W procesie pracy nad spektaklem ważne jest dla mnie to, że podejmujemy temat, który społecznie jest systematycznie wypierany i przemilczany, a który tak naprawdę dotyka wiele par. W tym sensie faktycznie wchodzimy do "pustych miejsc", bo każdy z nas albo doświadczył tego typu straty albo towarzyszył w niej bliskiej osobie, albo zwyczajnie o tym słyszał - mówi Lena Frankiewicz, reżyserka spektaklu.
Inne aktualności
- Warszawa. Teatr Baj z „Książeczką" na 34. Festiwalu Sztuki w Chinach 11.05.2024 17:37
- Wrocław. Marzanna Bogumiła Kielar laureatką Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej "Silesius" za całokształt twórczości 11.05.2024 15:11
- Łódź. Po 30 latach na scenę Teatru Jaracza wracają „Tańce w Ballybeg" 11.05.2024 11:45
- Warszawa. „Leo Lipski Story – Miłość na Miodowej”. Premiera spektaklu w IT 11.05.2024 11:44
- Indie. Bollywood śpiewa i tańczy w rytm słów premiera Modiego 11.05.2024 11:28
- Lublin. Groteska i tragizm. Dziś premiera „Balladyny" w Teatrze Osterwy 11.05.2024 11:09
- Białystok. W konwencji snu. „Książę" Karola Smacznego w Teatrze Wolność 11.05.2024 10:45
- Białystok. „Księga ziół i nie tylko". Monodram Anny Seniuk w Nie Teatrze 11.05.2024 10:24
- Kraków. Pochód Lajkonika zmienia trasę 11.05.2024 09:58
- Warszawa. MKiDN powołało Instytut Różnorodności Językowej Rzeczypospolitej – nową instytucję kultury 11.05.2024 09:39
- Gdynia. Wkrótce premiera „OFELIAkontraHAMLET" w Teatrze Gdynia Główna 11.05.2024 09:25
- Ludzie teatru w „Notatniku Teatralnym” – Miejsce pracy 11.05.2024 09:21
- Warszawa. Agnieszka Holland Człowiekiem Roku 2023 „Gazety Wyborczej" 11.05.2024 09:10
- Lublin. Premiera „Balladyny” w reż. Jana Hussakowskiego – w sobotę 10.05.2024 17:54
Premiera „Pustych miejsc” 2 lutego na Scenie Stara Apteka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Współczesna katalońska sztuka autorstwa Clàudii Cedó opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.
Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.
Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po „Nieczułości” znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów.
Za scenografię i światła odpowiada Agata Skwarczyńska. Kostiumy zaprojektowała Alicja Kamaj.
W spektaklu usłyszymy muzykę Miłosza Pękali i zobaczymy choreografię Anny Steller. Video przygotował Mateusz Zieliński. Konsultacji wokalnych udzieliła Marta Smuk, a psychologicznych: Anna Szarmach.
W spektaklu zobaczymy Dorotę Androsz, Katarzynę Dałek, Sylwię Górę, Marzenę Nieczuję Urbańską, Piotra Biedronia i Krzysztofa Matuszewskiego.
4 lutego, po spektaklu o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie z autorką sztuki, Clàudią Cedó, które poprowadzi dramaturżka Teatru Wybrzeże, Anna Wakulik. W rozmowie, zorganizowanej w ramach Dyskusyjnego Klubu Teatralnego, wezmą udział reżyserka i aktorzy występujący w spektaklu.
Rozmowa z Leną Frankiewicz: Płacz jest formą dbania o siebie | Teatr Wybrzeże (teatrwybrzeze.pl)