Inne aktualności
- Warszawa. Maja Kleczewska nową dyrektorką Teatru Powszechnego 24.01.2025 19:49
- Bydgoszcz. „Madagaskar – musicalowa przygoda” w Teatrze Kameralnym 24.01.2025 16:33
- Poznań. Luty 2025 w Teatrze Wielkim 24.01.2025 16:03
- Wrocław. Premiera płyty z utworami Józefa Elsnera 24.01.2025 15:45
- Warszawa. W lutym premiera „Wiśniowego sadu” w Teatrze Powszechnym 24.01.2025 15:22
- Warszawa. Premiera singla z najnowszej płyty Spanish Night 24.01.2025 15:11
- Łódź. „Mroczne perwersje codzienności” po raz 150. w Teatrze im. Stefana Jaracza 24.01.2025 15:08
- Warszawa. V edycja „Dramatopisania”. Konkurs dla teatrów 24.01.2025 14:07
- Wrocław. W marcu dodatkowe spektakle baletu „Królowa Śniegu” 24.01.2025 13:51
- Warszawa. Dyskusja o przyszłości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 24.01.2025 13:40
- Białystok. Teatr Dramatyczny z dotacją Ministra na promocję kultury polskiej za granicą 24.01.2025 13:26
- Warszawa. Poznaj cyfrowe archiwum Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ 24.01.2025 12:43
- Warszawa. Sinfonia Varsovia na festiwalach w Nantes i Kraju Loary 24.01.2025 12:21
- Kraj. Nowa wersja „Aidy” już 25 stycznia na żywo w kinach. W rolach głównych Angel Blue i Piotr Beczała 24.01.2025 12:20
- Robimy wszystko, by okazji do bezpiecznych spotkań było jak najwięcej - mówi Karolina Kulig, rzeczniczka Centrum Sztuki Dziecka, które między 24 a 30 maja zaprasza na Biennale Sztuki dla Dziecka. Ze względu na pandemiczne obostrzenia większość wydarzeń organizatorzy planują online.
To będzie już 23. edycja imprezy, która przez dekady co dwa lata przyciąga do Poznania wielopokoleniową publiczność. Biennale Sztuki dla Dziecka to nie tylko spektakle, ale też pokazy filmowe, spotkania ze sztuką czy warsztaty. Przez poszczególne wydarzenia przewijają się zawsze dziesiątki uczestników, ale zdarzają się też bardzo kameralne punkty programu. – Nie chcemy widowisk dla 10 tys. ludzi. Czasami, żebyśmy się dobrze spotkali, musi nas być mało. Bo wtedy po prostu lepiej się rozmawia – mówił dwa lata temu w „Wyborczej” Jerzy Moszkowicz, dyrektor festiwalu.
Formuła online to szansa
– To niezwykły zbieg okoliczności, że akurat w roku 2021, gdy wymęczeni jesteśmy kilkunastoma miesiącami pandemii i izolacji, hasłem przewodnim Biennale Sztuki dla Dziecka jest właśnie „Spotkanie jako sztuka” – mówi Karolina Kulig, rzeczniczka imprezy. Podkreśla, że decyzja o tytule zapadła niemal cztery lata temu. – Okazuje się jednak nader trafiona: wiemy, że nasza publiczność niezwykle tęskni za spotkaniami na sali teatralnej, kinowej, za warsztatami, akcjami twórczymi, wystawami. Robimy wszystko, by okazji do bezpiecznych spotkań było jak najwięcej, jednak wciąż uzależnieni jesteśmy od pandemicznych obostrzeń – tłumaczy rzeczniczka. I zapowiada, że zdecydowana większość programu tegorocznego Biennale zaprezentowana zostanie online na specjalnie przystosowanej do tego platformie streamingowej. – Po doświadczeniach grudniowego festiwalu Ale Kino! wiemy, że tkwi w tym ogromna szansa na dotarcie z niezwykłymi propozycjami dla młodych odbiorców nie tylko do publiczności w Poznaniu, ale i w całej Polsce – mówi Karolina Kulig.
Kopciuszek w szklanym domu, zabawa bez granic
Co zobaczymy między 23 a 30 maja? M.in. indonezyjskie widowisko lalkowe bez słów „Chrząszcze w koszyku” (dla dzieci od 5 lat). Powstało zgodnie za założeniami grupy Papermoon Puppet Theatre, według których każdy przedmiot można ożywić i stworzyć z niego zachwycającą formę artystyczną. Bohaterem spektaklu jest Wehea, mały chłopiec, który mieszka w lesie deszczowym. Jak wiele innych żyjących tam osób, Wehea odczuwa szczególny związek z naturą.
Teatr Stary w Krakowie pokaże na Biennale spektakl „Kopciuszek” (od 11 lat) w reżyserii Anny Smolar. Przedstawienie w oryginalnej wersji francuskiego dramatopisarza i reżysera Joëla Pommerata to, jak zapowiadają twórcy, opowieść pełna zaskakujących zwrotów akcji. O szklane ściany zimnego, designerskiego domu Macochy rozbijają się ptaki. Wróżka (Bartosz Bielenia) bawi Kosię – Kopciuszka (Jaśmina Polak) magicznymi sztuczkami. Ale przede wszystkim, dzięki trzeźwemu oglądowi świata, pomaga jej oswoić się ze śmiercią matki i odnaleźć radość życia.