Inne aktualności
- Warszawa. Premiera „Wiśniowego sadu” w reż. Pawła Łysaka w Teatrze Powszechnym – w sobotę 05.02.2025 08:27
- Sopot. „Bo zawsze tak było”. Rozmowy o patologiach w kulturze 05.02.2025 08:20
- Warszawa. „Laguna” – choreograficzny horror w TR Warszawa 05.02.2025 08:16
- Wrocław. Prapremiera „Heks” w Teatrze Polskim w Podziemiu 04.02.2025 20:43
- Warszawa. „Trzy piórka” w Teatrze Guliwer – premiera w sobotę 04.02.2025 17:57
- Wrocław. Prapremiera Requiem Krauzego na 60. Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans 04.02.2025 16:18
- Gdańsk. Premiera „Potopu” w Wybrzeżu przełożona na 29 marca 04.02.2025 16:02
- Kielce. Czytanie, spektakle i joga. Walentynki w Teatrze Żeromskiego 04.02.2025 15:07
- Lublin. Trwa nabór na spotkanie artystów sieci CreArt w portugalskim Aveiro 04.02.2025 14:25
- Toruń. XXXIII Alternatywne Spotkania Teatralne „Klamra” – w marcu 04.02.2025 14:04
- Kraków. W Teatrze Nowym Proxima rozpoczęły się próby do spektaklu o Ryszardzie Riedlu 04.02.2025 13:21
- Kraków. Brązowe Medale „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” dla Moniki Kufel i Michała Nowickiego 04.02.2025 12:34
- Kielce. Jednak nie Kotański, a Klata dyrektorem Teatru Narodowego 04.02.2025 12:24
- Rzeszów. Teatr Przedmieście zaprasza na koncert „Występne piosenki” 04.02.2025 12:08
Aktorzy już wszyscy na miejscu, choć przed prapremierą być może się jeszcze zamienią miejscami - mówi o swoich dziełach częstochowski artysta Jerzy Kędziora. Remontowany Stary Rynek ma być sceną dla Teatrum Rzeźb Jerzego Kędziory. Pisze Dorota Steinhagen w Gazecie Wyborczej-Częstochowa.
Czternaście zakontraktowanych przez miasto rzeźb uznanego w Polsce i świecie częstochowskiego artysty Jerzego Kędziory już dotarło na miejsce. Taki był od początku zamysł, by wyremontowany Stary Rynek stał się sceną dla Teatrum Rzeźb Jerzego Kędziory.
Można powiedzieć, że jesteśmy po próbie czytanej, ale jeszcze przed próbą kostiumową – mówi artysta. - Zastanawiam się jeszcze, czy zamontowanych już rzeźb nie zamienić miejscami przed prapremierą.
Bo, jak tłumaczy, im prace na Starym Rynku bardziej zaawansowane, tym bardziej zmienia się przestrzeń do zagospodarowania przez jego teatr. - Zastanawiam się więc na przykład, czy Goście, to jest Charlie Chaplin oraz Philippe Petit, najsławniejszy francuski linoskoczek, który w 1974 r. przeszedł po linie rozpiętej między wieżami World Trade Center w Nowym Jorku, nie będą się lepiej czuli w przestrzeni nad amfiteatrem – wyznaje artysta. - Wówczas grupa sportowców powinna się z nimi zamienić miejscami. Gdzieniegdzie widzę, że warto byłoby przesunąć linę podtrzymującą rzeźbę, gdzieś dodać nieco patyny. Wiele może także zmienić planowana iluminacja Rynku. Może wymusić kolejne korekty.