Inne aktualności
- Warszawa. Premiera w Teal House: „Mahamaya Electronic Devices” 21.11.2024 17:01
- Warszawa. Wirtualna wystawa „Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś” 21.11.2024 16:45
- Sopot. Czytanie „Cały Twój” Agaty Olszewskiej w reżyserii Piotra Pacześniaka 21.11.2024 16:34
- Warszawa. Premiera „Pułapki na myszy” w Teatrze Ateneum – w sobotę 21.11.2024 15:36
- Warszawa. „W 80 lat dookoła Syreny” – kalendarz jubileuszowy na rok 2025 21.11.2024 15:25
- Warszawa. MKiDN: Agnieszka Stułka p.o. dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa 21.11.2024 14:37
- Gdańsk. Rezydencja na Solo vol. 2. Spektakle taneczne w Żaku 21.11.2024 14:28
- Poznań. Prześluga wg Ratajczaka. Prapremiera „Baśni dla wkur...onych” w Teatrze Nowym 21.11.2024 14:01
- Warszawa. Przedświąteczne plany Teatru Baj 21.11.2024 13:31
- Warszawa. „Dwaj Panowie S.” z almanachem w tle. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” w IT 21.11.2024 13:30
- Wrocław. Film z autorską audiodeskrypcją Doroty Masłowskiej rozpoczyna festiwal Korelacje 21.11.2024 13:27
- Gdynia. „Quo vadis” od kulis. Projekcja filmu „Rzym to kabaret” w Teatrze Muzycznym 21.11.2024 12:17
- Warszawa. Arcydzieło Mykietyna na festiwalu Eufonie 21.11.2024 12:00
- Wałbrzych. Jubileuszowa premiera już w najbliższą sobotę 21.11.2024 11:58
Polejny raz przyznano Wrocławskie Nagrody Artystyczne. Nagrodzeni zostali laureaci w czterech kategoriach: teatr, muzyka poważna, muzyka rozrywkowa oraz sztuki wizualne, jednak wręczono pięć wyróżnień, gdyż w kategorii sztuki wizualne jurorzy przyznali dwie równorzędne nagrody.
Galę wręczenia Wrocławskich Nagród Artystycznych przeprowadzono w w Narodowym Forum Muzyki. Każdy z laureatów otrzymał nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych oraz pamiątkową grafikę przygotowaną specjalnie na tę okazję przez Joannę Gniady. Podczas gali wyróżnienia dla artystek i artystów wręczali wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur oraz dyrektor Wydziału Kultury Urzędu Miasta Wrocław Jerzy Pietraszek.
Wrocławskie Nagrody Artystyczne. "To szczególnie istotne, gdy pracuje się nad tematami związanymi z wielokulturowością"
W kategorii teatr nagrodę odebrała Katarzyna Kalwat za reżyserię spektaklu „Finnegans W/Fake" w Teatrze Polskim w Podziemiu, „za unikatowy język teatralny łączący wirtuozerską muzykę Wojciecha Blecharza z jednym z najbardziej zagadkowych dzieł Jamesa Joyce'a".
- Przyznaję, że ta nagroda ma szczególne znaczenie, ponieważ realizując projekt, jakim był spektakl "Finnegans W/Fake" postawiliśmy na szali bardzo dużo - mówiła Katarzyna Kalwat. - To była niełatwa praca ze względu na próbę przełożenia typowego dla Joyce’a fragmentarycznego języka na nowe jakości językowe i muzyczne oraz ich wzajemną synergię. Wspólnie z zespołem aktorskim tworzyliśmy nasze archiwum językowe. Przy takich projektach, które niosą za sobą spore ryzyko i przy których łatwo jest w konfrontacji z ogromem mozolnej pracy zrezygnować z podjętego wyzwania, takie nagrody dają nam siłę na przyszłość i odwagę do działania. To nas uskrzydla, niesie nas i sprawia, że projekty, które często powstają na obrzeżach, zyskują swoją widzialność - wchodzą do popkultury czy mainstreamu, a jest to szczególnie istotne, gdy pracuje się nad tematami związanymi z wielokulturowością. Tekst Joyce'a był punktem wyjścia i sytuacją startową do zastanowienia się, jakie jest nasze archiwum językowe, jak bardzo jest ono złożone i z ilu języków się składa. Stawiamy pytania o konieczność granic i uwikłanie w język, które w kontekście przemian politycznych i społecznych wciąż wiszą nad nami - wyjaśniała Kalwat.
Z kolei nagroda w kategorii muzyka poważna trafiła w ręce Małgorzaty Podzielny, dyrektorki obu chórów dziecięcych Narodowego Forum Muzyki. Jurorzy przyznali to wyróżnienie za „rewelacyjne prowadzenie nauki śpiewu, wybitne osiągnięcia artystyczne oraz świetny pierwszy sezon założonego w 2022 r. Chóru Dziewczęcego NFM".
- Bardzo cieszę się z tej nagrody, choć myślę, że nie dla nagród pracujemy - podkreślała Małgorzata Podzielny. - Miłe jest dla mnie niezmiernie, gdy mamy chętne dzieci, rodzice powierzają mi swoje pociechy i sami chórzyści i są zadowoleni z tych zajęć, wyzwań artystycznych - koncertów i cieszą się śpiewaniem, „łapią bakcyla" i chcą brać udział w kolejnych projektach. Pracuję już z dziećmi ponad 20 lat i bardzo to lubię, choć przyznaję, że kiedy zaczynałam tę działalność, nie wiedziałam, że tak właśnie będzie wyglądać droga mojego rozwoju zawodowego. Gdy jednak zobaczyłam, jaki ogromny potencjał drzemie w dzieciach, wiedziałam, że będzie to jedna z dziedzin, którą się zajmę w życiu zawodowym. W tej chwili pracuję z dziećmi, ale również z młodzieżą oraz z dorosłymi - cieszę się, że mam tak szerokie spektrum działania i mogę zarażać pasją ludzi w różnym wieku - opowiadała Małgorzata Podzielny.