W marcu Warszawska Opera Królewska zaprasza premierę musicalu „Company” w reż. Michała Znanieckiego, koncerty i cykl „Opera z fotela”.
6 marca, Barok Neapolitański z Filippo Mineccia/ Zamek Królewski w Warszawie
Szkoła neapolitańska w wykonaniu Filippo Mineccia
Koncert dedykowany wieloletniemu Dyrektorowi i współzałożycielowi Warszawskiej Opery Kameralnej – Stefanowi Sutkowskiemu
Szkoła neapolitańska działała od końca XVI wieku aż do początków XIX wieku, a jej przedstawicielem był Domenico Natale Sarro znany też jako Sarri (1679-1744). Jego kompozycje niemal całkowicie wypełnią program koncertu, którego drugim bohaterem będzie jeden z najwybitniejszych kontratenorów i znawców włoskiego baroku – Filippo Mineccia. To jego usłyszymy we fragmentach dzieł Sarro, a zabrzmią one w formule i brzmieniu najbliższym oryginałowi, bowiem Włoch zaśpiewa z towarzyszeniem Orkiestry Instrumentów Dawnych Musicae Antiquae Collegium Varsoviense.
26-27 marca oraz 1-3 kwietnia, ,,Company’’ Stephena Sondheima, Basen Artystyczny, ul. M. Konopnickiej 6
ANGIELSKIE NAPISY
Musical w Basenie Artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej
„Company” to ikoniczny amerykański musical, bazujący na książce George’a Furtha, który na tle całego gigantycznego dorobku Stephena Sondheima jest o tyle szczególny, że zarówno muzyka jak i warstwa tekstowa są autorstwa twórcy dzieła.
Jest to dzieło uznawane za jedno z pierwszych społecznie zaangażowanych, nie straciło nic na aktualności przez pół wieku od swej prapremiery w 1970 roku.
O czym jest musical? Bobby jest singlem i zaprosił na swoje trzydzieste piąte urodziny przyjaciół. Ich obserwowanie i komentowanie okazuje się jedną z najbardziej pasjonujących opowieści w historii musicalu. I może być odpowiedzią na pytanie jak przeżyć życie: samemu czy we dwoje?
Arcydzieło to w Warszawskiej Operze Kameralnej znalazło się w rękach znakomitych realizatorów: Michał Znaniecki – reżyseria, Tomasz Szymuś – kierownictwo muzyczne, Luigi Scoglio – scenografia i Ewa Minge – kostiumy.
Jonathan Mandell, jeden z najbardziej wpływowych krytyków Broadway stwierdził, że „Company’’ posiada: Kilkanaście piosenek z jednymi z najmądrzejszych tekstów w historii teatru muzycznego. Partytura jest znakomita.
9 kwietnia, ,,Pasja według św. Jana’’ Johanna Sebastiana Bacha/ Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela w Warszawie
Dzieło pasyjne uzyskuje niespotykany balans między powagą i ciężarem opisu męki Pana z doskonałością frazy, wręcz ulotnością arii
9 kwietnia wystąpi Orkiestra Instrumentów Dawnych Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Michała Maciaszczyka oraz Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej pod kierownictwem Krzysztofa Kusiela-Moroza.
Pasja Janowa składa się z dwóch części: od pojmania Jezusa do złożenia Jego ciała do grobu po ukrzyżowaniu.
Muzyka Jana Sebastiana Bacha każdą nutą zdaje się potwierdzać słuszność słów Marcina Lutra, który mówił: Pasja Chrystusa nie może być odgrywana słowami i udawaniem, ale samym prawdziwym życiem. Erudyci mówią wprost, że dziełem tym Bach sam modli się do Boga, a ciężar nut zdaje się prosić o odkupienie win. Win nas wszystkich.
,,OPERA Z FOTELA’’ dla każdego
Opera bez wychodzenia z domu, na wyciągnięcie ręki, w dowolnej chwili i w dowolnym towarzystwie.
Będziemy Państwu udostępniać nasze nagrania audio i video, zdjęcia ze spektakli, wystawy, operowe smaczki i historię Warszawskiej Opery Kameralnej. Zapraszamy na wybrane tytuły: Czarodziejski flet, Gala Mozart Night, Orfeusz i Eurydyka, Snack Opera, Requiem.