Wrzesień w Teatrze Polskim w Bydgoszczy zakończy pierwsza premiera tego sezonu – „Fight club, czyli męskie kręgi” w reżyserii Marcela Osowickiego. Spektakl będzie stanowił odpowiedź na kultowy film Fight Club na podstawie powieści Chucka Palahniuka. Sprzedaż biletów na premierę 27 września (piątek) oraz pokaz popremierowy 28 września (sobota) już ruszyła.
Grupa mężczyzn z “marginesu społecznego” spotyka się w Pralni Jutrzenka na męskich kręgach. Porównują doświadczenia i dochodzą jednogłośnie do wniosku - nie załapaliśmy się na zmianę.
Pełni gniewu, postanawiają skonstruować własny porządek terapeutyczny, oparty na prostszych, ulicznych zasadach. Pragną obdarować swoimi wnioskami cały świat, a przy okazji, zapisać się na kartach historii.
W jakiej kondycji znajdują się współcześni mężczyźni?
Gdzie leży granica cierpienia, za którą rodzi się przemoc?
Czy wyrażenie gniewu prowadzi do oczyszczenia?
Spektakl podejmuje tematy kryzysu męskości, wpływu popkultury na jednostkę, oraz współczesnych postaw antysystemowych. Równocześnie, spektakl jest próbą powołania do życia nowej narracji na temat męskości, opartej na afirmacji porażki.
Premiera spektaklu odbędzie się 27 września (piątek) o godz. 19:00, a pokaz popremierowy 28 września (sobota) o godz. 18:00 na małej scenie TPB.
Bilety dostępne są w kasie Teatru Polskiego w Bydgoszczy ([email protected]; +48 52 339 78 18; +48 885 60 70 90) oraz poprzez stronę www.teatrpolski.pl (zakładka KUP BILET).
Na scenie Teatru Polskiego w bohaterów z Pralni Jutrzenki wcielą się: Paweł L. Gilewski, Marian Jaskulski, Karol Franek Nowiński, Jerzy Pożarowski, Michalina Rodak, Marcin Zawodziński.
Spektakl wyreżyseruje Marcel Osowicki, będzie to jego debiut reżyserski. Autorem scenariusza teatralnej odpowiedzi na kultowy film jest Jakub Zalasa (dramaturgia). Wśród twórców i twórczyń znaleźli się także: Jakub Kotynia (scenografia, światło i wizualizacje), Kamila Wdowska (kostiumy), Martyna Dyląg (choreografia), Magdalena Niedźwiecka (producentka), Hanna Gruszczyńska (inspicjentka).
Spektakl współfinansowany przez Akademię Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w ramach programu Fundusz na Start.