Inne aktualności
- Kraków. Dwa bieguny teatru cieni w Teatrze Figur 24.02.2025 11:53
-
Warszawa. Instytut Teatralny wspiera czeskie IDU – list do Ministra Kultury Czech 24.02.2025 11:34
- Katowice. Wkrótce premiera spektaklu „Obłok Oorta” w Teatrze A Part 24.02.2025 11:31
- Warszawa. Beethoven i ukraińska „Oda do wolności” 24.02.2025 10:30
- Horyniec-Zdrój. Ogłoszono laureatów 46. Biesiady Teatralnej 24.02.2025 10:28
-
Niemcy. Europejska nagroda dla Krzysztofa Warlikowskiego 24.02.2025 10:21
- Opole. Teatr Kochanowskiego zapowiada premierę „Wodzireja” 24.02.2025 10:15
- Warszawa. Marcowe działania teatralne Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” 24.02.2025 09:38
-
Łódź. Bogaty w atrakcje program festiwalu Teatru Powszechnego 24.02.2025 09:35
- Gdańsk. „Ocalone” w Teatrze Szekspirowskim 24.02.2025 09:20
- Warszawa. Projekcja filmu i spotkanie z Małgorzatą Foremniak w BOK 24.02.2025 09:14
- Wrocław. Represjonowany na Białorusi poeta Andrej Chadanowicz na rocznej rezydencji 24.02.2025 09:14
-
Poznań. Co dalej z Teatrem Muzycznym? 24.02.2025 09:09
- Poznań. Noworoczny Korowód Dziadów przeszedł przez miasto 24.02.2025 09:03
Ministerstwo Kultury opublikowało wyniki tegorocznego konkursu grantowego dla teatrów. Wśród tych, którzy dostali dotacje, są placówki i organizacje z Wrocławia i Dolnego Śląska. Pisze Rafał Zieliński w Gazecie Wyborczej-Wrocław.
W konkursie mogły brać udział zarówno samorządowe instytucje kultury, jak i organizacje pozarządowe takie jak stowarzyszenia i fundacje. Na wyniki konkursu trzeba było czekać ponad dwa miesiące dłużej, niż przewidywał regulamin. Ministerstwo opóźnienie tłumaczyło dużą liczbą wniosków i pandemią. Wstępnie projekty oceniali eksperci, ostatecznie minister.
Łączny prognozowany budżet ministerialnego programu "Teatr" to 8,2 mln zł.
Różewicz przeszedł, krótkie etiudy odpadły
Wrocławski Teatr Współczesny złożył wniosek o dofinansowanie dwóch projektów. To Festiwal Dramatu "Zawsze Różewicz", na który uzyskał 50 tys. zł, i Teatr Krótkometrażowy, któremu nie przyznano dotacji.
- To cykl 15-20-minutowych etiud, których bazą są teksty przysyłane do nas na konkurs dramatyczny - mówi o Teatrze Krótkometrażowym Marek Fiedor, dyrektor naczelny i artystyczny WTW. - Pierwszy raz zrobiliśmy to w maju 2020 roku. Stworzyliśmy pięć etiud, których autorkami i bohaterkami były kobiety. Zrobiliśmy je własnym sumptem i zamieściliśmy na YouTube. Teraz chcieliśmy bardziej formalnie powołać do życia ten cykl i tworzyć formy z pogranicza teatru i filmu, gdzie na scenie powstawałaby przestrzeń, w której kręcone byłyby te etiudy.