Inne aktualności
- Warszawa. „Caligula 2.0” - warszawska premiera spektaklu Rolfa Almego w Teatrze Druga Strefa 02.05.2024 15:25
- Łódź. „Romeo i Julia" Sashy Waltz w Teatrze Wielkim 02.05.2024 15:00
- Rzeszów. Fundacja Teatr NEMNO zaprasza na cykl spotkań „Teatralna sobota” 02.05.2024 14:28
- Warszawa. Trwa XII Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy 02.05.2024 13:43
- Warszawa. Próba otwarta z zespołem aktorskim Teatru 21 02.05.2024 12:19
- Poznań. „Traumaland. Polacy w cieniu przeszłości”. Spotkanie wokół książki Michała Bilewicza w Teatrze Polskim 02.05.2024 12:01
- Tychy. „Ojciec matka tunel strachu" Peszków na Scenie Konesera Teatru Małego 02.05.2024 10:58
- Olsztyn. Jubileusz siedemdziesięciolecia OTLu 02.05.2024 10:32
- Pacanów. Literacka Majówka z Teatrem Małe Mi 02.05.2024 10:20
- Kielce. Premiera „Wesołego wdowca" Teatru TeTaTet w KCK 02.05.2024 10:14
- Kalisz. Ruszyły 64. Kaliskie Spotkania Teatralne 02.05.2024 09:25
- USA. W wieku 77 lat zmarł pisarz Paul Auster 02.05.2024 09:25
- Kielce. „Pani Pylińska i sekret Chopina" na Scenie Gołasa w KCK 02.05.2024 09:07
- Pińczów. Spotkanie z Anną Dymną w Pińczowskim Samorządowym Centrum Kultury 02.05.2024 09:02
Podczas Wielkiego Postu Filharmonia Lubelska sięgnie po jedno z najpopularniejszych dzieł muzyki chóralnej „Stabat Mater” Giovanniego Battisty Pergolesiego. Koncert odbędzie się w piątek (22 marca) o godzinie 19.00.
Na zamówienie Bractwa „Cavalieri della Vergine dei Dolori di San Luigi al Palazzo” w Neapolu, Pergolesi tworzy w 1736 roku wielką muzyczną interpretację znanej sekwencji o Matce Bolesnej. Mówi się, że dzieło zostaje ukończone tuż przed śmiercią kompozytora, który tworzy je przechodząc jedną z najcięższych wówczas chorób – gruźlicę. Z kolei inna legenda mówi, że Symfonia nr 49 f-moll Josepha Haydna, podobnie jak Stabat Mater Pergolesiego, również powstawała, gdy kompozytor był bliski śmierci. Kantata Jana Sebastiana Bacha, w katalogu jego dzieł widniejącą pod numerem 146, została przeznaczona na 3 Niedzielę po Wielkanocy, tzw. Niedzielę „Jubilate”. Wiadomo, iż po raz pierwszy wykonano ją 12 maja 1726 roku, a znaczna część warstwy muzycznej kantaty pochodzi z Koncertu klawesynowego d-moll BWV 1052 kompozytora.