W procesie pracy nad spektaklem ważne jest dla mnie to, że podejmujemy temat, który społecznie jest systematycznie wypierany i przemilczany, a który tak naprawdę dotyka wiele par. W tym sensie faktycznie wchodzimy do "pustych miejsc", bo każdy z nas albo doświadczył tego typu straty albo towarzyszył w niej bliskiej osobie, albo zwyczajnie o tym słyszał - mówi Lena Frankiewicz, reżyserka spektaklu.
Inne aktualności
- Belgia. Wróblewska: wspieranie młodych artystek i artystów wśród priorytetów polskiej prezydencji 30.01.2025 17:29
- Kraków. XVI Dni Komedii dell’Arte 30.01.2025 17:08
- Rzeszów. Rusza siódma edycja Sceny Nowej Dramaturgii 30.01.2025 16:16
- Poznań. Luty w Polskim Teatrze Tańca 30.01.2025 16:07
- Grudziądz. Poezja Wysokiej Próby 30.01.2025 15:37
- Katowice. „Teksty na mieście. Antologia dramatu o Katowicach” – premiera wydawnicza 30.01.2025 15:24
- Warszawa. W świecie baśni, czyli premiera „Trzech piórek” w Guliwerze 30.01.2025 14:30
- Warszawa. „Kalina®” w Gdańsku – spektakl muzyczny w hołdzie Kalinie Jędrusik 30.01.2025 13:39
- Radom. Ferie w Teatrze Kochanowskiego 30.01.2025 12:00
- Sopot. „Bo zawsze tak było”. Rozmowy o patologiach w kulturze 30.01.2025 11:25
- Sopot. Koncert piosenek Jacquesa Brela w tłumaczeniu Wojciecha Młynarskiego – w Teatrze Atelier 30.01.2025 11:16
- Lublin. Benefis Bohdana Zadury. Koncert Andruchowycz & Karbido „Radio Noc” 30.01.2025 11:15
- Warszawa. Jakiej kultury chcą mieszkanki i mieszkańcy stolicy? 30.01.2025 11:09
- Lublin. Ruszył nabór do Nagród Prezydenta Miasta Lublin w dziedzinie kultury 30.01.2025 10:49
Premiera „Pustych miejsc” 2 lutego na Scenie Stara Apteka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Współczesna katalońska sztuka autorstwa Clàudii Cedó opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.
Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.
Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po „Nieczułości” znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów.
Za scenografię i światła odpowiada Agata Skwarczyńska. Kostiumy zaprojektowała Alicja Kamaj.
W spektaklu usłyszymy muzykę Miłosza Pękali i zobaczymy choreografię Anny Steller. Video przygotował Mateusz Zieliński. Konsultacji wokalnych udzieliła Marta Smuk, a psychologicznych: Anna Szarmach.
W spektaklu zobaczymy Dorotę Androsz, Katarzynę Dałek, Sylwię Górę, Marzenę Nieczuję Urbańską, Piotra Biedronia i Krzysztofa Matuszewskiego.
4 lutego, po spektaklu o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie z autorką sztuki, Clàudią Cedó, które poprowadzi dramaturżka Teatru Wybrzeże, Anna Wakulik. W rozmowie, zorganizowanej w ramach Dyskusyjnego Klubu Teatralnego, wezmą udział reżyserka i aktorzy występujący w spektaklu.
Rozmowa z Leną Frankiewicz: Płacz jest formą dbania o siebie | Teatr Wybrzeże (teatrwybrzeze.pl)