Inne aktualności
- Warszawa. Nowy Teatr – jak zostanie wybrany nowy dyrektor 22.01.2025 18:19
- Lublin. Premiera opery „Don Giovanni” – 25 i 26 stycznia 22.01.2025 17:35
- Kraków. „Australia” pierwszą premierą Teatru Słowackiego w nowym roku 22.01.2025 16:56
- Szczecin. Jacek Jekiel wybrany na następną kadencję 22.01.2025 16:41
- Warszawa. TEATR POLSKA 2025. Nabór spektakli do 10 marca 22.01.2025 15:27
- Kraków. Premiera spektaklu inspirowanego historią Św. Faustyny w Łaźni Nowej 22.01.2025 15:23
- Europejskie Stolice Kultury 2025: Chemnitz i Nova Gorica – Gorycja 22.01.2025 15:01
- Łódź. Premiera „Piaskowego Wilka” w Teatrze Pinokio już w sobotę! 22.01.2025 14:29
- Słupsk. Premiera dla najnajów i nowa strona internetowa Teatru Tęcza 22.01.2025 13:47
- Dolnośląskie. Koncert w Sycowie na rzecz rodaków na Wschodzie 22.01.2025 13:45
- Ruda Śląska. Koncert „I love Sinatra” na Walentynki w Teatrze Impresaryjnym im. H. Bisty 22.01.2025 13:36
- Jelenia Góra. „Muzyczne Czwartki” w nowym roku startują 23 stycznia 22.01.2025 13:34
- Wrocław. Na afisz wraca „Historia pewnej taniny” 22.01.2025 12:59
- Warszawa. Premiera „Ślubów panieńskich” Jemmetta w Teatrze Polskim – za tydzień 22.01.2025 12:41
Szczecińscy artyści przygotowują książkę i płytę z niezwykłym słuchowiskiem "Horropera - po tamtej stronie burzy". Materiał został zaprezentowany publiczności na żywo podczas Festiwalu. Koncertową premierę na scenie filharmonii storpedował koronawirus, ale aktorzy i muzycy się nie poddają.
Autorzy „Horropery…” ostrzegają, że to „muzyczna sztuka grozy dla słuchaczy o mocnych nerwach”.
Ale tak naprawdę jest i strasznie, i śmiesznie, i żartobliwie, i refleksyjnie. Dla najmłodszych i dla dorosłych. Opowieść stworzyli Irena Naumowicz i Konrad Pawicki, muzykę skomponował Jacek Wierzchowski, znany twórca muzyki teatralnej, o oprawę graficzną zadbali wykładowcy (Kaja i Piotr Depta-Kleśta) oraz studenci Akademii Sztuki. Na płycie usłyszymy instrumentalistów Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, przy mikrofonach dali popis aktorzy trzech teatrów – Współczesnego, Polskiego i Pleciugi.
Oryginalny materiał tekstowo-muzyczny powstał z myślą o teatralnej scenie, ale został zaprezentowany publiczności w innej formie – słuchowiska na żywo podczas Festiwalu Czytania „Odkrywcy Wyobraźni”. W październiku tego roku planowano uroczystą premierę wersji koncertowej w Filharmonii. Niestety, koronawirus pokrzyżował plany artystów, lecz nie zniechęcił ich do działania. Nagrania odbywały się w Centrum Przemysłów Kreatywnych Akademii Sztuki. Sceny dialogowe są już gotowe. Partie solowe również. Teraz czas na dogranie tła dźwiękowego, efektów i spięcie całości muzyczną klamrą – kompozycjami Wierzchowskiego.