Inne aktualności
- Wrocław. „Atrapa i Utopia” – spektakl Iwony Koneckiej 18.03.2025 18:51
- Łódź. Dorota Masłowska wygłosi cykl wykładów na Wydziale Filologicznym UŁ 18.03.2025 18:05
- Kraków. „Zamach na Narodowy Stary Teatr” – od piątku na scenie 18.03.2025 17:35
- Warszawa. Teatralny kwiecień w NCK 18.03.2025 16:52
-
Opole. VI Maraton Teatralny/ Showcase w ramach 50-lecia Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu 18.03.2025 16:44
- Warszawa. Archiwum Kazimierza Orłosia trafiło do Biblioteki Narodowej 18.03.2025 16:11
- Wałbrzych. Agnieszka Olsten realizuje „Immanuela Kanta” Thomasa Bernharda 18.03.2025 15:42
- Toruń. Wiceprezydent Szponka o ECF Camerimage: dyskusja „w słabym punkcie”, potrzebna decyzja 18.03.2025 15:15
- Kraj. Adaptacja „Ryszarda III” w reżyserii Burhana Qurbaniego – latem na ekranach kin 18.03.2025 14:56
-
Warszawa. Wyniki I etapu Konkursu na familijny spektakl grany w namiocie cyrkowym 18.03.2025 14:41
- Szczecin. Wkrótce premiera „Kopenhagi” Michaela Frayna w Teatrze Polskim 18.03.2025 14:27
- Warszawa. Haendel wg Raźniaka. „Il trionfo del Tempo e del Disinganno” w Polskiej Operze Królewskiej 18.03.2025 13:52
-
Wrocław. Premiera „Heks" w Teatrze Polskim w Podziemiu 18.03.2025 12:54
- Niemcy. „Katya Kabanova” Krzysztofa Warlikowskiego w Monachium. Corinne Winters zachwyca krytyków 18.03.2025 12:43
Krystian Lupa wyreżyseruje sztukę inspirowaną twórczością Johna Lennona, Krzysztof Garbaczewski pokaże "Sen nocy letniej" za pomocą nowych technologii, a Mariusz Treliński sięgnie po "Borysa Godunowa". Sztukę na podstawie "Ulissesa" stworzy Maja Kleczewska. Rok 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pisze Sandra Zakrzewska w Wysokich Obcasach.
"Radio Mariia" reż. Roza Sarkisian
13 stycznia, Teatr Powszechny w Warszawie
Stołeczny Teatr Powszechny rozpoczyna rok od premiery "Radia Mariia" w reżyserii oryginalnej ukraińskiej artystki Rozy Sarkisian. Twórcy próbują wyobrazić sobie rzeczywistość bez Kościoła katolickiego. W szkołach nie już lekcji religii. Nie ma też pomników polskiego papieża w przestrzeni publicznej. Co, jeśli na plebaniach zamieszkaliby uchodźcy, a kościoły zmieniły w sale koncertowe? Albo inaczej, w supermarkety. Co, jeśli Polak nie musiałby być katolikiem, żeby prawdziwie być Polakiem? Twórcy zastanawiają się, jakie byłyby konsekwencje takiego przełomu. I czy Kościół katolicki naprawdę zniknąłby z naszych głów. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.