Inne aktualności
- Maryla Zielińska laureatką Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za rok 2023 23.04.2024 22:14
- Poznań. „Straszny dwór” Teatru Wielkiego w Filharmonii Berlińskiej 23.04.2024 21:46
- Poznań. Szczecińskie „Sceny z sufity” gościnnie w Teatrze Animacji 23.04.2024 18:44
- Warszawa. „Przez ścianę” – premiera już jutro 23.04.2024 18:18
- Gdańsk. „Piękna Zośka” w Teatrze Telewizji 23.04.2024 17:26
- Wsola. Literatura według... Kolejne spotkanie w Muzeum Witolda Gombrowicza 23.04.2024 16:44
- Gniezno. „Empuzjon” – premiera w Teatrze im. A. Fredry 23.04.2024 16:40
- Gdańsk. Jubileusz 55-lecia pracy artystycznej Wandy Neumann - aktorki Teatru Wybrzeże 23.04.2024 16:21
- Katowice. 7. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR - w czerwcu 23.04.2024 16:07
- Wrocław. 7. Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci 23.04.2024 15:43
- Gdynia. W maju premiera „OFELIAkontraHAMLET" w Teatrze Gdynia Główna 23.04.2024 15:12
- Kraków. Prapremiera „Requiem dla snów” w Teatrze Barakah 23.04.2024 14:36
- Ruda Śląska. Premiera „Wspomnień" w Teatrze Impresaryjnym im. Henryka Bisty 23.04.2024 14:25
- Kraj. Konkurs MKiDN na kandydata na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 23.04.2024 13:59
Wpływowi pandemii COVID-19 na funkcjonowanie sektora kultury poświęcony jest pierwszy numer periodyku „Connecting Audiences Polska”. Jak podkreślają jego twórcy, to pierwszy w Polsce magazyn dla profesjonalistów w kulturze.
Wydawcami polskiej edycji magazynu są Regionalne Obserwatorium Kultury UAM w Poznaniu i NU Foundation. Czasopismo jest nieodpłatnie dostępne w sieci.
Jak poinformowało biuro prasowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w magazynie zamieszczono wywiady, artykuły, opinie, źródła wiedzy i inspiracje dotyczące zarządzania, marketingu w kulturze i rozwoju publiczności. "Czasopismo powstało we współpracy UAM z partnerami z Danii, Hiszpanii, Portugalii, Włoch oraz Ameryki Łacińskiej. W międzynarodowym gronie redakcyjnym znaleźli się pracownicy związani z Instytutem Kulturoznawstwa UAM i Regionalnym Obserwatorium Kultury UAM" – podała uczelnia.
Jeden z twórców pisma, członek zespołu redakcyjnego dr Piotr Firych z Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM powiedział PAP, że "Connecting Audiences Polska" to pierwszy w Polsce periodyk branżowy poświęcony tematyce zarządzania i marketingu w kulturze.
- Do tej pory w kraju nigdy nie ukazało się czasopismo z treściami publicystycznymi o podobnej tematyce. Wśród czytelników odnajdą się ludzie zajmujący się na co dzień kulturą. Mówimy tu nie tylko o artystach, ale przede wszystkim o tysiącach ludzi pracujących w obszarze kultury: pracownikach teatrów, muzeów, bibliotek, domów kultury, kin, agencji koncertowych, fundacji i stowarzyszeń – powiedział Firych.
Jak dodał, magazyn ukazywać się będzie dwa razy w roku; już widać, że stworzenie takiego periodyku było potrzebne.
- Od lat obserwowaliśmy ogromną potrzebę dyskutowania na tematy związane z zarządzaniem i marketingiem w kulturze. Świadczy o niej choćby wysoka frekwencja na ogólnopolskich konferencjach poświęconych tym zagadnieniom. Zainteresowanie to przełożyło się na liczbę pobrań pierwszego numeru magazynu: w ciągu niespełna miesiąca pobrało go przeszło pół tysiąca pracowników sektora kultury – powiedział Piotr Firych.
Artykuły w pierwszym numerze "Connecting Audiences Polska" w dużej mierze poświęcone są wpływowi pandemii COVID-19 na funkcjonowanie sektora kultury.
"Wierzymy, że Connecting Audiences Polska będzie przestrzenią rozmowy, spotkania i wymiany doświadczeń profesjonalistów kultury z całej Polski – zarówno z mniejszych i z większych ośrodków. Zależy nam też, aby nasz głos dołączył do międzynarodowej dyskusji o kulturze i jej wartości w dzisiejszym świecie. Zapraszamy do lektury tekstów, które niosą nadzieję i inspirację do działania, w czasach, kiedy jest ona wyjątkowo potrzebna" – napisał w pierwszym numerze zespół redakcyjny.
Magazyn "Connecting Audiences" ma 10-letnią tradycję i jest publikowany w łącznie sześciu krajach Europy i Ameryki Łacińskiej. Piotr Firych podkreślił, że współpraca międzynarodowa pozwala twórcom na wychodzenie poza kontekst lokalny, wymianę doświadczeń i wzbogacanie debaty dotyczącej poszczególnych tematów poruszanych w magazynie.