Inne aktualności
- Warszawa. „Gry i zabawy” – spektakl w DK Zacisze 21.01.2025 17:26
- Warszawa. Ogłoszono przetarg na realizację budowy TR Warszawa 21.01.2025 16:16
- Warszawa. MKiDN ogłosiło projekty dofinansowane z rezerwy ministra w ramach programu „Edukacja artystyczna 2025” 21.01.2025 16:07
- Bydgoszcz. Teatr Polski gra z WOŚP 21.01.2025 15:07
- Radom. Wkrótce premiera spektaklu „Café Luna” w Teatrze Powszechnym 21.01.2025 15:03
- Rzeszów. Promocja książki Andrzeja Piątka „Szajna. Dom wyobraźni artysty” 21.01.2025 14:56
- Nowy Sącz. XXI Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari – w maju 21.01.2025 14:46
- Białystok. 30 twórców ze stypendiami artystycznymi prezydenta miasta 21.01.2025 14:43
- Bydgoszcz. „Zemsta” na Dzikim Zachodzie. Teatr Polski zaprezentował plakat z kaktusem i rewolwerem 21.01.2025 14:09
- Katowice. Za tydzień premiera spektaklu „Mianujom mie Hanka” w Teatrze Telewizji 21.01.2025 13:56
- Katowice. Gala wręczenia Nagrody im. Kazimierza Kutza w Teatrze Śląskim – 16 lutego 21.01.2025 13:28
- Gdańsk. Najbliższe wydarzenia w Teatrze Wybrzeże 21.01.2025 12:26
- Bydgoszcz. Opera ku pokrzepieniu serc. Weekend z „Napojem miłosnym” w Operze Nova 21.01.2025 12:20
- Płock. Zmarł aktor Zbigniew Płoszaj 21.01.2025 12:09
Krystian Lupa wyreżyseruje sztukę inspirowaną twórczością Johna Lennona, Krzysztof Garbaczewski pokaże "Sen nocy letniej" za pomocą nowych technologii, a Mariusz Treliński sięgnie po "Borysa Godunowa". Sztukę na podstawie "Ulissesa" stworzy Maja Kleczewska. Rok 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pisze Sandra Zakrzewska w Wysokich Obcasach.
"Radio Mariia" reż. Roza Sarkisian
13 stycznia, Teatr Powszechny w Warszawie
Stołeczny Teatr Powszechny rozpoczyna rok od premiery "Radia Mariia" w reżyserii oryginalnej ukraińskiej artystki Rozy Sarkisian. Twórcy próbują wyobrazić sobie rzeczywistość bez Kościoła katolickiego. W szkołach nie już lekcji religii. Nie ma też pomników polskiego papieża w przestrzeni publicznej. Co, jeśli na plebaniach zamieszkaliby uchodźcy, a kościoły zmieniły w sale koncertowe? Albo inaczej, w supermarkety. Co, jeśli Polak nie musiałby być katolikiem, żeby prawdziwie być Polakiem? Twórcy zastanawiają się, jakie byłyby konsekwencje takiego przełomu. I czy Kościół katolicki naprawdę zniknąłby z naszych głów. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.