Inne aktualności
- Katowice. 7. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR - w czerwcu 23.04.2024 16:07
- Wrocław. 7. Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci 23.04.2024 15:43
- Gdynia. W maju premiera „OFELIAkontraHAMLET" w Teatrze Gdynia Główna 23.04.2024 15:12
- Kraków. Prapremiera „Requiem dla snów” w Teatrze Barakah 23.04.2024 14:36
- Ruda Śląska. Premiera „Wspomnień" w Teatrze Impresaryjnym im. Henryka Bisty 23.04.2024 14:25
- Kraj. Konkurs MKiDN na kandydata na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 23.04.2024 13:59
- Włochy. Ukazało się pierwsze włoskie tłumaczenie „Odprawy posłów greckich" Jana Kochanowskiego 23.04.2024 13:32
- Cieszyn. Scena Polska zaprasza na premierę „Ośmiu kobiet” 23.04.2024 12:41
- Szczecin. W niedzielę rozpoczęła się 57. edycja festiwalu Kontrapunkt 23.04.2024 11:20
- Toruń. O teatralnej Klamrze i Porywaczach Ciał w TV 23.04.2024 11:05
- Cieszyn. Ruszył remont Teatru Cieszyńskiego 23.04.2024 10:59
- Legnica. „Fanny i Aleksander” ponownie w przestrzeni Teatru Modrzejewskiej 23.04.2024 10:54
- Gdańsk. Jerzy Snakowski wystawi operę dla dzieci w Warszawskiej Operze Kameralnej 23.04.2024 10:17
- Warszawa. Ruszył nabór operatorów programu Przestrzenie Sztuki Teatr 2024-2025 23.04.2024 10:14
Soliści łódzkiego Teatru Wielkiego z primadonną Joanną Woś na czele wykonają „Requiem” Giuseppe Verdiego. Utwór, który nie brzmiał tam od bardzo dawna, to atrakcja koncertu, z którego dochód zostanie przeznaczony na wsparcie naszych sąsiadów walczących z najeźdźcą. Pisze Katarzyna Giedrojć na stronie TOKFM.pl.
"Requiem" Verdiego zostało wybrane na ten koncert nieprzypadkowo. - Kiedy myślimy o wspieraniu, o dobroczynności i o charytatywności, to od razu przychodzi nam do głowy mistrz opery Giuseppe Verdi. Był to człowiek bardzo szlachetny, który przez całe swoje życie wspomagał potrzebujących. Ufundował np. dom dla muzyków seniorów - mówi dyrektor teatru Dariusz Stachura.
Joanna Woś, solistka Teatru Wielkiego, z tym utworem ma do czynienia pierwszy raz. - Jestem nim naprawdę zafascynowana. "Requiem" jest napisane operowo, jakby z narracją i akcją. Verdi to specjalista od budowania nastroju i dramaturgii, co daje się tutaj wyczuć. Strona muzyczna jest w tym dziele niezwykle operowa - mówi artystka.