Inne aktualności
- Elbląg. „Kto się boi Virginii Woolf?" premierowo w Teatrze Sewruka 08.05.2024 14:59
- Toruń. Monodramiści w Baju. Wkrótce 38. Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora 08.05.2024 14:49
- Warszawa/Wiedeń. Zbliża się 33. Festiwal Mozartowski 08.05.2024 14:17
- Rzeszów. „Mąż i żona”. Majowa premiera Teatru im. Wandy Siemaszkowej 08.05.2024 13:55
- Warszawa. Majowy kalejdoskop emocji w Teatrze Druga Strefa 08.05.2024 13:52
- Warszawa. Wkrótce premiera „Trąbki do słuchania” w Teatrze Lalka 08.05.2024 13:10
- Łódź. „Tajemniczy ogród” dla młodszych widzów u Jaracza 08.05.2024 13:10
- Warszawa. Majówka Teatralna 2024 08.05.2024 12:05
- Wrocław. Sakura – festiwal poświęcony kulturze Japonii w Instytucie Grotowskiego 08.05.2024 12:02
- Łódź. „Uciekinierki” ruszą w podróż na scenie Teatru Powszechnego 08.05.2024 11:57
- Poznań. „Coco, czyli bałkańska operetka” w reż. Pawła Miśkiewicza - w próbach w Teatrze Polskim 08.05.2024 11:52
- Poznań. Półtora tysiąca widzów obejrzało „Irenę” w Berlinie 08.05.2024 11:46
- Warszawa. „Fragmenty rzeczywistości”. Warsztaty wprowadzające do tworzenia tekstu dramatycznego 08.05.2024 11:37
- Białystok. Teatralny maj w Podlaskim Instytucie Kultury 08.05.2024 11:34
Zimą i wiosną 2023 Zespół Edukacji TR Warszawa realizował projekt SZKOŁA WSPÓŁCZESNA, podczas którego współpracował z Technikum Architektoniczno-Budowlanym im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie. Był to cykl spotkań i warsztatów skierowanych do nauczycielek szkoły, który miał na celu stworzenie wspólnej przestrzeni do działań na terenie sztuki współczesnej i oświaty.
W projekcie wzięło udział 15 uczestniczek – nauczycielek i wychowawczyń klas, które zapoznały się z narzędziami pedagogiki teatru. Pierwszym etapem projektu było oglądanie spektakli z repertuaru TR Warszawa. Był to punkt wyjścia do spotkań warsztatowych prowadzonych przez Zespół Edukacji oraz zaproszonych gości: Sebastiana Świądra (warsztaty performatywne) oraz Magdalenę Sendor (warsztaty z metody Porozumienia bez przemocy). Cykl kończyły spotkania w Technikum, podczas których uczestniczki warsztatów eksperymentowały z przestrzenią i poddawały się refleksji temat swojej roli w społeczności szkolnej.
Nabyte umiejętności posłużą nauczycielkom przede wszystkim w pracy wychowawczej, SZKOŁA WSPÓŁCZESNA wyposażyła je w narzędzia ułatwiające budowanie zespołu klasowego (integracja klasy, kształcenie umiejętności nazywania emocji, mówienia o potrzebach i uczuciach, budowanie relacji: nauczyciel/nauczycielka – uczeń/uczennica, uczeń/uczennica – uczeń/uczennica).
SZKOŁA WSPÓŁCZESNA
Projekt, który powstał na potrzeby konkretnej społeczności szkolnej i jednocześnie w trakcie jego trwania prowadzący zadbali o możliwość modyfikacji jego programu na prośbę uczestniczek. Efektem projektu jest wspólna (prowadzących i uczestników) refleksja, że szkoła współczesna potrzebuje miejsca na zadbanie o potrzeby nie tylko uczniów, ale również nauczycieli i nauczycielek, pracowników i pracowniczek, którzy powinni być traktowani jako zespół mający własną dynamikę i indywidualne trudności. SZKOŁA WSPÓŁCZESNA zauważa i akceptuje każdego, nie stawia poszczególnych grup w opozycji, tylko znajduje przestrzeń (także za pomocą sztuki) na dialog.
Edukacja w TR Warszawa
Program Edukacja w TR Warszawa to działania edukacyjne prowadzone metodami pedagogiki teatru, czyli twórczego działania z grupą (za)angażowanych uczestników, realizowane w celu pogłębionego spotkania jej członków ze sobą, wykorzystujące szeroki wachlarz tzw. technik teatralnych, stwarzające przestrzeń do wymiany myśli, dzielenia się na równych prawach swoimi refleksjami i emocjami, pojawiającymi się w kontekście ustalonego tematu, czy też konkretnego przedstawienia teatralnego lub innego dzieła sztuki.Zalążki działań edukacyjnych w TR Warszawa pojawiły się już 1997 roku, a stały program edukacyjny istnieje od 2006 r. i wciąż się rozwija.