Inne aktualności
- Warszawa. Prapremiera „Pół żartem…” Petera Quiltera w Teatrze Capitol – w piątek 25.09.2025 19:55
- Warszawa. Wernisaż wystawy „Wiercińscy – album nieteatralne” w Instytucie Sztuki PAN - w piątek 25.09.2025 16:37
- Sosnowiec. Młodzieżowy festiwal teatralny OHO stawia na głos uczestników 25.09.2025 16:27
-
Warszawa. Debata „Teatr UA–PL. Praktyka współpracy” w ramach Otwartej Sceny IT 25.09.2025 15:18
-
Toruń. 100. urodziny laski w Teatrze Horzycy. Wyjątkowy jubileusz rekwizytu 25.09.2025 15:02
-
Warszawa. Teatr Rampa zmienia termin najbliższej premiery 25.09.2025 14:47
- Katowice. Konferencja podsumuje trzyletni program Bardzo Młoda Kultura 25.09.2025 14:34
-
Warszawa. Producentka Ewa Puszczyńska odznaczona Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 25.09.2025 14:25
- Kraków. Filharmonia Krakowska rozpoczyna 81. sezon swej działalności 25.09.2025 13:57
- Szczecin. Teatr Współczesny zaprasza na premierę spektaklu „Very Ibsen” 25.09.2025 13:21
-
Bytom. Kongres Metropolia Kultury przygotowaniem do Polskiej Stolicy Kultury 25.09.2025 12:46
-
Kraj. „Inter Alia” w kinach od 3 października w ramach National Theatre Live 25.09.2025 12:45
- Poznań. Kilkudziesięciu performerów na Ostrowie Tumskim. Premiera spektaklu „Ki duch tutaj mieszka?” 25.09.2025 11:30
- Warszawa. Dwudziestolecie Teatru Scena Lubelska 30/32 25.09.2025 11:22
Krystian Lupa wyreżyseruje sztukę inspirowaną twórczością Johna Lennona, Krzysztof Garbaczewski pokaże "Sen nocy letniej" za pomocą nowych technologii, a Mariusz Treliński sięgnie po "Borysa Godunowa". Sztukę na podstawie "Ulissesa" stworzy Maja Kleczewska. Rok 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pisze Sandra Zakrzewska w Wysokich Obcasach.
"Radio Mariia" reż. Roza Sarkisian
13 stycznia, Teatr Powszechny w Warszawie
Stołeczny Teatr Powszechny rozpoczyna rok od premiery "Radia Mariia" w reżyserii oryginalnej ukraińskiej artystki Rozy Sarkisian. Twórcy próbują wyobrazić sobie rzeczywistość bez Kościoła katolickiego. W szkołach nie już lekcji religii. Nie ma też pomników polskiego papieża w przestrzeni publicznej. Co, jeśli na plebaniach zamieszkaliby uchodźcy, a kościoły zmieniły w sale koncertowe? Albo inaczej, w supermarkety. Co, jeśli Polak nie musiałby być katolikiem, żeby prawdziwie być Polakiem? Twórcy zastanawiają się, jakie byłyby konsekwencje takiego przełomu. I czy Kościół katolicki naprawdę zniknąłby z naszych głów. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.