Inne aktualności
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
- Białystok. Dziś premiera „Transport. Connecting Flights" w BTLu 21.02.2025 13:39
- Warszawa. Słuchowisko „Oni” w 140. urodziny Witkacego w Teatrze Studio i radiowej Dwójce 21.02.2025 13:32
Ten rok szkolny dobitnie pokazał siłę i sprawność naszego środowiska - napisał wicepremier, minister KDNiS Piotr Gliński w liście na zakończenie roku szkolnego 2020/21 w szkołach artystycznych. Podziękował uczniom, rodzicom, pedagogom i dyrektorom szkół za odpowiedzialną postawę.
"Dobiegły końca zajęcia w roku szkolnym 2020/2021. Pandemiczna rzeczywistość zdominowała przebieg lekcji i organizację życia szkolnego. Wszyscy przechodziliśmy próbę zbiorowej odpowiedzialności i roztropności – tak na poziomie poszczególnych rodzin, jak i jednostek oświatowych oraz całego systemu szkolnictwa" - napisał w liście wicepremier Gliński.
Przypomniał, że "przez cały rok szkolny szkoły artystyczne pracowały w podwyższonym reżimie sanitarnym". "Dzięki państwa ogromnemu zaangażowaniu i cierpliwości zdaliśmy ten egzamin. Składam gorące podziękowania za państwa odpowiedzialną postawę – każdemu uczniowi, rodzicowi i pedagogowi szkół artystycznych. Szczególne podziękowania adresuję do dyrektorów szkół, którzy ofiarnie wdrażali wszystkie pandemiczne przepisy, dbali o ich przestrzeganie i stosowanie. Pomimo wszelkich obostrzeń nauka w szkołach artystycznych nie została powstrzymana ani na moment. Każdego dnia szkoły odbywały się zajęcia, uczniowie brali udział w konkursach, choć w tym roku głównie zdalnie, uczestniczyli w egzaminach dyplomowych i akcji rekrutacyjnej. Ten rok szkolny dobitnie pokazał siłę i sprawność naszego środowiska" - podkreślił minister.
Dodał, że gdy obecny rok szkolny zbliżał się do zakończenia Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu wraz z Ministerstwem Edukacji i Nauki podjęło próbę powrotu do regularnego modelu prowadzenia zajęć. "Należało położyć na szalach z jednej strony względy bezpieczeństwa i higieny, z drugiej potrzebę społecznych kontaktów i normalizacji przebiegu zajęć, która w szkołach artystycznych wyraża się w kontakcie dwóch artystów – nauczyciela i ucznia. Gdy nie jest on bezpośredni, zawsze będzie niepełny. Zachowując wszelkie zasady bezpiecznego kontaktu, doprowadziliśmy do wyczekiwanego spotkania pedagogów z uczniami w szkolnych murach. Według obecnych badań statystycznych ten krok nie przełożył się na dynamikę zachorowań. Mamy nadzieję, że tak pozostanie i że zajęcia w nowym roku szkolnym rozpoczniemy w tradycyjny sposób" - napisał szef MKDNiS.
Wskazał, że "niezwykłość wyzwania, z którym przyszło nam się zmierzyć, miała swoje odzwierciedlenie w szczególnych rozwiązaniach prawnych, które należało wprowadzić, aby ułatwić prowadzenie procesu nauczania". "Ponownie wyrażam swoją wdzięczność Ministerstwu Edukacji i Nauki za zrozumienie specyfiki kształcenia artystycznego i ujęcie jej we wszystkich przepisach organizujących życie szkół podczas pandemii. Jednakże szczególnie cieszę się z uwzględnienia naszych potrzeb co do sfinansowania wyposażenia nauczycieli w sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć artystycznych w sposób zdalny. Wszelkie urządzenia do przesyłania dźwięku i obrazu, potrzebne w edukacji muzyków, plastyków i tancerzy, zostały wpisane na listę refundacji. Mam nadzieję, że te działania pozwoliły na lepszy kontakt nauczycieli z uczniami i wpłynęły na większą skuteczność nauczania na odległość" - podkreślił Gliński.
Złożył także podziękowania "wszystkim uczestnikom społeczności szkół artystycznych za wytrwałość i pracę w szczególnej obecnej sytuacji". "Życzę państwu z całego serca, aby wakacyjny okres przyniósł oczekiwane wytchnienie, był dla państwa czasem beztroskiego wypoczynku, wielu pięknych wrażeń i pełni zdrowia" - zakończył list minister kultury, dziedzictwa narodowego i sportu.