Inne aktualności
- Włochy. W Rzymie uczczono 50. rocznicę premiery spektaklu „Umarła klasa” Tadeusza Kantora 06.11.2025 19:55
- Warszawa. Joga i warsztaty w Teatrze 21 06.11.2025 18:20
- Opole. Norbert Rakowski i Teatr im. Jana Kochanowskiego w międzynarodowym projekcie DRAMAFEST 2025 06.11.2025 18:16
- Warszawa. STUDIO teatrgaleria: Sztuka wolności za murami więzienia 06.11.2025 16:47
- Kraków. Gilbert Grape na scenie Teatru Ludowego – opowieść o rodzinie i trudnych wyborach 06.11.2025 16:32
-
Warszawa. „Polski Focus” na Międzynarodowym Festiwalu Dramaturgii Współczesnej DramaFest w Meksyku
06.11.2025 16:23
- Kraków. Proces zabójcy prezydenta w dniu Święta Niepodległości 06.11.2025 15:57
- Lublin. Wystawa prac Stanisława Szukalskiego od piątku w Galerii Gardzienice 06.11.2025 15:55
- Białystok. Teatr Dramatyczny weźmie udział w 11. edycji International Bitola Shakespeare Festival w Macedonii Północnej. 06.11.2025 15:42
- Katowice. Premiera „Masary” Szczepana Twardocha – opowieści o dorastaniu, samotności i hejcie - w sobotę 06.11.2025 15:22
-
Lublin. Wystartowały Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca
06.11.2025 15:02
- Legnica. Wkrótce premiera „Systemu Sulta” w reż. Mateusza Pakuły na Scenie na Piekarach 06.11.2025 14:48
-
Wrocław. Nabór scenariuszy do Konkursu Off na 46. PPA przedłużony do 13 listopada
06.11.2025 14:41
- Warszawa. Teatr WARSawy świętuje lata scenicznych sukcesów tytułami, które nie schodzą z afisza 06.11.2025 14:35
Bielski Teatr Polski wystawił w czwartek premierę komedii Kena Ludwiga „Nikt nie kocha tak jak tenor” w reżyserii Witolda Mazurkiewicza. Jego zdaniem, zespół bawi się - ku radości widzów -konwencjami muzycznymi; opera seria zamienia się w opera buffa.
„W oczekiwaniu na kolejne obostrzenia, choć wszyscy mamy nadzieję, że ich nie będzie, dajemy nową premierę: spektakl +Nikt nie kocha tak jak tenor+ z doborową obsadą. To komedia Kena Ludwiga, która toczy się w środowisku muzycznym, operowym, wśród tenorów walczących między sobą o prymat na scenie lat 30. XX w. Paryż i wielki koncert” – powiedział PAP reżyser Witold Mazurkiewicz.
„Francja – dla niektórych raj dla smakoszy wyrafinowanej kultury. Dla innych, jak choćby producenta Henry’ego Saundersa, to siedlisko rozpusty i hedonizmu. Na szczęście niedługo odbędzie się wyczekiwany koncert światowej sławy tenorów, w tym Tity Merellego. Ale, jak to w farsie – wszystko stanie na głowie” – przybliżył treść spektaklu impresariat bielskiego teatru.
W sztuce występuje wiele odniesień do opery - pojawiają się nawet fragmenty arii - i kultury w ogóle. „To zgrabny miszmasz elementów kultury wysokiej i popularnej, elementów kilku kultur, pełen przemyślanych schematów qui pro quo, zestawiający charaktery i profesje bohaterów na zasadzie kontrastu. (…) A na koniec – owszem – ma miejsce grande finale, jednak nie w takim kształcie, jakiego się wszyscy spodziewali” – opisano.
Witold Mazurkiewicz powiedział, że na deskach bielskiej sceny twórcy spektaklu bawią się konwencjami muzycznymi. „Opera seria zamienia się w opera opera buffa. Efekt widzowie mogą zobaczyć na scenie” – dodał.
Tomasz Lorek, odtwórca jednej z głównych ról – Tity Merelliego, wyraził nadzieję, że komedia sprawi widzom wiele radości. „Praca nad nią nie była łatwa. Są rzeczy, których nie widać na scenie; +drugi spektakl+ dzieje się za nią. Gdybyśmy zamontowali kamerę za kulisami, byłoby ciekawie. Pracowało się jednak bardzo dobrze, bo mamy wspaniały zespół” – powiedział PAP przed premierą.
W drugoplanową postać Tatiany Racon wcieliła się Anna Guzik-Tylka. „Moja postać występuje w drugim akcie. Jest drugoplanowa, ale bardzo charakterystyczna. To duża frajda dla aktora. Im więcej charakterystyczności, tym więcej zabawy i dla aktora, i dla widza” - wyjaśniła aktorka.
W obsadzie spektaklu oprócz Lorka i Guzik-Tylki zobaczyć można Anitę Jancię-Prokopowicz, Orianę Soikę oraz Grzegorza Margasa, Mateusza Wojtasińskiego i Grzegorza Sikorę.
Sztukę, w przekładzie Klaudyny Rozhin, wyreżyserował Witold Mazurkiewicz. Autorem scenografii jest Wojciech Stefaniak, a kostiumów Iga Sylwestrzak.
Impresariat bielskiej sceny podał, że „Nikt nie kocha tak jak tenor” jest kontynuacją bardzo ciepło przyjętej sztuki „Nagłe zastępstwo”.
Przedpremierowo widownia zobaczyła spektakl w sylwestrowy wieczór.
To druga premiera bielskiej sceny w obecnym sezonie po wystawionym 2 października „Krumie” izraelskiego dramaturga Hanocha Lewina w reżyserii Małgorzaty Warsickiej.
Bielski teatr powstał w 1890 r. Do końca II wojny światowej działał jako zawodowa scena niemiecka, a od 1945 r. jako polska.