EN
30.05.2022, 16:36 Wersja do druku

Wrocław. Czerwiec w Instytucie Grotowskiego

Czerwiec zamyka sezon w Instytucie Grotowskiego. Dziękujemy Państwu za ten intensywny czas, za Wasze uczestnictwo w naszych wydarzeniach, a także za współtworzenie z nami nowo powstałego projektu „Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych”.

„Szeol” / fot. Tobiasz Papuczys / mat. teatru

Inne aktualności

Mamy nadzieję, że przerwa wakacyjna pozwoli stworzyć w naszych głowach twórczą przestrzeń na nowe inspiracje, co umożliwi rozszerzenie pola naszego działania i spotykanie się z Państwem jeszcze częściej w przestrzeniach instytutowych.

Na pożegnanie pragniemy zaprezentować Państwu trzy spektakle, z których każdy – choć wymagający głębokiej interpretacji – pozostanie w Was na długo. Rozpoczynamy premierą Rafała Gąsowskiego i Katarzyny Wolak-Gąsowskiej „Panie Malczewski” opartej na wątkach biograficznych Antoniego Malczewskiego. Następnie zaprezentujemy Państwu dyptyk „Utopia” będący fuzją dwóch utworów teatralnych: „Szeol” (reż. Jarosław Fret i Monika Wachowicz) oraz „Okruchy” (reż. Monika Wachowicz). Obie te formy teatralne pokazaliśmy w zeszłym roku podczas cyklu „Szczeliny”. Ostatnim spektaklem, który zaprezentujemy Państwu w tym sezonie będzie „Cambio dolor. Wyznanie wiary”, poruszający problem sytuacji osób niebinarnych w Polsce.

Cieszymy się na wspólne świętowanie końca sezonu artystycznego 2021/2022.

Spektakle w Instytucie Grotowskiego w czerwcu:

czw. 9.06.2022, 19.00
Instytut Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium
Panie Malczewski

Premiera spektaklu Rafała Gąsowskiego i Katarzyny Wolak-Gąsowskiej

Premiera „Panie Malczewski”, w reżyserii Rafała Gąsowskiego, jest spektaklem opartym na wątkach z życia Antoniego Malczewskiego oraz na fragmentach jego dzieła „Maria. Powieść ukraińska”.

Scenariusz Anny Wieczorek to synteza wątków biograficznych Malczewskiego oraz najważniejszych fragmentów jego powieści poetyckiej, które pozwalają zanurzyć się w historię śmiertelnie chorego człowieka, poszukującego prawdy o istocie człowieczeństwa i ucieczki przed przeznaczeniem.

W spektaklu spotęgowane jest to ekspresyjną grą aktorów, którzy w symbolicznej scenografii Izabeli Stronias rozgrywają psychodeliczną grę pomiędzy kobietą i mężczyzną, mierząc się z paradoksami ludzkiej egzystencji, niezmierzoną siłą miłości, tajemnicą przeznaczenia oraz wiarą w oczyszczającą moc cierpienia. Aktorom, jako trzeci głos w dialogu, towarzyszy muzyka Adriana Jakucia-Łukaszewicza.

Bilety: 10 PLN

pon. 20.06.2022, 19.00
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli
Utopia

Dyptyk Moniki Wachowicz i Jarosława Freta

Utopia to dyptyk złożony z dwóch utworów teatralnych: „Szeolu” oraz „Okruchach”. „Szeol” i „Okruchy” tworzą kontrapunktyczne dopełnienie. Nie roszczą sobie prawa do bycia zamkniętą całością. „Szeol” przynosi rozwibrowanie – obraz świata, który należy wyciszyć. Temu właśnie wyciszeniu służą „Okruchy”, druga część dyptyku.

Bilety: 25/35 PLN

pt. 24.06.2022, 19.00
niedz. 26.06.2022, 19.00
Instytut Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium
Cambio dolor. Wyznanie wiary

Monodram dokumentalny Pawła Pacyny w ramach „Teatru na faktach”

Po pokazie spektaklu 24 czerwca, ok. godz. 20.30, odbędzie się spotkanie „O niebinarności w Polsce” (wstęp wolny).

Dla widzów od 16 r.ż.

„Ja poza tym, że identyfikuję się jako osoba niebinarna, to identyfikuję się jako bałtycka nimfa. I właśnie przedwczoraj skoczyłam sobie do jeziora i uznałam, że jestem mokra i obowiązki mam mokre. Cały ten mitologiczny vibe związany z nimfami odnajduje się jakby w… To jest związane z czymś więcej. Ofelia… Ofelia nie jest nimfą, ale jej wizerunki malarskie są takie bardzo nimfowe, ona wpływa do tej wody, żeby się utopić… z tymi kwiatami”.
Fragment monodramu

Bilety: 25/35 PLN

Źródło:

Materiał nadesłany