O najnowszym spektaklu Konrada Dworakowskiego „Schulz: Skrawki”, przygotowywanym na tegoroczną edycję festiwalu Retroperspektywy z zespołem Teatru Chorea, a także o odejściu z Pinokia i o polityce kulturalnej Łodzi, rozmawia z reżyserem Piotr Olkusz.
Rozmowa z Konradem Dworakowskim reżyserem teatralnym, w latach 2009-2019 dyrektorem Teatru Pinokio. Za jego kadencji teatr ten dołączył do ścisłej czołówki teatrów adresowanych do młodego widza, stał się także pionierem działań o charakterze społecznym. Ważnym wyzwaniem, które postawił sobie w ostatnich latach Pinokio, było wypracowanie nowej formuły teatru i placówki o charakterze społeczno-kulturowym: jej siedzibą miała być dawna fabryka Wigencja między ul. Piotrkowską i Sienkiewicza (rozpoczęły się prace architektoniczno-budowlane). Pod koniec 2019, po krytycznym liście na temat jego pracy w teatrze skierowanym przez część zespołu Pinokia do władz miejskich, Dworakowski postanowił nie przystępować do procedury konkursowej, która mogłaby mu umożliwić kierowanie sceną przy Kopernika przez kolejną kadencję.
Piotr Olkusz jest pracownikiem Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego, redaktorem miesięcznika teatralnego „Dialog”, recenzentem portalu teatralny.pl. Wykłada także na Wydziałach Reżyserii oraz Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej