Inne aktualności
- Łódź. Latające Talerze „Wolność, kocham i rozumiem” – protest songi na deskach Teatru Komedii 01.04.2025 18:47
- Lublin. Premiera „Niewiarygodnej historii Małej S.” w Teatrze Osterwy – w sobotę 01.04.2025 16:35
-
Warszawa. Nabór na rezydencję V4@Theatre Critics Nitra 2025 01.04.2025 16:31
- Łódź. Has – kroniki wyobraźni. Muzeum Kinematografii zaprasza 01.04.2025 15:48
- Kraków. Adam Budak wskazany na dyrektora Muzeum MOCAK 01.04.2025 15:37
- Lublin. Teatr jest wpisany w DNA Lublina 01.04.2025 15:20
-
Lublin. Złota Maska dla Wojciecha Rusina 01.04.2025 15:03
- Warszawa. W Teatrze Dramatycznym spotkanie z Agnieszką Wosińską 01.04.2025 14:13
- Kielce. Wkrótce XXIII Festiwal Tańca w KTT 01.04.2025 13:58
- Gorzów Wlkp. „Last Christmas” na Wielkanoc w Teatrze Mostów 01.04.2025 13:47
- MKiDN. Medale „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” dla artystów Sekcji Estrady ZASP 01.04.2025 12:54
- Elbląg. W Teatrze Sewruka wręczono Aleksandry 01.04.2025 12:28
-
Warszawa. Niech żyją czarownice! Premiera w Teatrze Roma 01.04.2025 12:03
-
Toruń. Wystawa „Tu były lalki. 80 lat Teatru Baj Pomorski (1945-2025)” w BCS-ie 01.04.2025 11:53
Pięć lat temu krakowski pianista Piotr Orzechowski wraz ze swoim High Definition Quartetem i zagranicznymi gwiazdami muzyki ambient stworzył niezwykłą wersję "Dziadów" Adama Mickiewicza. 17 marca do sprzedaży trafi winylowa wersja tego koncertu, opublikowana przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie.
High Definition Quartet to zespół, który sprawdza się w międzygatunkowych poszukiwaniach, a jego pianista i lider Piotr Orzechowski nie bez przyczyny wziął sobie przydomek Pianohooligan – z łobuzerską zuchwałością przekracza bowiem podziały pomiędzy muzycznymi krainami.
W przypadku "Dziadów" postanowił on połączyć improwizowany jazz z elektroniczną muzyką z gatunku ambient. Dlatego do wspólnego koncertu zaprosił jej światowe gwiazdy. Wywoływanie duchów odbyło się pięć lat temu na scenie ICE Kraków na kanwie II część "Dziadów" Adama Mickiewicza, a gośćmi z zaświatów były wybitne postacie światowej muzyki eksperymentalnej: mistrzowie ambientu William Basinski i Robert Rich oraz specjalista od preparowanej gitary Christian Fennesz. W tym fascynującym rytuale uczestniczyli też Krzysztof Knittel, grający na reagującym na podczerwień monochordzie oraz Igor Boxx, połowa duetu Skalpel.