Inne aktualności
- Łódź. Improwizowana bajka na Dzień Dziecka w Teatrze Komedii Impro 23.05.2022 20:04
- Warszawa. Koncert inauguracyjny Ukrainian Freedom Orchestra w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej 23.05.2022 17:47
- Leńcze. Jerzy Trela spoczął w rodzinnej miejscowości 23.05.2022 16:54
- Warszawa. Maj i czerwiec w Nowym Teatrze 23.05.2022 16:50
- Białystok. „Serce" TR Warszawa na początek Dni Sztuki Współczesnej 23.05.2022 16:12
- Poznań. Umarł śpiewak Jan Kazimierz Adamczyk 23.05.2022 16:00
- Ks. Luter: obdarował nas pięknem - Ignacy Gogolewski spoczął na cmentarzu w Otwocku 23.05.2022 15:41
- Warszawa. „Kolacja dla głupca” na scenie Spektaklove 23.05.2022 15:36
- Gdańsk. Premiera spektaklu „Momo" w Teatrze Miniatura 23.05.2022 15:34
- Warszawa. Premiera spektaklu „Alone | One A.I.” B’cause Dance Company w Teatrze Studio 23.05.2022 15:26
-
Warszawa. W TR Warszawa powstaje spektakl w koprodukcji z Munich Kammerspiele 23.05.2022 14:42
- Warszawa. Powraca „Taśma" Teatru WARSawy - spektakl w Zamku Ujazdowskim 23.05.2022 14:24
- Łódź. Dzień Matki w Teatrze Małym z premierą 23.05.2022 14:07
- Warszawa. Ks. Andrzej Luter: żegnamy dziś dwóch Gustawów-Konradów 23.05.2022 13:40
Prokuratura, lubelski urząd marszałkowski, Instytut Kultury Polskiej UW, a także m.in. były aktor Gardzienic zareagowali na tekst "Wyborczej" o mobbingu i molestowaniu w Ośrodku Praktyk Teatralnych. Dyrektora Włodzimierza Staniewskiego broni natomiast w ostrym liście jego zastępca.
„Sensacyjno-kloacznym” określił mój artykuł o molestowaniu i mobbingu w Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice” Mariusz Gołaj, aktor i wicedyrektor tego teatru. „Jestem zaszokowany tym, że nauczycielom i Mistrzom można tak łatwo i bezkarnie ubliżać” - napisał w liście otwartym opublikowanym przez portal e-teatr.pl. „Stoję murem za Staniewskim” - zakończył tekst w obronie dyrektora, któremu kobiety zarzucają stosowanie przez lata przemocy.
Gołaj nie neguje żadnego z przedstawionych w tekście zdarzeń. Człowiek, który przez dziesięciolecia uczestniczył we wszystkich najważniejszych pracach Gardzienic, nie kwestionuje żadnego z faktów, które przedstawiłem: naruszania granic, przemocy fizycznej, propozycji seksu ze strony dyrektora Włodzimierza Staniewskiego. Jak się zdaje, jedynie inaczej je interpretuje i wartościuje. „Teatr to twardy fach”, rzuca sentencjonalnie, dodając romantyczny bon mot o „kuciu kos".