Inne aktualności
- Rudka. XVII Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów „Wyżyna Teatralna” 26.07.2024 17:26
-
Nowy RAPTULARZ: Dramaty z probówki 26.07.2024 16:50
- Lublin/ Akrobaci, klowni, cyrkowcy na ulicach miasta podczas Carnavalu Sztukmistrzów 26.07.2024 16:00
-
Podlaskie. Rozpoczyna się wędrowny teatralny „Wertep” 26.07.2024 14:02
- Sopot. Teatr Atelier dla dorosłych i dla dzieci 26.07.2024 13:42
- Warszawa. Sebastian Fabijański wyreżyserował bajkę dla dorosłych 26.07.2024 11:34
- Zakopane. Teatr „Witkacy” zaczyna 40. sezon artystyczny 26.07.2024 09:45
- Busko-Zdrój. „Związek otwarty” kolejny raz na scenie Buskiego Samorządowego Centrum Kultury 26.07.2024 09:40
- Pińczów. Spektakl komediowy za kilkanaście dni na wirydarzu Belwederu 26.07.2024 09:33
- Łódź. W Teatrze Pinokio będzie sklep i kawiarnia 26.07.2024 09:23
-
Gdańsk. Wraca projekt Metropolitalnej Opery Bałtyckiej 26.07.2024 09:09
-
Kraków. Przełom. Dyrektor Głuchowski ma zostać w Teatrze im Słowackiego 26.07.2024 09:00
- Warszawa. 45 lat temu zmarł Stefan Wiechecki „Wiech” zwany Homerem warszawskiej ulicy 26.07.2024 08:35
- Warszawa. Rzecznik MSZ: ogłosimy konkurs na ponad 20 stanowisk dyrektorów lub zastępców dyrektorów Instytutów Polskich 26.07.2024 08:25
Gdy Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna zrezygnowali z występów w „Tosce” Pucciniego w Barcelonie, a teatr opublikował jedynie lakoniczny komunikat, że artyści „czuli, że nie są w stanie wcielić się w swoje role w tej inscenizacji i ostatecznie zdecydowali się zrezygnować z projektu”, na produkcję w reżyserii Rafaela R Villalobosa posypały się gromy ze strony wzburzonych melomanów.
Kontrowersyjny spektakl inspirowany życiem i twórczością Piera Paolo Pasoliniego oraz jego ostatnim filmem „Salò, czyli 120 dni Sodomy” miał swoją premierę w zeszłym roku w Brukseli, a jego nagranie dostępne jest w sieci.
Polemikę na temat produkcji rozpoczął Peter de Caluwe, dyrektor teatru La Monnaie w Brukseli swoim wywiadem dla Forum Opera. Wzbudził zainteresowanie mediów swoim spojrzeniem na produkcję, w którym przyrównał śmierć Cavaradossiego do Passoliniego.
Jako pierwszy z artystów publicznie głos zabrał Roberto Alagna, który w udzielonym włoskim mediom wywiadzie powiedział, że zarówno on, jak i Aleksandra Kurzak nie chcą być zakładnikami spektaklu, który nie ma nic wspólnego z „Toską” Pucciniego, za to można zobaczyć w nim przemoc, nagość, sadomasochizm i pedofilię. Tenor zapewniał również, że artyści umawiali się z Gran Teatre del Liceu na wcześniejszą produkcję Toski, a teatr chcąc wyjść naprzeciw ich wątpliwościom co do nowej produkcji, proponował wycofanie się z niej i powrót do starszej inscenizacji. Odpowiadając na komentarze na forumopera.com, Aleksandra Kurzak zaznaczyła, że umowa pomiędzy artystami a Gran Teatre del Liceu na występy w „Tosce” nie została podpisana.
Około południa pojawiło się na Twitterze sygnowane przez teatr oświadczenie, w którym teatr przyznaje, że w trakcie prowadzenia rozmów z artystami wszystkie scenariusze były analizowane, a najlepszym z nich okazało się postawienie na nową produkcję Villalobosa. Podkreślono również, że już 27 maja Gran Teatro del Liceu powiadomił media, że szanuje decyzję artystów. Pomimo tego, hiszpańska gazeta ABC Cataluna nadal niezgodnie z prawdą nagłaśnia to oświadczenie nagłówkami „Liceu potwierdza informacje z ABC i ponownie zaprzecza Alagni i Kurzak”.