EN

18.12.2020, 10:10 Wersja do druku

Naj… naj… naj… 40. Warszawskich Spotkań Teatralnych

Wiesław Kowalski wybiera najlepsze, jego zdaniem, spektakle 40. Warszawskich Spotkań Teatralnych.

fot. Dominik Werner

NAJLEPSZY REŻYSER:

Grzegorz Wiśniewski – “Fedra” – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Agnieszka Glińska – “Panny z Wilka” – Narodowy Stary Teatr w Krakowie

Szymon Kaczmarek – „Kupiec wenecki” – Nowy Teatr w Słupsku

***

NAJLEPSZY SPEKTAKL:

“Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA:

Mirek Kaczmarek – “Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Ewelina Marciniak i Grzegorz Layer – „Historia przemocy” – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZA MUZYKA:

Wacław Zimpel – “Historia przemocy” – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZY ZESPÓŁ AKTORSKI

Narodowy Stary Teatr w Krakowie – „Panny z Wilka” – reż. Agnieszka Glińska

Teatr Wybrzeże – „Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski

***

NAJLEPSZA KREACJA ZESPOŁOWA

Za zbiorowy portret kobiecości:

– Kaja Chmielewska, Aldona Grochal, Ewa Kaim, Paulina Puślednik, Anna Radwan i Dorota Segda – „Panny z Wilka” – reżyseria Agnieszka Glińska – Narodowy Stary Teatr w Krakowie

–  Anna Tomaszewska, Martyna Krzysztofik, Katarzyna Zawiślak-Dolny, Katarzyna Galica, Alina Szczegielniak, Kinga Piekarz – „Kobiety objaśniają mi świat” – reż. Iwona Kempa, Teatr Nowy Proxima w Krakowie

***

NAJLEPSZA AKTORKA:

Katarzyna Figura – “Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJLEPSZY AKTOR:

W związku z tym, że tegorocznym WST przyświecało motto „kobiety objaśniają świat”, brak nominacji nie powinien dziwić.

***

NAJLEPSZA MĘSKA ROLA DRUGOPLANOWA:

Krzysztof Matuszewski – “Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJLEPSZA ŻEŃSKA ROLA DRUGOPLANOWA:

Katarzyna Dałek – “Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJLEPSZE KOSTIUMY:

Mirek Kaczmarek – „Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Natalia Mleczak – “Historia przemocy” – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZA DRAMATURGIA/ADAPTACJA

Jan Czapliński – “Historia przemocy” – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Fredry w Gnieźnie

Agnieszka Glińska, Marta Konarzewska – „Panny z Wilka” – reż. Agnieszka Glińska, Narodowy Stary Teatr w Krakowie

***

NAJLEPSZE ŚWIATŁO:

Mirek Kaczmarek – “Historia przemocy” – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Fredry w Gnieźnie

***

NAJWIĘKSZA NADZIEJA:

Monika Janik – „Kupiec wenecki” – reż. Szymon Kaczmarek – Nowy Teatr w Słupsku

Jakub Nosiadek – “Fedra” – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIE:

Jolanta Janiczak – “Kurt Gerron. Führer daje miasto Żydom” – reż. Wiktor Rubin – Teatr Śląski w Katowicach

***

NAJWIĘKSZY ZNAK ZAPYTANIA:

Oskar Malinowski / aktor czy performer – “Historia  przemocy” – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Fredry w Gnieźnie

***

ZŁOTA MALINA:

Katarzyna Niedurny za to, że znakomitom moderatorkom jest.

Tytuł oryginalny

Naj… naj… naj… 40. Warszawskich Spotkań Teatralnych

Źródło:

Teatr dla Wszystkich

Link do źródła

Autor:

Wiesław Kowalski

Data publikacji oryginału:

17.12.2020

Wątki tematyczne