Małe formy teatralne m.in. w wykonaniu Krystyny Jandy, Marzeny Trybały czy Jowity Budnik, znalazły się w programie Festiwalu Teatru Kameralnego, który odbędzie się w listopadzie w Łodzi. Dzięki 2-letniemu wsparciu miasta organizator – Fundacja Kamila Maćkowiaka – może już planować następną edycję.
Inne aktualności
-
Bydgoszcz. Michał Kmiecik laureatem nagrody dramaturgicznej Aurora
22.11.2025 09:22
- Warszawa. Konkurs kompozytorski im. Feliksa Konopaska – prawykonania nagrodzonych utworów 21.11.2025 20:13
- Warszawa. Pierwszy koncert symfoniczny w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej 21.11.2025 20:10
- Kraków. Kids Rave – wydarzenie taneczne dla dzieci i dorosłych 21.11.2025 17:46
- Kraków. MKiDN: Medale „Gloria Artis” na 80-lecie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego 21.11.2025 17:29
- Litwa. Rozpoczął się festiwal Dni Kultury Polskiej w Wilnie 21.11.2025 17:24
- Białystok. Recytatorzy z dziewięciu krajów przyjadą na finał konkursu „Kresy" 21.11.2025 17:22
- Kielce. Wyróżnienia dla budynku Teatru Żeromskiego 21.11.2025 15:55
- Warszawa. „jaśniej!” w Teatrze Guliwer, czyli pierwsza premiera w jubileuszowym sezonie 21.11.2025 15:44
-
Warszawa. Pokaz spektaklu-koncertu „2xHammond”. Otwarta Scena IT
21.11.2025 15:35
-
Bielsko-Biała. W Teatrze Polskim spotkanie autorskie z prof. Andrzejem Linertem
21.11.2025 15:23
-
Warszawa. Program Otwartej Sceny IT w grudniu
21.11.2025 15:22
-
Lublin. Dziesięć ofert w przetargu na przebudowę dawnego Domu Kultury Kolejarza
21.11.2025 14:42
-
Warszawa. Publikacja „Wszystko, co chcesz wiedzieć o dystrybucji spektakli (ale boisz się zapytać)”
21.11.2025 14:41
Festiwal Teatru Kameralnego, którego twórcą jest znany łódzki aktor Kamil Maćkowiak, w tym roku odbędzie się po raz drugi. Pierwsza edycja spotkała się z dużym zainteresowaniem widzów, co wpłynęło na decyzję Wydziału Kultury Urzędu Miasta Łodzi o wsparciu organizacji kolejnych dwóch, które będą obejmować różnorodne gatunki teatralne - od komedii po dramaty i tragifarsy.
"Festiwal Teatru Kameralnego po raz pierwszy został dofinansowany przez UMŁ w roku 2023 roku, a w tym roku, (będzie dofinansowany - przyp. red.) w trybie dwuletnim, dzięki czemu wydarzenie ma szansę zaistnieć trwale w świadomości łodzian i wpisać się na stałe do kalendarza wydarzeń teatralnych w naszym mieście. Współpraca Urzędu z łódzkimi organizacjami pozarządowymi zaowocowała kolejnym projektem, który buduje wizerunek Łodzi jako miasta kultury i teatru – podkreśliła wiceprezydent Łodzi Małgorzata Moskwa-Wodnicka na konferencji prasowej w poniedziałek.
W programie Festiwalu, który rozpocznie się 22 listopada i potrwa do 19 grudnia, znalazło się siedem spektakli. Na otwarcie zaplanowano spektakl wyprodukowany przez Teatr Kamienica - "Wiera Gran" w reżyserii Barbary Sass w wykonaniu Justyny Sieńczyłło i Macieja Wierzbickiego. W kolejnych dniach festiwalowych łódzka publiczność będzie mogła zobaczyć "Szwarzcharakterki" z udziałem Hanki Chojnackiej-Gościniak i Katarzyny Anzorge w reż. Julii Mark, wyprodukowane przez Fundację reKreacja; spektakl "Kolega Mela Gibsona", reż. Waldemar Patlewicz, wyk. Mirosław Neinert, wyprodukowany przez Teatr Korez.
Listopad zakończy "Ja, córka Rasputina" z Teatru Druga Strefa, w reż. Sylwestra Biragi i w wykonaniu Marzeny Trybały, a grudzień otworzy jako "Rachela" Jowita Budnik - to spektakl w reż. Iwony Siekierzyńskiej wyprodukowany przez Narodowe Centrum Kultury. Dwukrotnie Krystyna Janda pojawi się na scenie w swoim ikonicznym monodramie "Biała bluzka", w reż. Magdy Umer.
Na zakończenie - 19 grudnia – "Wigilia" w reż. Waldemara Zawodzińskiego; w tej produkcji Teatru Kamila Maćkowiaka, wznowionej po dwóch latach, obok twórcy festiwalu zobaczymy Milenę Lisiecką. Po każdym ze spektakli zaplanowane jest spotkanie artystów z widzami - to rozwiązanie, które znakomicie sprawdziło się w pierwszej edycji.
"Mam nadzieję, że ta różnorodna oferta pokaże, jak wielki jest teatr kameralny i jak bardzo atrakcyjny może być dla widza. W teatrach mamy oczywiście wielkie i popularne produkcje, to przede wszystkim klasyka i spektakle muzyczne. Ale jednocześnie jest duże zapotrzebowanie na teatr kameralny, który daje możliwość czytania emocji na twarzy aktora, osiągania bliskości i intymności. Bliski kontakt, kontakt na żywo za każdym razem stwarza nową i inną jakość" - powiedział PAP Kamil Maćkowiak.
Jak wspomniał, mała scena sprzyja spektaklom, których częścią jest interakcja z publicznością, jak dzieje się to np. w jego autorskim "Diva Show". "Komplety na widowni, która liczy ok. 200 miejsc, to znak, że widzowie mają potrzebę, by w takich spektaklach uczestniczyć. I nie potrzebują nawet znanego nazwiska na afiszu, aby na nie przychodzić. Bo np. ja od 11 lat utrzymuję teatr z biletów, nie grając w serialach i nie mając telewizyjnej popularności, tylko markę teatralną" - dodał.
Szczegółowy harmonogram spektakli i wydarzeń festiwalowych dostępny jest na stronie: www.teatrmackowiaka.pl