Inne aktualności
- Lusławice/Warszawa. Festiwal Eufonie: „Baśnie nocy” i „Siedem bram Jerozolimy” 23.11.2024 17:52
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” – dwa pokazy w Teatrze Powszechnym 23.11.2024 17:33
- Kraków. Ceremonia osadzenia chochoła na pamiątkę historii z „Wesela” 23.11.2024 16:50
- Gdańsk. Uniwersytet Gdański kupił nieznany scenariusz do filmu Aleksandra Forda 23.11.2024 16:43
- Warszawa. Bajki surrealistyczne Erny Rosenstein. 19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 23.11.2024 13:01
- Opolskie. Teatralna inicjatywa mniejszości niemieckiej w Głogówku 23.11.2024 12:48
- Warszawa. „Świąteczny Spektakl Improwizowany” w DK Zacisze 23.11.2024 11:15
- Rzeszów. 578 premier w 80 lat, czyli urodziny Teatru im. Wandy Siemaszkowej 23.11.2024 10:32
- Włochy. Inauguracja świątecznego targu na słynnej ulicy szopkarzy w Neapolu 23.11.2024 10:29
- Rzeszów. Premiera farsy „Gdzie jest mój mąż?” na 80-lecie sceny dramatycznej w mieście 23.11.2024 09:30
- TVP. Premiera spektaklu telewizyjnego pt. „Miłość” w reż. Błażeja Peszka - w poniedziałek 23.11.2024 09:04
- Gdańsk. Dziś premiera „La Boheme” w Operze Bałtyckiej 23.11.2024 08:41
- Litwa. W Wilnie rozpoczęły się Dni Kultury Polskiej 22.11.2024 19:40
- Bytom. „Ciało” – wystawa fotografii Alicji Przybyszowskiej 22.11.2024 17:40
Zimą i wiosną 2023 Zespół Edukacji TR Warszawa realizował projekt SZKOŁA WSPÓŁCZESNA, podczas którego współpracował z Technikum Architektoniczno-Budowlanym im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie. Był to cykl spotkań i warsztatów skierowanych do nauczycielek szkoły, który miał na celu stworzenie wspólnej przestrzeni do działań na terenie sztuki współczesnej i oświaty.
W projekcie wzięło udział 15 uczestniczek – nauczycielek i wychowawczyń klas, które zapoznały się z narzędziami pedagogiki teatru. Pierwszym etapem projektu było oglądanie spektakli z repertuaru TR Warszawa. Był to punkt wyjścia do spotkań warsztatowych prowadzonych przez Zespół Edukacji oraz zaproszonych gości: Sebastiana Świądra (warsztaty performatywne) oraz Magdalenę Sendor (warsztaty z metody Porozumienia bez przemocy). Cykl kończyły spotkania w Technikum, podczas których uczestniczki warsztatów eksperymentowały z przestrzenią i poddawały się refleksji temat swojej roli w społeczności szkolnej.
Nabyte umiejętności posłużą nauczycielkom przede wszystkim w pracy wychowawczej, SZKOŁA WSPÓŁCZESNA wyposażyła je w narzędzia ułatwiające budowanie zespołu klasowego (integracja klasy, kształcenie umiejętności nazywania emocji, mówienia o potrzebach i uczuciach, budowanie relacji: nauczyciel/nauczycielka – uczeń/uczennica, uczeń/uczennica – uczeń/uczennica).
SZKOŁA WSPÓŁCZESNA
Projekt, który powstał na potrzeby konkretnej społeczności szkolnej i jednocześnie w trakcie jego trwania prowadzący zadbali o możliwość modyfikacji jego programu na prośbę uczestniczek. Efektem projektu jest wspólna (prowadzących i uczestników) refleksja, że szkoła współczesna potrzebuje miejsca na zadbanie o potrzeby nie tylko uczniów, ale również nauczycieli i nauczycielek, pracowników i pracowniczek, którzy powinni być traktowani jako zespół mający własną dynamikę i indywidualne trudności. SZKOŁA WSPÓŁCZESNA zauważa i akceptuje każdego, nie stawia poszczególnych grup w opozycji, tylko znajduje przestrzeń (także za pomocą sztuki) na dialog.
Edukacja w TR Warszawa
Program Edukacja w TR Warszawa to działania edukacyjne prowadzone metodami pedagogiki teatru, czyli twórczego działania z grupą (za)angażowanych uczestników, realizowane w celu pogłębionego spotkania jej członków ze sobą, wykorzystujące szeroki wachlarz tzw. technik teatralnych, stwarzające przestrzeń do wymiany myśli, dzielenia się na równych prawach swoimi refleksjami i emocjami, pojawiającymi się w kontekście ustalonego tematu, czy też konkretnego przedstawienia teatralnego lub innego dzieła sztuki.Zalążki działań edukacyjnych w TR Warszawa pojawiły się już 1997 roku, a stały program edukacyjny istnieje od 2006 r. i wciąż się rozwija.