EN

18.07.2023, 18:50 Wersja do druku

Warszawa. Koniec sezonu i początek przyszłego w Komunie

Teatr Komuna Warszawa kończy sezon wyjątkowym wydarzeniem, czyli weekendem z SIKSĄ! W piątek wspólnie z kolektywem Girls to the Front zaprezentuje kilka atrakcji: premierę książki, koncerty oraz afterparty.

„O czynach niszczących opowieść” / fot. PatMic / mat. teatru

W sobotę i niedzielę o godzinie 19:00 odbędą się za to pokazy jej głośnego spektaklu „O czynach niszczących opowieść”.

Jeśli wybieracie się na obydwa wydarzenia to polecamy zakup karnetu 2xSIKSA za 50 zł - doznania będą z pewnością niezapomniane!

W lipcu i sierpniu w Komunie trwają także intensywne prace nad nowymi spektaklami Marty Ziółek i Gosi Wdowik, fluktuują także rezydencje artystyczne oraz prace w Open Studio - efekty tych prac zobaczycie już niebawem!

Ostatnie lipcowe pokazy Kina Letniego

W kolejne czwartki lipca o 21:00 zapraszamy do naszego Kina Letniego na 2 ostatnie pokazy tego obleganego i jakże widowiskowego cyklu.

20 lipca zobaczycie “Niewinność” czyli świetny film dokumentalny ukazujący realia młodych osób zaciąganych przymusowo do izraelskiego wojska, który zaprezentujemy wspólnie z Docs Against Gravity.

W ostatni czwartek miesiąca (27.07) wyświetlać będziemy “Pięć diabłów”, czyli zmysłowy francuski dreszczowiec, który był odkryciem festiwalu Nowe Horyzonty.

Wstęp wolny, zapraszamy na leżaki!

„JaWa” / fot. Piotr Nykowski / mat. teatru

Wrzesień w Komunie Warszawa

W pierwszy weekend września zapraszamy na pokazy w ramach Generation After. Showcase (7-9.9) intensywną prezentację najnowszych zjawisk polskiej sceny teatralnej i tanecznej, nowej artystycznej szkoły myślenia podczas której jako Komuna Warszawa pokażemy nasze 2 głośne spektakle. Jeśli ich jeszcze nie widzieliście to będzie to wyjątkowa okazja!

Dorota Nowacka / Janek Turkowski: “JaWa” 7.9, godz. 16, spektakl w wersji angielskiej / 8.9, godz. 19, spektakl w wersji polskiej

“JaWa” to kameralne spotkanie, instalacja performatywna stanowiąca alternatywny model narracji i obcowania z widzem. Wyjątkowy spektakl traktuje o Przedsiębiorstwie Społecznym JaWa, o wychodzeniu z kryzysu bezdomności, granicach i relacjach, które wychodzą poza ramy projektu teatralnego, bo ewoluują nawet po opuszczeniu teatru przez widzki i widzów.

Turkowski i Nowacka relacjonują na scenie swoją pracę z osobami w kryzysie bezdomności, które zaprosili do projektu. Na nagraniach zrealizowanych w ramach "JaWy" widzimy więc jak osoby przyjeżdżają ze Szczecina do Warszawy, jak porządkują zieleń na terenie Komuny Warszawa, sprzątają podwórko. Poznajemy ich historie, a wreszcie patrzymy na ich relacje z dwójką kuratorów.

Paweł Sakowicz “Imperial” 9.9, g. 19.30

Głównym tematem spektaklu „Imperial” jest walc. Po „Masakrze”, w której Sakowicz i Herbut badali politykę reprezentacji tańców latynoamerykańskich, tym razem skupiają się na tańcu funkcjonującym na przecięciu form standardowych, użytkowych, chłopskich i balowych jednocześnie.

Eksploracja walca (i jego nieoczywistej historii) pozwala zadać pytanie nie tylko o jego eskapistyczną moc, ale także o klasowość choreografii: jak przejęcie tańca przez określoną klasę społeczną może wpływać na polityczność poruszających się ciał i czy może stać się elementem kulturowego awansu?

Zapraszamy ciepło na obydwa pokazy oraz do uczestnictwa w wydarzeniu!

Coś jeszcze? No jasne!

