Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
Krystian Lupa wyreżyseruje sztukę inspirowaną twórczością Johna Lennona, Krzysztof Garbaczewski pokaże "Sen nocy letniej" za pomocą nowych technologii, a Mariusz Treliński sięgnie po "Borysa Godunowa". Sztukę na podstawie "Ulissesa" stworzy Maja Kleczewska. Rok 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pisze Sandra Zakrzewska w Wysokich Obcasach.
"Radio Mariia" reż. Roza Sarkisian
13 stycznia, Teatr Powszechny w Warszawie
Stołeczny Teatr Powszechny rozpoczyna rok od premiery "Radia Mariia" w reżyserii oryginalnej ukraińskiej artystki Rozy Sarkisian. Twórcy próbują wyobrazić sobie rzeczywistość bez Kościoła katolickiego. W szkołach nie już lekcji religii. Nie ma też pomników polskiego papieża w przestrzeni publicznej. Co, jeśli na plebaniach zamieszkaliby uchodźcy, a kościoły zmieniły w sale koncertowe? Albo inaczej, w supermarkety. Co, jeśli Polak nie musiałby być katolikiem, żeby prawdziwie być Polakiem? Twórcy zastanawiają się, jakie byłyby konsekwencje takiego przełomu. I czy Kościół katolicki naprawdę zniknąłby z naszych głów. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.