Zamek Królewski na Wawelu oraz Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka podpisały list intencyjny w sprawie współpracy. Ma ona dotyczyć upowszechniania i promocji sztuki, edukacji kulturowej oraz realizacji misji obu instytucji.
Inne aktualności
- Legnica. Teatralny brudnopis odnaleziony. Finał jubileuszu Jacka Głomba 10.09.2024 08:19
- Słupsk. Festiwal „Osobliwości” – nabór zgłoszeń 09.09.2024 19:01
- Poznań. „Soul Sisters. Przebudzenie” na Festiwalu Malta 09.09.2024 18:23
- Kraj. Koryfeusz Muzyki Polskiej 2024 — zgłoś kandydaturę! 09.09.2024 18:20
- Wrocław. „Dzień Ojca” – premiera Teatru Układ Formalny i Muzeum Pana Tadeusza 09.09.2024 18:04
- Lublin. „Krótki spektakl o miłości” – premiera w Teatrze Centralnym 09.09.2024 17:53
- Łódź. W Teatrze Powszechnym: prapremiery i modernizacja siedziby 09.09.2024 17:09
- Warszawa. Jesień w Komunie Warszawa 09.09.2024 16:57
- Wałbrzych. Projekt „Zabierz mnie do centrm” u Szaniawskiego 09.09.2024 16:54
- Kraj. Zgłoszenia do 6. Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego – do 15 września 09.09.2024 16:09
- Warszawa. Zbliża się premiera performance'u Daniela Kotowskiego w STUDIO 09.09.2024 15:50
- Warszawa. W piątek rusza Międzynarodowe Forum Badawcze „MATKI TAŃCZĄ! Osoby rodzicielskie w choreografii” 09.09.2024 15:30
- Kraków. Teatr KTO zainaugurował nowy festiwal – Ciało i Czas 09.09.2024 15:22
- Warszawa. „Gdybym cię nie poznał” po raz 100. w Teatrze Współczesnym 09.09.2024 14:17
Dokument podpisali w środę szefowie obu muzeów: dyrektor Zamku Królewskiego na Wawelu prof. dr hab. Andrzej Betlej oraz dyrektorka Cricoteki Natalia Zarzecka.
Dyrektor Wawelu podkreślił, że wizja współpracy specjalistów obu placówek „wzmacnia prowadzony od dawna dialog sztuki dawnej – obecnej na Wawelu – ze współczesnością”.
„Wychodząc naprzeciw potrzebom zwiedzających w XXI wieku, jednocześnie pozostajemy wierni tradycji, ale odsłaniamy też nieoczywiste oblicze Zamku wskazując, jak ważny był on również dla tak awangardowego artysty jak Tadeusz Kantor” - zaznaczył Betlej.
Natalia Zarzecka wskazała, że Tadeusz Kantor zasłynął jako forpoczta wielu trendów w sztuce XX wieku, zarazem jest ideowym i artystycznym kontynuatorem tradycji polskiego romantyzmu i duchowym dzieckiem Stanisława Wyspiańskiego.
„Jest też – jak Wawel – symbolem Krakowa. Mamy nadzieję, że uda nam się połączyć te dwa krakowskie fenomeny w jednej narracji, zachęcając publiczność do świeżego spojrzenia na obie instytucje – Wawel i Cricotekę – leżące na przeciwległych brzegach, ale przecież tej samej rzeki” - oceniła dyrektorka Cricoteki.
Zgodnie z podpisanym dokumentem Wawel i Cricoteka zamierzają wspólnie organizować wydarzenia artystyczne, kreatywne, naukowe, edukacyjne, popularyzatorskie, promocyjne i informacyjne, których celem będzie szerokie upowszechnianie wiedzy o sztuce.
Podpisany przez dyrektorów instytucji list intencyjny, stwarza również przestrzeń dla wymiany doświadczeń między zespołami: badawczymi, edukacyjnymi, konserwatorskimi, digitalizacyjnymi i wydawniczymi.