Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
Skromny, ale za to nie w wersji online, tylko z koncertami w realu, rozpoczyna się w czwartek Festiwal Muzyki Polskiej.
Impreza z piętnastoletnią już tradycją potrwa tylko cztery dni, ale długo nie było wiadomo, czy z powodu pandemii w ogóle się odbędzie. Na miejsce koncertów wybrano krakowskie świątynie, w tym duży i z dobrą akustyką kościół św. Katarzyny. A recital znakomitego niemieckiego pianisty Tobiasa Kocha odbędzie się w Sali Siemiradzkiego w Sukiennicach.
Od początku Festiwal Muzyki Polskiej zaskakiwał oryginalnym doborem utworów i wykonawcami. Wybierał znane utwory uznanych kompozytorów, ale powierzał je zagranicznym wykonawcom, bo to jest sposób na promocję polskiej muzyki. A jednocześnie przybliżał kompozycje niewykonywane od wieków.
Podobnie będzie w tym roku. Wydarzeniem może się stać finałowy koncert niedzielny, na którym zostanie wykonana po raz pierwszy w oryginalnej wersji źródłowej „Jadwiga królowa Polski" Karola Kurpińskiego. To najwybitniejszy przed Moniuszką nasz twórca oper i dyrektor Teatru Narodowego, dziś kojarzony głównie z „Krakowiakami i Góralami", choć skomponował wiele utworów.