Inne aktualności
- Białystok. Trwają Dni Sztuki Współczesnej 27.05.2022 13:02
- Bydgoszcz. Nadchodzi premiera „Alicji w krainie czarów” w Operze Nova 27.05.2022 12:50
- Kielce. Dzieci z Ukrainy na „Opowieściach z Narnii” 27.05.2022 12:45
- Łódź. Reżyser Mariusz Wilczyński będzie miał gwiazdę na Piotrkowskiej 27.05.2022 12:36
- Łódź. W Teatrze Pinokio - premiera "Dzieci z Bullerbyn" 27.05.2022 12:23
- Bydgoszcz. Powstaje dokument o Teatrze Kameralnym 27.05.2022 12:14
- Tarnów. Dzień Dziecka w Teatrze Solskiego 27.05.2022 12:12
- Katowice. Prawie dziesięć premier rocznie. Wspólna wystawa Teatru Śląskiego i Muzeum Śląskiego 27.05.2022 12:05
- Szczecin. Ola i Inez wzięły ślub w czasie spektaklu „Spartakus". „Widzowie wychodzili wzruszeni" 27.05.2022 12:05
- Wrocław. Premiera spektaklu „Wyskubki" w WTW 27.05.2022 12:01
- Ruda Śląska. Spektakl komediowy Teatru na "5" w MCK 27.05.2022 11:33
-
Warszawa. Kolejny wykład Tadeusza Kornasia w Instytucie Teatralnym 27.05.2022 10:38
- Białystok. Już w czerwcu wielka premiera w BTL-u 27.05.2022 10:31
-
Opole. Ruszają 46. Opolskie Konfrontacje Teatralne / Klasyka Żywa 27.05.2022 10:25
Krystian Lupa wyreżyseruje sztukę inspirowaną twórczością Johna Lennona, Krzysztof Garbaczewski pokaże "Sen nocy letniej" za pomocą nowych technologii, a Mariusz Treliński sięgnie po "Borysa Godunowa". Sztukę na podstawie "Ulissesa" stworzy Maja Kleczewska. Rok 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pisze Sandra Zakrzewska w Wysokich Obcasach.
"Radio Mariia" reż. Roza Sarkisian
13 stycznia, Teatr Powszechny w Warszawie
Stołeczny Teatr Powszechny rozpoczyna rok od premiery "Radia Mariia" w reżyserii oryginalnej ukraińskiej artystki Rozy Sarkisian. Twórcy próbują wyobrazić sobie rzeczywistość bez Kościoła katolickiego. W szkołach nie już lekcji religii. Nie ma też pomników polskiego papieża w przestrzeni publicznej. Co, jeśli na plebaniach zamieszkaliby uchodźcy, a kościoły zmieniły w sale koncertowe? Albo inaczej, w supermarkety. Co, jeśli Polak nie musiałby być katolikiem, żeby prawdziwie być Polakiem? Twórcy zastanawiają się, jakie byłyby konsekwencje takiego przełomu. I czy Kościół katolicki naprawdę zniknąłby z naszych głów. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.