Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Krystian Lupa wyreżyseruje sztukę inspirowaną twórczością Johna Lennona, Krzysztof Garbaczewski pokaże "Sen nocy letniej" za pomocą nowych technologii, a Mariusz Treliński sięgnie po "Borysa Godunowa". Sztukę na podstawie "Ulissesa" stworzy Maja Kleczewska. Rok 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pisze Sandra Zakrzewska w Wysokich Obcasach.
"Radio Mariia" reż. Roza Sarkisian
13 stycznia, Teatr Powszechny w Warszawie
Stołeczny Teatr Powszechny rozpoczyna rok od premiery "Radia Mariia" w reżyserii oryginalnej ukraińskiej artystki Rozy Sarkisian. Twórcy próbują wyobrazić sobie rzeczywistość bez Kościoła katolickiego. W szkołach nie już lekcji religii. Nie ma też pomników polskiego papieża w przestrzeni publicznej. Co, jeśli na plebaniach zamieszkaliby uchodźcy, a kościoły zmieniły w sale koncertowe? Albo inaczej, w supermarkety. Co, jeśli Polak nie musiałby być katolikiem, żeby prawdziwie być Polakiem? Twórcy zastanawiają się, jakie byłyby konsekwencje takiego przełomu. I czy Kościół katolicki naprawdę zniknąłby z naszych głów. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.