Inne aktualności
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
- Paryż. Nie żyje reżyser Laurent Cantet. Miał 63 lata 26.04.2024 10:51
- Warszawa. Dwoje kandydatów do zastąpienia Bartłomieja Sienkiewicza 26.04.2024 10:30
- Busko-Zdrój. Odsłonięto ławeczkę upamiętniającą Krystynę Jamróz 26.04.2024 10:25
- Gdańsk. „Opera? Si!”, „Wyzwolenie" i ludzie-foki na weekend 26.04.2024 09:33
- Gdańsk. Wręczono Pomorskie Nagrody Artystyczne 26.04.2024 09:11
- Robimy wszystko, by okazji do bezpiecznych spotkań było jak najwięcej - mówi Karolina Kulig, rzeczniczka Centrum Sztuki Dziecka, które między 24 a 30 maja zaprasza na Biennale Sztuki dla Dziecka. Ze względu na pandemiczne obostrzenia większość wydarzeń organizatorzy planują online.
To będzie już 23. edycja imprezy, która przez dekady co dwa lata przyciąga do Poznania wielopokoleniową publiczność. Biennale Sztuki dla Dziecka to nie tylko spektakle, ale też pokazy filmowe, spotkania ze sztuką czy warsztaty. Przez poszczególne wydarzenia przewijają się zawsze dziesiątki uczestników, ale zdarzają się też bardzo kameralne punkty programu. – Nie chcemy widowisk dla 10 tys. ludzi. Czasami, żebyśmy się dobrze spotkali, musi nas być mało. Bo wtedy po prostu lepiej się rozmawia – mówił dwa lata temu w „Wyborczej” Jerzy Moszkowicz, dyrektor festiwalu.
Formuła online to szansa
– To niezwykły zbieg okoliczności, że akurat w roku 2021, gdy wymęczeni jesteśmy kilkunastoma miesiącami pandemii i izolacji, hasłem przewodnim Biennale Sztuki dla Dziecka jest właśnie „Spotkanie jako sztuka” – mówi Karolina Kulig, rzeczniczka imprezy. Podkreśla, że decyzja o tytule zapadła niemal cztery lata temu. – Okazuje się jednak nader trafiona: wiemy, że nasza publiczność niezwykle tęskni za spotkaniami na sali teatralnej, kinowej, za warsztatami, akcjami twórczymi, wystawami. Robimy wszystko, by okazji do bezpiecznych spotkań było jak najwięcej, jednak wciąż uzależnieni jesteśmy od pandemicznych obostrzeń – tłumaczy rzeczniczka. I zapowiada, że zdecydowana większość programu tegorocznego Biennale zaprezentowana zostanie online na specjalnie przystosowanej do tego platformie streamingowej. – Po doświadczeniach grudniowego festiwalu Ale Kino! wiemy, że tkwi w tym ogromna szansa na dotarcie z niezwykłymi propozycjami dla młodych odbiorców nie tylko do publiczności w Poznaniu, ale i w całej Polsce – mówi Karolina Kulig.
Kopciuszek w szklanym domu, zabawa bez granic
Co zobaczymy między 23 a 30 maja? M.in. indonezyjskie widowisko lalkowe bez słów „Chrząszcze w koszyku” (dla dzieci od 5 lat). Powstało zgodnie za założeniami grupy Papermoon Puppet Theatre, według których każdy przedmiot można ożywić i stworzyć z niego zachwycającą formę artystyczną. Bohaterem spektaklu jest Wehea, mały chłopiec, który mieszka w lesie deszczowym. Jak wiele innych żyjących tam osób, Wehea odczuwa szczególny związek z naturą.
Teatr Stary w Krakowie pokaże na Biennale spektakl „Kopciuszek” (od 11 lat) w reżyserii Anny Smolar. Przedstawienie w oryginalnej wersji francuskiego dramatopisarza i reżysera Joëla Pommerata to, jak zapowiadają twórcy, opowieść pełna zaskakujących zwrotów akcji. O szklane ściany zimnego, designerskiego domu Macochy rozbijają się ptaki. Wróżka (Bartosz Bielenia) bawi Kosię – Kopciuszka (Jaśmina Polak) magicznymi sztuczkami. Ale przede wszystkim, dzięki trzeźwemu oglądowi świata, pomaga jej oswoić się ze śmiercią matki i odnaleźć radość życia.