Teatr Realistyczny w ramach cyklu "#masterOFFteatr" zaprasza na premierę online cyklu wideo-warsztatów mistrzowskich autorstwa Katarzyny Pastuszak.
Inne aktualności
- Warszawa. 2. Festiwal Teatralny Wolność – od 24 kwietnia 19.04.2024 19:05
- Warszawa. „Czasen” - premiera spektaklu Bartłomieja Ostapczuka 19.04.2024 19:01
- Kraj. „Nie – pierwszy krok w chmurach, w poszukiwaniu portretu pisarza” – słuchowisko w radiowej Trójce 19.04.2024 16:13
- Kielce. W maju spektakl „To tylko botoks - czyli zastrzyk śmiechu” gościnnie w KCK 19.04.2024 15:55
- Warszawa. Pokazy przedpremierowe „Lekcji tańca” w Teatrze Kwadrat 19.04.2024 15:37
- Warszawa. „Judyta triumfująca” Antonio Vivaldiego ponownie w Warszawskiej Operze Kameralnej 19.04.2024 15:32
- Warszawa/Kraków. Muzyczna podróż do krainy zen. Dziś premiera koprodukcji STUDIO i Teatru Słowackiego 19.04.2024 15:16
- Warszawa. Mądre Ciało? Finał IX edycji projektu Art Generacje 19.04.2024 14:56
- Opole. Teatr Kochanowskiego zapowiada premierę „Burzy. Regulaminu wyspy” 19.04.2024 13:54
- Warszawa. Prezydent Andrzej Duda napisał list gratulacyjny do Antoniego Libery z okazji jego 75. urodzin 19.04.2024 13:49
- Kraków. Wyniki konkursu na piosenkę z repertuaru „Piwnicy pod Baranami" dla studentów szkół teatralnych 19.04.2024 13:38
- Toruń. Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na 28. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt 19.04.2024 12:36
- Kraków. „Miłość w kawałkach”: majowa premiera w Teatrze Nowym Proxima 19.04.2024 12:33
- Kielce. „Nerwica natręctw” gościnnie na scenie WDK 19.04.2024 12:22
Ciało uważne – czyli 6 lekcji obecności to cykl krótkich filmów zawierających przykładowe praktyki pomagające pogłębić świadomość ciała, przestrzeni, czasu i energii oraz dają wgląd w podstawowe zasady budowania obecności.
Każdy z filmów koncentruje się na kilku wybranych aspektach pracy (z) ciałem, wprowadzając też podstawowe techniki improwizacji i kompozycji. Elementem spajającym wszystkie filmy i kluczowym w pracy aktora/tancerza jest uważność, umiejętność głębokiej obserwacji, a także kreatywnego wykorzystywania tego, co zastane. Z filmów może korzystać każdy, bez względu na poziom doświadczenia teatralnego, czy tanecznego.
A w praktyce? Nieważne, czy masz 15 czy 55 lat. Jeśli chcesz się rozwijać i dostać narzędzia, by w zaciszu swojego pokoju popracować nad własnym ciałem – te warsztaty są dla Ciebie
Startujemy 22 września o 18.00 – zapraszamy na spotkanie live na fanpage’u Teatru Realistycznego prowadzone przez twórczynię projektu – Katarzynę Pągowską.
Chcecie poznać Katarzynę i dowiedzieć się więcej o jego kursie? Dołączcie do nas! Będziecie mogli też zadawać w komentarzach swoje pytania.
Po spotkaniu filmiki będą dostępne bezpłatnie na Youtubie na kanale https://www.youtube.com/user/teatrrealistyczny
Jak ich użyć?
Nic prostszego! Masz kilkanaście wolnych minut i pokój do dyspozycji?
Krok 1: Wchodzisz na Youtube na kanał Teatru Realistycznego https://www.youtube.com/user/teatrrealistyczny
Krok 2: Odpalasz filmik na jakimkolwiek urządzeniu i podążasz za instrukcjami!
Krok 3: Odcinki możesz zatrzymywać w dowolnym momencie, powtarzać ćwiczenia i iść dalej, kiedy będziesz czuć się gotowy/-a.
Uwaga! Do tych ćwiczeń nie potrzeba grupy ani partnera, nie potrzeba też sali teatralnej ani specjalnego sprzętu. Wystarczy chwila czas i Twoje chęci!
Dlaczego nagraliśmy ten kurs?
Nagraliśmy ten kurs, żeby zaprosić Was do codziennej praktyki uważności i bycia w kontakcie ze sobą i ze światem wokół. Japoński choreograf i tancerz Hijikata Tatsumi, powiedział kiedyś, że paradoksalnie, dla człowieka jego własne ciało, to najodleglejsza rzecz we wszechświecie. Mam nadzieję, że narzędzia, którymi się z Wami podzieliłam i które przekazuję jako „pośrednik”, pomogą Wam zbliżyć się do swoich ciał i ich potencjału, a jednocześnie pozwolą Wam otworzyć pory na to, co wokół.
Dajcie się poruszyć!
Katarzyna Pastuszak
Performerka, reżyserka i dyrektor artystyczna Amareya Theatre&Guests (Gdańsk), wice-prezeska Fundacji Polka dot i prezeska Stowarzyszenia Amareya Art; badaczka teatru i tańca (adiunkt międzynarodowego centrum badawczego Centre for Environmental Research and Minorities Studies), wykładowca akademicki, autorka artykułów naukowych o tańcu i teatrze; w 2015 otrzymała prestiżowe stypendium MKIDN „Młoda Polska” na realizację projektu spektaklu „Kantor_Tropy”; w 2015 była także nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za reżyserię spektaklu „Nomadka”, który prezentowany był m.in. na Grenlandii, w Japonii i Turcji. W 2014 opublikowała pracę doktorską pt. „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie”. Od 2017 kontynuuje współpracę ze Stowarzyszeniem Kobiet Ajnu (Sapporo) i CEMiPoS prowadzonym przez prof. Hiroshiego Maruyamę (Sapporo), tworząc spektakle z udziałem kobiet Ajnu i działając na rzecz wspierania mniejszości etnicznych. W 2019 zainicjowała projekt „Niepodległa bez granic: Pol(s)ka w Japonii”, który uzyskał wsparcie finansowe Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kulturalne pomosty” i realizowany będzie również w 2020 (https://independentinjapan.blogspot.com/p/blog-page.html). Regularnie prowadzi warsztaty teatralne pod hasłem „Amareya_LAB”, jest również autorką i realizatorką edukacyjnych projektów teatralnych dla młodzieży (w tym dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i uzależnionych), które wielokrotnie uzyskały wsparcie finansowe Miasta Gdańsk. Warsztaty dla młodzieży prowadziła także w Sisimiut na Grenlandii, gdzie z lokalną młodzieżą stworzyła spektakl „Sisimiut Needs A Hero” (2015, Sisimiut Kulturhus).