EN

25.02.2021, 16:00 Wersja do druku

Warszawa. Zmiany w repertuarze Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Inne aktualności

Teatr Wielki - Opera Narodowa informuje o zmianach w repertuarze i od jutra rozpoczyna sprzedaż biletów na wydarzenia w pierwszej połowie marca.

Bez publiczności nie ma prawdziwego Teatru, dlatego cieszymy się, że znów otworzyliśmy się dla naszych widzów. Przez cztery i pół miesiąca, kiedy nie mogliśmy wystawiać dla Państwa spektakli na żywo, nie ustaliśmy w przygotowaniach do powrotu na scenę. Dziękujemy za każdy spektakl obejrzany za pośrednictwem VOD, dziękujemy za aktywność w social mediach, dziękujemy za obecność – wirtualną, która dla nas wszystkich była namiastką normalności. Mamy nadzieję zobaczyć się z Państwem – miłośnikami baletu i opery – na naszych spektaklach z nieco zmienionego repertuaru.

Już jutro, w dniu 26 lutego o godzinie 11.00 wprowadzimy do sprzedaży kolejne 25% miejsc na widowni na spektakle w pierwszej połowie marca. Sprzedaż dodatkowej puli miejsc na nasze wydarzenia w drugiej połowie marca (17-30/03) będziemy mogli uruchomić po ogłoszeniu wytycznych rządu na kolejne dwa tygodnie marca (15-31/03).

1 marca o godz. 11.00 rozpoczniemy natomiast sprzedaż biletów na kwietniowe spektakle w układzie 25% widowni. Prosimy o śledzenie naszej strony internetowej i mediów społecznościowych. O terminie sprzedaży dodatkowej puli poinformujemy z wyprzedzeniem.

Informacje o bezpieczeństwie.

Romeo i Julia 

Od dzisiaj na naszej scenie najsłynniejszy miłosny melodramat – Romeo i Julia – z muzyką Siergieja Prokofiewa i w choreografii Krzysztofa Pastora. Tym którym nie udało się zdobyć biletów na cztery lutowe spektakle bądź będą pragnęli obejrzeć po raz kolejny zmienione zakończenie zaproponowane przez Prokofiewa – zapowiadamy już dziś – kolejne przedstawienia odbędą się w czerwcu.

Madame Butterfly

Naszą następną propozycją jest Madame Butterfly z wybitną Aleksandrą Kurzak oraz dobrze znanym warszawskiej publiczności tenorem Rafałem Bartmińskim. Ta inscenizacja tragedii japońskiej Giacomo Pucciniego zachwyca nieustannie od czasów premiery. Reżyseria spektaklu była operowym debiutem reżyserskim Mariusza Trelińskiego. Orkiestrę poprowadzi dyrektor muzyczny TW-ON Patrick Fournillier.

Dama kameliowa

Dama kameliowa – ta pozycja jest obowiązkowa dla wszystkich miłośników baletu. Tym bardziej, że pożegnamy tytuł na naszej scenie. Tajemnice paryskiej kurtyzany w pełnym spektrum uniesień zobaczymy jeszcze tylko 4 razy. Muzyka Fryderyka Chopina i znakomita choreografia Johna Neumeiera, potęgują dramatyzm klasycznej historii. Spektakl odbędą się w dniach: 11, 12, 13 oraz 14 marca.

Piotr Beczała

Wybitny Piotr Beczała, okrzyknięty w 2018 r. najlepszym śpiewakiem i nagrodzony operowym Oscarem – International Opera Award – w Polsce śpiewa rzadko. Światowej sławy tenor o szerokim repertuarze zaszczyci nas koncertem z towarzyszeniem Chóru i Orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej – przeniesionym na 17 marca tego roku.

Czarodziejski flet

Następnie zobaczymy jedyny w swoim rodzaju, oszałamiający Czarodziejski flet W. A. Mozarta w reżyserii dyrektora Komische Oper Berlin – Barrie Kosky’ego. Od kilku sezonów ta inscenizacja cieszy się niezmienną popularnością. Warto przekonać się, jak znana opera może wyglądać współcześnie. Spektakle planowane są na dni: 26, 27 oraz 30 marca. 

IN MEMORIAM

Nie zapominamy o wadze historii i o tych, którzy kształtowali polską muzykę. Mija rok odkąd Krzysztofa Pendereckiego nie ma z nami, dlatego podczas wieczoru In Memoriam 28 marca będziemy wspominać Mistrza na koncercie poświęconym jego życiu oraz twórczości.

Cardillac

Kwiecień zapowiada się równie ekscytująco, mamy wielką nadzieję, że uda nam się wystawić przeniesioną ze stycznia premierę Cardillaca Paula Hindemitha – jednej z najciekawszych oper XX wieku. W reżyserii Mariusza Trelińskiego zobaczymy wyjątkowo aktualny dreszczowiec, który zakwestionuje wartości społeczeństw kapitalistycznych. Spektakl w estetyce łączącej kino noir i dystopię to efekt koprodukcji TW-ON, Oper Köln oraz Teatro Real w Madrycie. Nasza publiczność będzie miła okazję obejrzeć Cardillaca jako pierwsza podczas premierowego przedstawienia 23 kwietnia. Partnerem spektaklu jest Grupa Tubądzin.

Werther

W kwietniu również na naszej scenie odbędą się przedstawienia Werthera Jules’a Masseneta z najdłużej oklaskiwaną arią w ostatnim dziesięcioleciu w TW-ON – Pourquoi me réveiller – w mistrzowskim wykonaniu Piotra Beczały, który wcieli się w postać tytułowego bohatera. Na ten klasyk epoki romantyzmu zapraszamy w dniach 9-11 kwietnia.

Halka (wileńska)

Reżyserka Agnieszka Glińska tworząc Halkę wileńską zinterpretowała Moniuszkowski evergreen na nowo. Niepokojąca, pełna napięcia inscenizacja wiodąca do dramatycznego końca stale budzi emocje. Zobaczymy spektakl 18 kwietnia oraz 26 czerwca.

Aida

Jeszcze w tym sezonie odbędzie się odwołana w marcu opera Aida. Przygotowana z rozmachem zachwyci fanów klasyki. Grand opera, z definicji widowiskowa, w warszawskim wydaniu nie odwraca uwagi egzotyką od wybitnych walorów muzycznych. Ten znakomity dramat Giuseppe Verdiego wystawimy w maju tego roku.

Mayerling

Na premierę baletu Mayerling w choreografii Kennetha MacMillana, osnutego na kanwie podwiedeńskiej tragedii miłosnej z XIX w. zapraszamy już 19 maja. Tancerze Polskiego Baletu Narodowego przedstawią uczucia i namiętności dwojga arystokratów, prowadzące do tragicznych decyzji w obliczu wyższych, monarchistycznych racji, a Orkiestra TW-ON pod batutą Patricka Fournilliera ukaże piękno muzyki Ferenca Liszta.

Carmina Burana

Wierzymy, że przy takim repertuarze czas do maja minie Państwu w mgnieniu oka, a wtedy wysłuchać i zobaczyć będzie można na naszej scenie kantatę sceniczną Carla Orffa Carmina Burana (Mgnienie Oka) stworzoną w ramach współpracy z „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka”.

Fidelio

Na koniec sezonu proponujemy pozycję nie mniej atrakcyjną – jedyną operę Ludwiga van Beethovena – Fidelio. Reżyser John Fulljames przekaże nam poprzez swoją inscenizację, że wolność jest najwyższą wartością, a autor scenografii Steffen Aarfing, że w opanowanym despotyzmem kraju wszyscy są więźniami.

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne