Inne aktualności
-
Warszawa. „AUGUST” - premiera spektaklu niezależnej teatralnej kompanii BY teatr w IT 25.03.2023 13:40
- Łódź. Tłum szturmował kasę biletową w Teatrze Powszechnym. Bilety kosztowały złotówkę 25.03.2023 13:09
- Warszawa. Uroczystość powołania Teatru Klasyki Polskiej z udziałem wicepremiera Piotra Glińskiego - 27 marca 25.03.2023 13:01
- Gdańsk. Koncert pamięci prof. Jerzego Limona w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim - w drugą rocznicę śmierci 25.03.2023 12:55
- Kraków. Recital Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały w Filharmonii 25.03.2023 12:47
-
Kraków. Wkrótce festiwal muzyki dawnej Misteria Paschalia. To, co najlepsze i najważniejsze z 20 lat 25.03.2023 12:34
- Oświęcim. Ukraiński pisarz Jurij Andruchowycz będzie miał tablice w Alei Pisarzy 25.03.2023 11:49
- Wrocław. Premiera spektaklu „Bolero/ Elsa Canasta/ Flight” w Operze Wrocławskiej 25.03.2023 11:45
- Łódź. Janiczak wg Rubina. W Teatrze Nowym premiera „Dobrze ułożonego młodzieńca" 25.03.2023 11:32
- Warszawa. Muzyka Andrzeja Korzyńskiego do filmów „Człowiek z marmuru” i „Człowiek z żelaza” – w odświeżonej wersji 25.03.2023 11:15
- Kielce. Wyjechał z Polski, by robić karierę w Hollywood. Historia Hersha Libkina w Teatrze Żeromskiego 25.03.2023 10:29
- Warszawa. Kartka z kalendarza: 25 marca 1954 roku umarł Leon Schiller 25.03.2023 10:00
- Gdańsk-Sopot. Drzwi Otwarte w Teatrze Wybrzeże 25.03.2023 09:37
-
Książę z naszego podwórka. O „Śmierci komiwojażera”, premierze Teatru Ludowego, rozmawiają Skrzydelski z Morozem 25.03.2023 09:24
Zespół Studia Kokyu sięga po figurę Szekspirowskiej Ofelii, by mówić o miłości i samotności, depresji, kobiecie i mężczyźnie, rodzicach i systemie, którego częścią jesteśmy. Impulsem do powstania Studia Kokyu była praca nad spektaklem „Witaj w moim domu. Medytacje o kobiecie z wydm" w 2016 roku.
Podjęte w ramach tej realizacji pytania i wątki zaowocowały sesjami warsztatowymi i premierą spektaklu „Halo?" trzy lata potem. Japońskie słowo „kokyu" utworzone jest z dwóch znaków kanji. Pierwszy oznacza wołanie, zapraszanie, przywoływanie, drugi - wdech, przywoływanie wdechu. Kokyu to także tradycyjny japoński instrument strunowy i nazwa treningu, który został wypracowany przez Przemysława Błaszczaka w latach 2013-2016. To struktura pozwalająca skoncentrować się na ruchu i oddechu, służąca budowaniu koncentracji oraz wzmocnieniu ciała i przygotowaniu do pracy z głosem.
W sztuce „I Come to You River: Ophelia Fractured" artyści odwołują się do słynnego obrazu Johna Everetta Millaisa przedstawiającego martwą, unoszącą się na wodzie Ofelię. Być może - zastanawiają się aktorki i reżyser - gdzieś z oddali usłyszymy pytanie, czy chcemy pozwolić na niekończący się powrót Ofelii, która będzie musiała wciąż od nowa rozgrywać swój cichy dramat? A może przyszedł czas na zmianę, na wstrząs, który pozwoli poruszyć u podstaw stary porządek rzeczy? Spektakl jest inspirowany „Hamletem" Williama Szekspira i „Ham-letemMaszyną" Heinera Mullera.
W scenariuszu wykorzystano fragmenty „Hamleta" w oryginale.
Na scenie zobaczymy trzy młode aktorki, które dołączyły do Studia Kokyu prowadzonego przez Przemysława Błaszczaka przy Instytucie Grotowskiego w 2019 roku.
Anita Szymańska ukończyła Rosę Bruford College of Theatre and Performan-ce w Londynie. Po pięciu latach pobytu za granicą, postanowiła wrócić do Polski, by tu kontynuować pracę zawodową i badawczą.
Marie Walker pochodzi z Wielkiej Brytanii, aktorstwa również uczyła się w Rosę Bruford College.
Z kolei Martine Vrieling van Tuijl to brytyjska i holenderska aktorka i artystka, która współpracowała między innymi z Newcastle Theatre Royal.
Spektakl grany będzie w języku angielskim, ale przed przedstawieniem dostępne będzie tłumaczenie na język polski. Przedstawienie zobaczymy trzy razy, od 24 do 26 października o godz. 19 w Studiu Na Grobli.
Więcej na www.grotowski-institute.art.pl.