Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
Lawrence Alison to kanadyjska dramatopisarka, aktorka, niezależna producentka teatralna, absolwentka programu Banff Playwright Lab i stypendystka kolonii MacDowella w New Hampshire (USA). Część jej sztuk została opublikowana przez wydawnictwo Scirocco Drama. Jej "The Thing Between Us" została zrealizowana niezależnie w Toronto Theatre Passe Muraille Backspace i była nominowana do Nagrody Kanadyjskiej Gildii Dramaturgów im. Carol Bolt. Z kolei "Piece by Piece" została przygotowana w ramach festiwalu Next Stage w Toronto oraz w ramach serii New American Voices w Londynie w Anglii. Wspólnie z Annabel Fitzsimmons i Mary Francis Moore napisała "Bittergirl". Jej sztuka "And All For Love" została zrealizowana przez English Theatre w kanadyjskim National Arts Centre w Ottawie w Ontario.
"Królowa cateringu" została po raz pierwszy wystawiona w 2006 przez McGuffin Company za zgodą agencji Playwright and Marquis Literary (Colin Rivers), w ramach Toronto Fringe Festival w Tarragon Mainspa. Co ciekawe, autorka Lawrence Alison także sama w niej zagrała.
Akcja rozgrywa się w domu pani i pana Smythe. Właśnie trwa wystawne, bożonarodzeniowe przyjęcie prawniczej śmietanki. Za wahadłowymi drzwiami kuchni poznajemy zgrany zespół firmy cateringowej. Cynthia, Eric, Timothy i niezawodna królowa cateringu Mel to czwórka zżytych ze sobą od lat, sympatycznych młodych ludzi, z których każdy ma ambicje i tęsknoty wykraczające daleko poza cateringowe zlecenia. A podczas przyjęcia poznajemy ich rozterki, plany, zawody miłosne, zranione przyjaźnie i niespełnienia.
Jeden z młodych kelnerów rozpoznaje w gospodarzu, mężu i ojcu dzieciom, swego namiętnego kochanka, który, dostrzegłszy go w kuchni, rozpaczliwie próbuje odświeżyć z nim znajomość w sypialnianej szafie. Mel z kolei, ku swojemu przerażeniu, zauważywszy wśród gości imprezy byłego chłopaka, inicjuje burzliwy dialog z towarzyszącą mu nową sympatią, obiecującą młodą prawniczką, który zakończy się torsjami tej ostatniej oraz olśnieniem królowej, iż to na pewno nie był jej król. W kuchni i poza nią dzieje się w ten wieczór bardzo wiele. Drugi Akt rozgrywa się kilka tygodni później w tym samym miejscu i podobnym składzie. Tyle że okazja do imprezy jest już nieco odmienna.
Reżyseruje Maciej Kowalewski (także opracowanie muzyczne). Scenografię opracował Wojciech Stefaniak, kostiumy przygotowała Emilia Czartoryska, a ruch sceniczny – Bartłomiej Ostapczuk.
Grają: Agata Darnowska, Ewa Dobrucka, Jakub Głukowski, Marta Kędziora, Robert Mania i Tomasz Marczyński.