Inne aktualności
- Wrocław. „Cień” Kamili Sammler w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego 05.11.2024 16:47
- Radom/Warszawa. 8 spektakli w finale konkursu na monodram Gombrowiczowski 05.11.2024 16:05
- Kraków. Jubileuszowy koncert w Teatrze Mumerus 05.11.2024 15:36
- Wrocław. „Bogiem a prawdą” w Studio na Grobli w Instytucie im. Grotowskiego 05.11.2024 15:35
- Warszawa. Egalitarność, różnorodność i dialog. Program Instytutu Teatralnego na lata 2024-2027 05.11.2024 15:24
- Łódź. Premiera monodramu „Bar pod zdechłym psem" w Teatrze im. Jaracza 05.11.2024 14:58
- Warszawa. Teatr Pijana Sypialnia w Teatrze Współczesnym 05.11.2024 14:30
- Warszawa. H. Wróblewska o współKongresie Kultury: chcemy wspólnie budować politykę i strategię kulturalną 05.11.2024 14:24
- Lublin. Premiera monodramu o Juliuszu Osterwie w Ośrodku Brama Grodzka - Teatr NN 05.11.2024 14:23
- Łódź. „Brzydkie kaczątko” Teatru Pinokio dostępne dla osób o specjalnych potrzebach 05.11.2024 13:57
- Kraków. Teatr Nowy Proxima zaprasza na konkurs finalistów konkursu piosenki „Oblicza Kory” 05.11.2024 13:27
- Kraków. Elżbieta Zającówna spocznie na cmentarzu Grębałów 05.11.2024 13:15
- Szczecin. Opera na Zamku szuka nowego dyrektora 05.11.2024 12:57
- Kraków. Teatr Słowackiego i Kuratorium Oświaty we wspólnym projekcie 05.11.2024 12:40
Pandemia zmieniła wszystko. Wcześniej nikomu na myśl nie przyszło nawet, że studenci IV roku aktorstwa nie pokażą swojego dyplomu bezpośrednio, jak dziesiątki pokoleń przed nimi - wprost przed publicznością. A jednak. W tym roku spektakl dyplomowy odbywa się online - we wtorek (14 lipca), o godz. 19 na kanale YouTube. Spektakl jest szczególny także z innego względu - opowie o pandemii. Towarzyszyć mu będzie dyskusja.
Tekst, współpracując na bieżąco ze studentami, napisała (i spektakl wyreżyserowała) reżyserka Agata Biziuk (niegdyś także absolwentka białostockiej Akademii Teatralnej, teraz pracująca z polskimi teatrami i przygotowująca autorskie spektakle). Jak opowiada nam w rozmowie reżyserka - czasu zespół miał mało, bo zaledwie miesiąc, wcześniej studenci mieli przygotować coś zupełnie innego z innym reżyserem. Ale zmieniło się wszystko, tak jak pandemia zmieniła nasze postrzeganie świata, codzienne nawyki i rytuały.
Traumy i lęki
I o tym też opowiada m.in. spektakl „PandemiJa”, który jest protestem młodych ludzi wobec nowej sterylnej rzeczywistości. Pandemia dotknęła aktorów wyjątkowo – nie mogli przez kilka miesięcy wykonywać swojego zawodu, jak inni czują strach i frustrację. Tak powstał oniryczno-kolażowy spektakl, w którym partnerem i lalką staje się kamera. „Korzystając z technik mieszanych, przenosimy się w świat dotykający pandemii, w krzywym zwierciadle odbijamy prozaiczność życia, ale i mierzymy się z największymi traumami i lękami” – mówią twórcy.