Inne aktualności
-
Kraków. Zmarła Elżbieta Penderecka
31.10.2025 20:01
- Warszawa. Ruszył nabór do trzech programów dotacyjnych na rok 2026 31.10.2025 19:45
- Warszawa. Wkrótce rozpocznie się 23. Warszawski Festiwal Filmów o Tematyce Żydowskiej „Kamera Dawida” 2025 31.10.2025 19:39
- Gorzów Wlkp. Już wkrótce 41. Gorzowskie Spotkania Teatralne 31.10.2025 18:33
- Poznań. Listopad w Polskim Teatrze Tańca 31.10.2025 18:07
- Warszawa. Satyryk Zenon Laskowik uhonorowany Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 31.10.2025 17:18
-
Warszawa. Trwa nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego
31.10.2025 16:02
- Gdańsk. Tytuł Miasta Literatury UNESCO dla Gdańska 31.10.2025 13:58
- Lublin. W Teatrze Starym spektakl o Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej 31.10.2025 13:46
-
Teatr Telewizji. „Embodying Pasolini” z Tildą Swinton już 3 listopada
31.10.2025 12:47
- Warszawa. 94 uczniów ze szkół artystycznych otrzymało stypendia ministra kultury 31.10.2025 12:45
- Kraków. Architekci w pierwszym rzędzie Narodowego Starego Teatru 31.10.2025 12:20
- Gdańsk. Wystawa „Witkacy Wielokrotny” w Muzeum UG 31.10.2025 12:18
- Łódź. Posłuchaj „Dziadów” 31 października 31.10.2025 12:04
Zimą i wiosną 2023 Zespół Edukacji TR Warszawa realizował projekt SZKOŁA WSPÓŁCZESNA, podczas którego współpracował z Technikum Architektoniczno-Budowlanym im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie. Był to cykl spotkań i warsztatów skierowanych do nauczycielek szkoły, który miał na celu stworzenie wspólnej przestrzeni do działań na terenie sztuki współczesnej i oświaty.
W projekcie wzięło udział 15 uczestniczek – nauczycielek i wychowawczyń klas, które zapoznały się z narzędziami pedagogiki teatru. Pierwszym etapem projektu było oglądanie spektakli z repertuaru TR Warszawa. Był to punkt wyjścia do spotkań warsztatowych prowadzonych przez Zespół Edukacji oraz zaproszonych gości: Sebastiana Świądra (warsztaty performatywne) oraz Magdalenę Sendor (warsztaty z metody Porozumienia bez przemocy). Cykl kończyły spotkania w Technikum, podczas których uczestniczki warsztatów eksperymentowały z przestrzenią i poddawały się refleksji temat swojej roli w społeczności szkolnej.
Nabyte umiejętności posłużą nauczycielkom przede wszystkim w pracy wychowawczej, SZKOŁA WSPÓŁCZESNA wyposażyła je w narzędzia ułatwiające budowanie zespołu klasowego (integracja klasy, kształcenie umiejętności nazywania emocji, mówienia o potrzebach i uczuciach, budowanie relacji: nauczyciel/nauczycielka – uczeń/uczennica, uczeń/uczennica – uczeń/uczennica).
SZKOŁA WSPÓŁCZESNA
Projekt, który powstał na potrzeby konkretnej społeczności szkolnej i jednocześnie w trakcie jego trwania prowadzący zadbali o możliwość modyfikacji jego programu na prośbę uczestniczek. Efektem projektu jest wspólna (prowadzących i uczestników) refleksja, że szkoła współczesna potrzebuje miejsca na zadbanie o potrzeby nie tylko uczniów, ale również nauczycieli i nauczycielek, pracowników i pracowniczek, którzy powinni być traktowani jako zespół mający własną dynamikę i indywidualne trudności. SZKOŁA WSPÓŁCZESNA zauważa i akceptuje każdego, nie stawia poszczególnych grup w opozycji, tylko znajduje przestrzeń (także za pomocą sztuki) na dialog.
Edukacja w TR Warszawa
Program Edukacja w TR Warszawa to działania edukacyjne prowadzone metodami pedagogiki teatru, czyli twórczego działania z grupą (za)angażowanych uczestników, realizowane w celu pogłębionego spotkania jej członków ze sobą, wykorzystujące szeroki wachlarz tzw. technik teatralnych, stwarzające przestrzeń do wymiany myśli, dzielenia się na równych prawach swoimi refleksjami i emocjami, pojawiającymi się w kontekście ustalonego tematu, czy też konkretnego przedstawienia teatralnego lub innego dzieła sztuki.Zalążki działań edukacyjnych w TR Warszawa pojawiły się już 1997 roku, a stały program edukacyjny istnieje od 2006 r. i wciąż się rozwija.