Wiesław Kowalski wybiera najlepsze – jego zdaniem – spektakle 42. Warszawskich Spotkań Teatralnych.
NAJLEPSZY REŻYSER:
Maja Kleczewska – “Dziady” – Teatr Słowackiego w Krakowie
Małgorzata Bogajewska – “Wujaszek Wania” – Teatr Ludowy w Krakowie
Anna Augustynowicz – „Odlot” – Teatr Współczesny w Szczecinie
Jernej Lorenci – „Biblia. Próba” – Teatr Horzycy w Toruniu
***
NAJLEPSZY SPEKTAKL:
“Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
„Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska – Teatr Ludowy w Krakowie
„Odlot” – reż. Anna Augustynowicz – Teatr Współczesny w Szczecinie
***
NAJLEPSZA SCENOGRAFIA:
Katarzyna Borkowska – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
Marek Braun – „Odlot” – reż. Anna Augustynowicz – Teatr Współczesny w Szczecinie
***
NAJLEPSZA MUZYKA:
Cezary Duchnowski – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
***
NAJLEPSZY ZESPÓŁ AKTORSKI:
Teatr Współczesny w Szczecinie – “Odlot” – reż. Anna Augustynowicz
Teatr Ludowy w Krakowie – „Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska
Narodowy Stary Teatr w Krakowie – „Halka” – reż. Anna Smolar
***
NAJLEPSZA AKTORKA:
Dominika Bednarczyk – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
Maja Pankiewicz – „Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska – Teatr Ludowy w Krakowie
Alona Szostak – „Cudzoziemka” – reż. Katarzyna Minkowska – Teatr Polski w Poznaniu
***
NAJLEPSZY AKTOR:
Piotr Pilitowski – „Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska – Teatr Ludowy w Krakowie
Piotr Franasowicz – „Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska – Teatr Ludowy w Krakowie
Łukasz Stawarczyk – „Halka” – reż. Anna Smolar – Narodowy Stary Teatr w Krakowie
***
NAJLEPSZA MĘSKA ROLA DRUGOPLANOWA:
Jan Peszek – “Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
Tadeusz Łomnicki – „Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska – Teatr Ludowy w Krakowie
Marcin Kalisz – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
Michał Kaleta – „Cudzoziemka” – reż. Katarzyna Minkowska – Teatr Polski w Poznaniu
Bogusław Kierc – „Odlot” – reż. Anna Augustynowicz – Teatr Współczesny w Szczecinie
***
NAJLEPSZA ŻEŃSKA ROLA DRUGOPLANOWA:
Jadwiga Lesiak – „Wujaszek Wania” – reż. Małgorzata Bogajewska – Teatr Ludowy w Krakowie
Monika Roszko – „Cudzoziemka” – reż. Katarzyna Minkowska – Teatr Polski w Poznaniu
***
NAJLEPSZE KOSTIUMY:
Konrad Parol – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
***
NAJLEPSZA DRAMATURGIA/ADAPTACJA/SCENARIUSZ
Tomasz Walesiak, Katarzyna Minkowska – „Cudzoziemka” – reż. Katarzyna Minkowska – Teatr Polski w Poznaniu
Łukasz Chotkowski, Maja Kleczewska – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
***
NAJLEPSZA CHOREOGRAFIA:
Kaya Kołodziejczyk – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
Paweł Sakowicz – „Halka” – reż. Anna Smolar – Narodowy Stary Teatr w Krakowie
***
NAJLEPSZE ŚWIATŁO:
Katarzyna Borkowska – “Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
***
NAJLEPSZE VIDEO:
Maciej Czuchryta, Adam Izdebski, Tadeusz Pyrczak – „Dziady” – reż. Maja Kleczewska – Teatr Słowackiego w Krakowie
Wojciech Kapela – „Odlot” – reż. Anna Augustynowicz – Teatr Współczesny w Szczecinie; „Badania ściśle tajne” – reż. Norbert Rakowski – Teatr Kochanowskiego w Opolu
***
NAJWIĘKSZA NADZIEJA:
Aleksandra Nowosadko – “Halka” – reż. Anna Smolar – Narodowy Stary Teatr w Krakowie
Bartosz Włodarczyk – „Odlot” – reż. Anna Augustynowicz – Teatr Współczesny w Szczecinie
***
NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIE:
„Komedia. Wujaszek Wania” – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr Zagłębia w Sosnowcu
***
NAJWIĘKSZY ZNAK ZAPYTANIA:
„Badania ściśle tajne” – reż. Norbert Rakowski – Teatr Kochanowskiego w Opolu