06.07.2021, 13:03 Wersja do druku

Los ofiary

"The Rape of Lucretia" Benjamina Brittena w reż. Kamili Siwińskiej w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.

fot. Karpati & Zarewicz

W najnowszym repertuarze Polskiej Opery Królewskiej, bardzo ambitnym, bo współczesnym, wydarzeniem jest „Gwałt na Lukrecji". Trudno wybrać największy atut przedstawienia, bo wszystko jest znakomite. Muzyka genialna, surowa i niezwykle sugestywna, inscenizacja przekonująca, prosta i awangardowa wizualnie, wykonanie wokalne i orkiestrowe wspaniałe, perfekcyjne, na czele z młodą, fenomenalną dyrygentką. W Teatrze Stanisławowskim w warszawskich Łazienkach, gdzie z natury króluje sztuka baroku i klasycyzmu, teraz na pierwszy plan wysuwa się dramat modernistyczny, miejscami drastyczny i atonalny. I jeszcze wstrząsający temat - akt przemocy i los ofiary. Niezmiennie aktualny.

Tytuł oryginalny

Los ofiary

Źródło:

Przegląd nr 28