W procesie pracy nad spektaklem ważne jest dla mnie to, że podejmujemy temat, który społecznie jest systematycznie wypierany i przemilczany, a który tak naprawdę dotyka wiele par. W tym sensie faktycznie wchodzimy do "pustych miejsc", bo każdy z nas albo doświadczył tego typu straty albo towarzyszył w niej bliskiej osobie, albo zwyczajnie o tym słyszał - mówi Lena Frankiewicz, reżyserka spektaklu.
Inne aktualności
- Bydgoszcz. Mikita Ilyinchyk laureatem 4. edycji AURORY. Nagrody Dramaturgicznej Miasta Bydgoszczy 24.11.2024 13:52
- Lusławice/Warszawa. Festiwal Eufonie: „Baśnie nocy” i „Siedem bram Jerozolimy” 23.11.2024 17:52
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” – dwa pokazy w Teatrze Powszechnym 23.11.2024 17:33
- Kraków. Ceremonia osadzenia chochoła na pamiątkę historii z „Wesela” 23.11.2024 16:50
- Gdańsk. Uniwersytet Gdański kupił nieznany scenariusz do filmu Aleksandra Forda 23.11.2024 16:43
- Warszawa. Bajki surrealistyczne Erny Rosenstein. 19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 23.11.2024 13:01
- Opolskie. Teatralna inicjatywa mniejszości niemieckiej w Głogówku 23.11.2024 12:48
- Warszawa. „Świąteczny Spektakl Improwizowany” w DK Zacisze 23.11.2024 11:15
- Rzeszów. 578 premier w 80 lat, czyli urodziny Teatru im. Wandy Siemaszkowej 23.11.2024 10:32
- Włochy. Inauguracja świątecznego targu na słynnej ulicy szopkarzy w Neapolu 23.11.2024 10:29
- Rzeszów. Premiera farsy „Gdzie jest mój mąż?” na 80-lecie sceny dramatycznej w mieście 23.11.2024 09:30
- TVP. Premiera spektaklu telewizyjnego pt. „Miłość” w reż. Błażeja Peszka - w poniedziałek 23.11.2024 09:04
- Gdańsk. Dziś premiera „La Boheme” w Operze Bałtyckiej 23.11.2024 08:41
- Litwa. W Wilnie rozpoczęły się Dni Kultury Polskiej 22.11.2024 19:40
Premiera „Pustych miejsc” 2 lutego na Scenie Stara Apteka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Współczesna katalońska sztuka autorstwa Clàudii Cedó opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.
Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.
Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po „Nieczułości” znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów.
Za scenografię i światła odpowiada Agata Skwarczyńska. Kostiumy zaprojektowała Alicja Kamaj.
W spektaklu usłyszymy muzykę Miłosza Pękali i zobaczymy choreografię Anny Steller. Video przygotował Mateusz Zieliński. Konsultacji wokalnych udzieliła Marta Smuk, a psychologicznych: Anna Szarmach.
W spektaklu zobaczymy Dorotę Androsz, Katarzynę Dałek, Sylwię Górę, Marzenę Nieczuję Urbańską, Piotra Biedronia i Krzysztofa Matuszewskiego.
4 lutego, po spektaklu o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie z autorką sztuki, Clàudią Cedó, które poprowadzi dramaturżka Teatru Wybrzeże, Anna Wakulik. W rozmowie, zorganizowanej w ramach Dyskusyjnego Klubu Teatralnego, wezmą udział reżyserka i aktorzy występujący w spektaklu.
Rozmowa z Leną Frankiewicz: Płacz jest formą dbania o siebie | Teatr Wybrzeże (teatrwybrzeze.pl)