Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Gdy Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna zrezygnowali z występów w „Tosce” Pucciniego w Barcelonie, a teatr opublikował jedynie lakoniczny komunikat, że artyści „czuli, że nie są w stanie wcielić się w swoje role w tej inscenizacji i ostatecznie zdecydowali się zrezygnować z projektu”, na produkcję w reżyserii Rafaela R Villalobosa posypały się gromy ze strony wzburzonych melomanów.
Kontrowersyjny spektakl inspirowany życiem i twórczością Piera Paolo Pasoliniego oraz jego ostatnim filmem „Salò, czyli 120 dni Sodomy” miał swoją premierę w zeszłym roku w Brukseli, a jego nagranie dostępne jest w sieci.
Polemikę na temat produkcji rozpoczął Peter de Caluwe, dyrektor teatru La Monnaie w Brukseli swoim wywiadem dla Forum Opera. Wzbudził zainteresowanie mediów swoim spojrzeniem na produkcję, w którym przyrównał śmierć Cavaradossiego do Passoliniego.
Jako pierwszy z artystów publicznie głos zabrał Roberto Alagna, który w udzielonym włoskim mediom wywiadzie powiedział, że zarówno on, jak i Aleksandra Kurzak nie chcą być zakładnikami spektaklu, który nie ma nic wspólnego z „Toską” Pucciniego, za to można zobaczyć w nim przemoc, nagość, sadomasochizm i pedofilię. Tenor zapewniał również, że artyści umawiali się z Gran Teatre del Liceu na wcześniejszą produkcję Toski, a teatr chcąc wyjść naprzeciw ich wątpliwościom co do nowej produkcji, proponował wycofanie się z niej i powrót do starszej inscenizacji. Odpowiadając na komentarze na forumopera.com, Aleksandra Kurzak zaznaczyła, że umowa pomiędzy artystami a Gran Teatre del Liceu na występy w „Tosce” nie została podpisana.
Około południa pojawiło się na Twitterze sygnowane przez teatr oświadczenie, w którym teatr przyznaje, że w trakcie prowadzenia rozmów z artystami wszystkie scenariusze były analizowane, a najlepszym z nich okazało się postawienie na nową produkcję Villalobosa. Podkreślono również, że już 27 maja Gran Teatro del Liceu powiadomił media, że szanuje decyzję artystów. Pomimo tego, hiszpańska gazeta ABC Cataluna nadal niezgodnie z prawdą nagłaśnia to oświadczenie nagłówkami „Liceu potwierdza informacje z ABC i ponownie zaprzecza Alagni i Kurzak”.