówi Lena Frankiewicz, reżyserka spektaklu.
Inne aktualności
- Warszawa. „Ostatnia lekcja” – premiera w Teatrze Ateneum 5 kwietnia 04.03.2025 17:13
- Warszawa. Premiera spektaklu „Moja kochana Judith” w Teatrze Kwadrat – w piątek 04.03.2025 16:46
- Poznań. Spektakle, wystawy i konferencja naukowa z okazji 1000-lecia koronacji królewskich 04.03.2025 16:40
- Łódź. W Teatrze Nowym premiera „Nocy szpilek” Santiago Roncagliolo 04.03.2025 16:24
- Katowice. Oficjalnie otwarto dom kultury na Osiedlu Witosa 04.03.2025 16:16
- Warszawa. Baśniowa wyprawa po wolność słowa – po premierze „Haruna i Morza Opowieści” 04.03.2025 16:08
-
Kraków. Wernisaż wystawy „Najwłaściwsza pozycja” na 30-lecie Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora 04.03.2025 16:05
- Gdańsk. Teatr Wybrzeże na Nowych Epifaniach i inne wydarzenia 04.03.2025 15:55
- Poznań. Premiera „Pigmaliona” białoruskich twórców – w Teatrze Polskim 04.03.2025 15:49
- Bytom. „Tango Silesia” w Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark 04.03.2025 15:34
- Szczecin. Ukazał się zimowo-wiosenny numer kwartalnika Teatru Polskiego 04.03.2025 15:26
- Kraków. Premiera „Aidy” Giuseppe Verdiego na scenie Opery Krakowskiej 04.03.2025 14:56
-
Łódź. Rusza sprzedaż biletów na Festiwal OFF-Północna 04.03.2025 13:40
- Katowice. Zaczął się nabór wniosków do kolejnej edycji konkursu Śląskiego Funduszu Filmowego 04.03.2025 13:21
Premiera „Pustych miejsc” 2 lutego na Scenie Stara Apteka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Współczesna katalońska sztuka autorstwa Clàudii Cedó opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.
Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.
Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po „Nieczułości” znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów.
Za scenografię i światła odpowiada Agata Skwarczyńska. Kostiumy zaprojektowała Alicja Kamaj.
W spektaklu usłyszymy muzykę Miłosza Pękali i zobaczymy choreografię Anny Steller. Video przygotował Mateusz Zieliński. Konsultacji wokalnych udzieliła Marta Smuk, a psychologicznych: Anna Szarmach.
W spektaklu zobaczymy Dorotę Androsz, Katarzynę Dałek, Sylwię Górę, Marzenę Nieczuję Urbańską, Piotra Biedronia i Krzysztofa Matuszewskiego.
4 lutego, po spektaklu o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie z autorką sztuki, Clàudią Cedó, które poprowadzi dramaturżka Teatru Wybrzeże, Anna Wakulik. W rozmowie, zorganizowanej w ramach Dyskusyjnego Klubu Teatralnego, wezmą udział reżyserka i aktorzy występujący w spektaklu.
Rozmowa z Leną Frankiewicz: Płacz jest formą dbania o siebie | Teatr Wybrzeże (teatrwybrzeze.pl)