Inne aktualności
- Sopot. „Bo zawsze tak było”. Rozmowy o patologiach w kulturze 05.02.2025 08:20
-
Warszawa. „Laguna” – choreograficzny horror w TR Warszawa 05.02.2025 08:16
-
Wrocław. Prapremiera „Heks” w Teatrze Polskim w Podziemiu 04.02.2025 20:43
- Warszawa. „Trzy piórka” w Teatrze Guliwer – premiera w sobotę 04.02.2025 17:57
- Wrocław. Prapremiera Requiem Krauzego na 60. Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans 04.02.2025 16:18
- Gdańsk. Premiera „Potopu” w Wybrzeżu przełożona na 29 marca 04.02.2025 16:02
- Kielce. Czytanie, spektakle i joga. Walentynki w Teatrze Żeromskiego 04.02.2025 15:07
- Lublin. Trwa nabór na spotkanie artystów sieci CreArt w portugalskim Aveiro 04.02.2025 14:25
- Toruń. XXXIII Alternatywne Spotkania Teatralne „Klamra” – w marcu 04.02.2025 14:04
- Kraków. W Teatrze Nowym Proxima rozpoczęły się próby do spektaklu o Ryszardzie Riedlu 04.02.2025 13:21
- Kraków. Brązowe Medale „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” dla Moniki Kufel i Michała Nowickiego 04.02.2025 12:34
- Kielce. Jednak nie Kotański, a Klata dyrektorem Teatru Narodowego 04.02.2025 12:24
- Rzeszów. Teatr Przedmieście zaprasza na koncert „Występne piosenki” 04.02.2025 12:08
- Zielona Góra. „Drakula” dla dzieciaków w Lubuskim Teatrze 04.02.2025 11:48
Wpływowi pandemii COVID-19 na funkcjonowanie sektora kultury poświęcony jest pierwszy numer periodyku „Connecting Audiences Polska”. Jak podkreślają jego twórcy, to pierwszy w Polsce magazyn dla profesjonalistów w kulturze.
Wydawcami polskiej edycji magazynu są Regionalne Obserwatorium Kultury UAM w Poznaniu i NU Foundation. Czasopismo jest nieodpłatnie dostępne w sieci.
Jak poinformowało biuro prasowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w magazynie zamieszczono wywiady, artykuły, opinie, źródła wiedzy i inspiracje dotyczące zarządzania, marketingu w kulturze i rozwoju publiczności. "Czasopismo powstało we współpracy UAM z partnerami z Danii, Hiszpanii, Portugalii, Włoch oraz Ameryki Łacińskiej. W międzynarodowym gronie redakcyjnym znaleźli się pracownicy związani z Instytutem Kulturoznawstwa UAM i Regionalnym Obserwatorium Kultury UAM" – podała uczelnia.
Jeden z twórców pisma, członek zespołu redakcyjnego dr Piotr Firych z Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM powiedział PAP, że "Connecting Audiences Polska" to pierwszy w Polsce periodyk branżowy poświęcony tematyce zarządzania i marketingu w kulturze.
- Do tej pory w kraju nigdy nie ukazało się czasopismo z treściami publicystycznymi o podobnej tematyce. Wśród czytelników odnajdą się ludzie zajmujący się na co dzień kulturą. Mówimy tu nie tylko o artystach, ale przede wszystkim o tysiącach ludzi pracujących w obszarze kultury: pracownikach teatrów, muzeów, bibliotek, domów kultury, kin, agencji koncertowych, fundacji i stowarzyszeń – powiedział Firych.
Jak dodał, magazyn ukazywać się będzie dwa razy w roku; już widać, że stworzenie takiego periodyku było potrzebne.
- Od lat obserwowaliśmy ogromną potrzebę dyskutowania na tematy związane z zarządzaniem i marketingiem w kulturze. Świadczy o niej choćby wysoka frekwencja na ogólnopolskich konferencjach poświęconych tym zagadnieniom. Zainteresowanie to przełożyło się na liczbę pobrań pierwszego numeru magazynu: w ciągu niespełna miesiąca pobrało go przeszło pół tysiąca pracowników sektora kultury – powiedział Piotr Firych.
Artykuły w pierwszym numerze "Connecting Audiences Polska" w dużej mierze poświęcone są wpływowi pandemii COVID-19 na funkcjonowanie sektora kultury.
"Wierzymy, że Connecting Audiences Polska będzie przestrzenią rozmowy, spotkania i wymiany doświadczeń profesjonalistów kultury z całej Polski – zarówno z mniejszych i z większych ośrodków. Zależy nam też, aby nasz głos dołączył do międzynarodowej dyskusji o kulturze i jej wartości w dzisiejszym świecie. Zapraszamy do lektury tekstów, które niosą nadzieję i inspirację do działania, w czasach, kiedy jest ona wyjątkowo potrzebna" – napisał w pierwszym numerze zespół redakcyjny.
Magazyn "Connecting Audiences" ma 10-letnią tradycję i jest publikowany w łącznie sześciu krajach Europy i Ameryki Łacińskiej. Piotr Firych podkreślił, że współpraca międzynarodowa pozwala twórcom na wychodzenie poza kontekst lokalny, wymianę doświadczeń i wzbogacanie debaty dotyczącej poszczególnych tematów poruszanych w magazynie.