Na początku września scenę KW przejmie Marta Ziółek i jej 122 słów o tańcu, czyli pierwsza premiera sezonu!

Nowy spektakularnej Marty Ziółek to choreograficzna praca badawcza z tekstem Johna Cage’a pod tytułem „122 słowa o muzyce i tańcu”, który powstał w odpowiedzi na zamówienie redakcji Dance Magazine w listopadzie 1967 roku. 2 strony - wyraźnie określona przestrzeń, 122 słowa, ściśle określona liczba słów o tańcu - jak gdyby choreograficznie rozmieszczona na płaszczyźnie stron. „122 słowa o muzyce i tańcu” kontynuuje research wokół inscenizacji kobiecego ciała i głosu oraz emancypacyjnej mocy tańca. Prostota i genialność tekstu Cage’a szczególnie dziś prosi się o aktualizację, o ponowne wprawienie w ruch. Podążając za koncepcją Cage’a, chodzi o powrót do tego, co bazowe dla medium tańca i praktyki choreograficznej – ciała i do choreografii jako „pisania ruchu” i „poruszania”.

Spektakl jest koprodukowany z Fundacją Burdąg.

W połowie miesiąca (15.09) zapraszamy na fantastyczny koncert “No Escape”: Rosmary Loves a Blackberry (Diana Burkot/Pussy Riot), Złe Oko, Kochliwa Magda!

Kolejny weekend 22-23.9 to powrót słynnego duetu Kmiecik + Laszuk. Spodziewajcie się wszystkiego!

W ostatnie dni września (29-30.09) Komunę przejmie Avant Art Festival z programem prezentującym najświeższe talenty muzyki alternatywnej i eksperymentalnej. Program i line-up ogłosimy niebawem, ale będzie to z pewnością doskonała powakacyjna kąpiel w dźwiękach.

Inne aktualności

Jesienne premiery w KW

Jesień w Komunie zapowiada się obficie, a to dopiero początek ogłoszeń!

W nowym sezonie zobaczycie u nas między innymi:

Gosia Wdowik" Dziewczyny”13-15.10

"Dziewczyny" to spektakl o próbie uchwycenia upływu czasu poprzez ponowne spotkanie z pięcioma bohaterkami, z którymi w 2016 roku Gosia Wdowik przygotowała spektakl "Dziewczynki" w Teatrze Studio.

Katarzyna Sikora, Marcin Miętus “Your Majesty”17-19.11

“Your Majesty” eksploruje temat oczekiwań i negocjacji, rozumianej jako narzędzie komunikacji, zarówno w sferze publicznej i prywatnej, na scenie i poza nią. Wychodząc od pojęcia dedykacji twórcy przyglądają się różnym sposobom funkcjonowania dialogu. Czego wymaga akt dedykacji – zarówno od adresata i odbiorcy? Co dedykujemy? Co jeśli odbiorca nie jest zainteresowany dedykacją i odmawia jej przyjęcia? Czy można wówczas negocjować? Czy zwyczajne “proszę” kończy negocjację czy dopiero ją zaczyna?

Ten spektakl jest dedykacją dla każdego, kto jest zmęczony ilością słów.

Ten spektakl jest dedykacją dla Ciebie i dla mnie.

Dominik Więcek “Pryzmat”15-17.12

Spektakl będzie skupiać się na dekonstrukcji procesu zapośredniczania sportu i ciał sportowców przez media. Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie (1869) zbiegają się w czasie z wynalezieniem kinematografu, co całkowicie przekształciło zarówno sposób uczestnictwa w sporcie, jak i jego odbiór.

Spektakl pod lupą spojrzy na historie i postacie sportu, sytuacje w których rozgrywki sportowe przenosiły swoje znaczenie na pole polityczne, historyczne, społeczne. Skorzysta ze strategii tworzenia chorografii w sportach, w których punktowany jest element artystyczny, a ruch uwarunkowany jest wytycznymi dziedziny i maksymalnymi możliwościami wykonawczymi sportowców.

+
Paweł Soszyński Fest.
(m.in. RODOS, chor. Wojtek Grudziński; Sada Jako, reż. Hana Umeda)
27-29.10

+
Jan Mocek, Virtual/Ritual
1-2.12.

Do zobaczenia przy Emilii Plater 31!

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne