Inne aktualności
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
Gdy Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna zrezygnowali z występów w „Tosce” Pucciniego w Barcelonie, a teatr opublikował jedynie lakoniczny komunikat, że artyści „czuli, że nie są w stanie wcielić się w swoje role w tej inscenizacji i ostatecznie zdecydowali się zrezygnować z projektu”, na produkcję w reżyserii Rafaela R Villalobosa posypały się gromy ze strony wzburzonych melomanów.
Kontrowersyjny spektakl inspirowany życiem i twórczością Piera Paolo Pasoliniego oraz jego ostatnim filmem „Salò, czyli 120 dni Sodomy” miał swoją premierę w zeszłym roku w Brukseli, a jego nagranie dostępne jest w sieci.
Polemikę na temat produkcji rozpoczął Peter de Caluwe, dyrektor teatru La Monnaie w Brukseli swoim wywiadem dla Forum Opera. Wzbudził zainteresowanie mediów swoim spojrzeniem na produkcję, w którym przyrównał śmierć Cavaradossiego do Passoliniego.
Jako pierwszy z artystów publicznie głos zabrał Roberto Alagna, który w udzielonym włoskim mediom wywiadzie powiedział, że zarówno on, jak i Aleksandra Kurzak nie chcą być zakładnikami spektaklu, który nie ma nic wspólnego z „Toską” Pucciniego, za to można zobaczyć w nim przemoc, nagość, sadomasochizm i pedofilię. Tenor zapewniał również, że artyści umawiali się z Gran Teatre del Liceu na wcześniejszą produkcję Toski, a teatr chcąc wyjść naprzeciw ich wątpliwościom co do nowej produkcji, proponował wycofanie się z niej i powrót do starszej inscenizacji. Odpowiadając na komentarze na forumopera.com, Aleksandra Kurzak zaznaczyła, że umowa pomiędzy artystami a Gran Teatre del Liceu na występy w „Tosce” nie została podpisana.
Około południa pojawiło się na Twitterze sygnowane przez teatr oświadczenie, w którym teatr przyznaje, że w trakcie prowadzenia rozmów z artystami wszystkie scenariusze były analizowane, a najlepszym z nich okazało się postawienie na nową produkcję Villalobosa. Podkreślono również, że już 27 maja Gran Teatro del Liceu powiadomił media, że szanuje decyzję artystów. Pomimo tego, hiszpańska gazeta ABC Cataluna nadal niezgodnie z prawdą nagłaśnia to oświadczenie nagłówkami „Liceu potwierdza informacje z ABC i ponownie zaprzecza Alagni i Kurzak”.