Teatr Realistyczny w ramach cyklu "#masterOFFteatr" zaprasza na premierę online cyklu wideo-warsztatów mistrzowskich autorstwa Katarzyny Pastuszak.
Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Ciało uważne – czyli 6 lekcji obecności to cykl krótkich filmów zawierających przykładowe praktyki pomagające pogłębić świadomość ciała, przestrzeni, czasu i energii oraz dają wgląd w podstawowe zasady budowania obecności.
Każdy z filmów koncentruje się na kilku wybranych aspektach pracy (z) ciałem, wprowadzając też podstawowe techniki improwizacji i kompozycji. Elementem spajającym wszystkie filmy i kluczowym w pracy aktora/tancerza jest uważność, umiejętność głębokiej obserwacji, a także kreatywnego wykorzystywania tego, co zastane. Z filmów może korzystać każdy, bez względu na poziom doświadczenia teatralnego, czy tanecznego.
A w praktyce? Nieważne, czy masz 15 czy 55 lat. Jeśli chcesz się rozwijać i dostać narzędzia, by w zaciszu swojego pokoju popracować nad własnym ciałem – te warsztaty są dla Ciebie
Startujemy 22 września o 18.00 – zapraszamy na spotkanie live na fanpage’u Teatru Realistycznego prowadzone przez twórczynię projektu – Katarzynę Pągowską.
Chcecie poznać Katarzynę i dowiedzieć się więcej o jego kursie? Dołączcie do nas! Będziecie mogli też zadawać w komentarzach swoje pytania.
Po spotkaniu filmiki będą dostępne bezpłatnie na Youtubie na kanale https://www.youtube.com/user/teatrrealistyczny
Jak ich użyć?
Nic prostszego! Masz kilkanaście wolnych minut i pokój do dyspozycji?
Krok 1: Wchodzisz na Youtube na kanał Teatru Realistycznego https://www.youtube.com/user/teatrrealistyczny
Krok 2: Odpalasz filmik na jakimkolwiek urządzeniu i podążasz za instrukcjami!
Krok 3: Odcinki możesz zatrzymywać w dowolnym momencie, powtarzać ćwiczenia i iść dalej, kiedy będziesz czuć się gotowy/-a.
Uwaga! Do tych ćwiczeń nie potrzeba grupy ani partnera, nie potrzeba też sali teatralnej ani specjalnego sprzętu. Wystarczy chwila czas i Twoje chęci!
Dlaczego nagraliśmy ten kurs?
Nagraliśmy ten kurs, żeby zaprosić Was do codziennej praktyki uważności i bycia w kontakcie ze sobą i ze światem wokół. Japoński choreograf i tancerz Hijikata Tatsumi, powiedział kiedyś, że paradoksalnie, dla człowieka jego własne ciało, to najodleglejsza rzecz we wszechświecie. Mam nadzieję, że narzędzia, którymi się z Wami podzieliłam i które przekazuję jako „pośrednik”, pomogą Wam zbliżyć się do swoich ciał i ich potencjału, a jednocześnie pozwolą Wam otworzyć pory na to, co wokół.
Dajcie się poruszyć!
Katarzyna Pastuszak
Performerka, reżyserka i dyrektor artystyczna Amareya Theatre&Guests (Gdańsk), wice-prezeska Fundacji Polka dot i prezeska Stowarzyszenia Amareya Art; badaczka teatru i tańca (adiunkt międzynarodowego centrum badawczego Centre for Environmental Research and Minorities Studies), wykładowca akademicki, autorka artykułów naukowych o tańcu i teatrze; w 2015 otrzymała prestiżowe stypendium MKIDN „Młoda Polska” na realizację projektu spektaklu „Kantor_Tropy”; w 2015 była także nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za reżyserię spektaklu „Nomadka”, który prezentowany był m.in. na Grenlandii, w Japonii i Turcji. W 2014 opublikowała pracę doktorską pt. „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie”. Od 2017 kontynuuje współpracę ze Stowarzyszeniem Kobiet Ajnu (Sapporo) i CEMiPoS prowadzonym przez prof. Hiroshiego Maruyamę (Sapporo), tworząc spektakle z udziałem kobiet Ajnu i działając na rzecz wspierania mniejszości etnicznych. W 2019 zainicjowała projekt „Niepodległa bez granic: Pol(s)ka w Japonii”, który uzyskał wsparcie finansowe Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kulturalne pomosty” i realizowany będzie również w 2020 (https://independentinjapan.blogspot.com/p/blog-page.html). Regularnie prowadzi warsztaty teatralne pod hasłem „Amareya_LAB”, jest również autorką i realizatorką edukacyjnych projektów teatralnych dla młodzieży (w tym dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i uzależnionych), które wielokrotnie uzyskały wsparcie finansowe Miasta Gdańsk. Warsztaty dla młodzieży prowadziła także w Sisimiut na Grenlandii, gdzie z lokalną młodzieżą stworzyła spektakl „Sisimiut Needs A Hero” (2015, Sisimiut Kulturhus).