Inne aktualności
- Warszawa. MKiDN: NIMiT wydłuży terminy realizacji projektów w ramach KPO dla kultury 24.12.2024 15:22
- E-teatr życzy pełnych spokoju i radości Świąt Bożego Narodzenia! 24.12.2024 14:25
- Białystok. Igor Gorzkowski reżyseruje „Wieczór Trzech Króli” w Teatrze Dramatycznym 24.12.2024 13:00
- Warszawa. Pożegnano Switłanę Oleszko – słynną ukraińską reżyserkę teatralną 24.12.2024 11:14
- Kraków. 28 grudnia ruszy Pochód Kolędniczy z Teatrem Złoty Róg 24.12.2024 10:40
- Słupsk. Sylwester w Nowym Teatrze w klimacie PRL-u 24.12.2024 10:12
- Sopot. Muzyczne serce Polski z germańskim epizodem. Powstanie muzeum Opery Leśnej 24.12.2024 09:47
- Kielce. „Noworoczna piosenka” zapowiada płytę z utworami Jerzego Wasowskiego 24.12.2024 09:37
- Lublin. Nie żyje aktor Jan Wojciech Krzyszczak 24.12.2024 09:14
- Kraj. Święta z Polskim Radiem – wyjątkowe audycje, muzyka i refleksja 24.12.2024 09:08
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 23.12.2024 17:35
- Internet. Antologia dramatów Jolanty Janiczak 23.12.2024 17:17
- Poznań. Koncert Noworoczny, wznowienia i pożegnania. Styczeń w Teatrze Wielkim 23.12.2024 15:19
- Siedlce. Premiera spektaklu „Mił(ość)” w Centrum Kultury i Sztuki 23.12.2024 15:01
Zimą i wiosną 2023 Zespół Edukacji TR Warszawa realizował projekt SZKOŁA WSPÓŁCZESNA, podczas którego współpracował z Technikum Architektoniczno-Budowlanym im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie. Był to cykl spotkań i warsztatów skierowanych do nauczycielek szkoły, który miał na celu stworzenie wspólnej przestrzeni do działań na terenie sztuki współczesnej i oświaty.
W projekcie wzięło udział 15 uczestniczek – nauczycielek i wychowawczyń klas, które zapoznały się z narzędziami pedagogiki teatru. Pierwszym etapem projektu było oglądanie spektakli z repertuaru TR Warszawa. Był to punkt wyjścia do spotkań warsztatowych prowadzonych przez Zespół Edukacji oraz zaproszonych gości: Sebastiana Świądra (warsztaty performatywne) oraz Magdalenę Sendor (warsztaty z metody Porozumienia bez przemocy). Cykl kończyły spotkania w Technikum, podczas których uczestniczki warsztatów eksperymentowały z przestrzenią i poddawały się refleksji temat swojej roli w społeczności szkolnej.
Nabyte umiejętności posłużą nauczycielkom przede wszystkim w pracy wychowawczej, SZKOŁA WSPÓŁCZESNA wyposażyła je w narzędzia ułatwiające budowanie zespołu klasowego (integracja klasy, kształcenie umiejętności nazywania emocji, mówienia o potrzebach i uczuciach, budowanie relacji: nauczyciel/nauczycielka – uczeń/uczennica, uczeń/uczennica – uczeń/uczennica).
SZKOŁA WSPÓŁCZESNA
Projekt, który powstał na potrzeby konkretnej społeczności szkolnej i jednocześnie w trakcie jego trwania prowadzący zadbali o możliwość modyfikacji jego programu na prośbę uczestniczek. Efektem projektu jest wspólna (prowadzących i uczestników) refleksja, że szkoła współczesna potrzebuje miejsca na zadbanie o potrzeby nie tylko uczniów, ale również nauczycieli i nauczycielek, pracowników i pracowniczek, którzy powinni być traktowani jako zespół mający własną dynamikę i indywidualne trudności. SZKOŁA WSPÓŁCZESNA zauważa i akceptuje każdego, nie stawia poszczególnych grup w opozycji, tylko znajduje przestrzeń (także za pomocą sztuki) na dialog.
Edukacja w TR Warszawa
Program Edukacja w TR Warszawa to działania edukacyjne prowadzone metodami pedagogiki teatru, czyli twórczego działania z grupą (za)angażowanych uczestników, realizowane w celu pogłębionego spotkania jej członków ze sobą, wykorzystujące szeroki wachlarz tzw. technik teatralnych, stwarzające przestrzeń do wymiany myśli, dzielenia się na równych prawach swoimi refleksjami i emocjami, pojawiającymi się w kontekście ustalonego tematu, czy też konkretnego przedstawienia teatralnego lub innego dzieła sztuki.Zalążki działań edukacyjnych w TR Warszawa pojawiły się już 1997 roku, a stały program edukacyjny istnieje od 2006 r. i wciąż się rozwija.