Inne aktualności
- Gdańsk. Od niedzieli obchody 100-lecia urodzin Haliny Mickiewiczówny - wybitnej śpiewaczki operowej 28.01.2023 13:35
- Łódź. Koncert utworów Mariana Hemara na inaugurację XIII Dni Pamięci w Łodzi 28.01.2023 13:31
- Olsztyn. „Niemieckie życie”, czyli spowiedź stenotypistki Goebbelsa w Teatrze Jaracza 28.01.2023 13:27
- Gorzów Wlkp. Teatr Osterwy zaprasza na spektakl „Papusza znaczy lalka” 28.01.2023 13:23
-
Kraj. Nowa klasyka w tańcu. Postpandemiczne „Jezioro łabędzie” z Paryża tylko 31 stycznia w Multikinach 28.01.2023 12:47
-
Świat. „The Washington Post” o „Śmierci Jana Pawła II” na Festiwalu Boska Komedia w Krakowie 28.01.2023 11:19
-
Zwarcie na zadany temat. O „Kto się boi Virginii Woolf?”, premierze Teatru Ochoty, rozmawiają Skrzydelski z Morozem 28.01.2023 10:48
- Kraków. Pierwsza rocznica inwazji Rosji na Ukrainę. „Dziady” wędrują do Iwano-Frankiwska, w Teatrze im. Słowackiego koncert charytatywny 28.01.2023 09:29
- Sosnowiec. Teatr Zagłębia będzie rozbudowany. Eksperci zbadali budynek 28.01.2023 09:22
-
Warszawa. Premiera „Tanga” w reż. W. Kostrzewskiego w Teatrze Polskim - w niedzielę 28.01.2023 09:16
- Amsterdam. Koncert Artura Gotza 28.01.2023 08:53
-
Warszawa. Premiera „Naszego miasta” w reż. Adama Sajnuka - w niedzielę 28.01.2023 08:41
- Warszawa. Min. Gliński o Antoninie Kowtunow: będzie obecna w sercach miłośników muzyki 27.01.2023 18:22
- Warszawa. Min. Gliński składa życzenia Janowi Englertowi z okazji jubileuszu 45-lecia pracy reżyserskiej 27.01.2023 17:04
Gdy Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna zrezygnowali z występów w „Tosce” Pucciniego w Barcelonie, a teatr opublikował jedynie lakoniczny komunikat, że artyści „czuli, że nie są w stanie wcielić się w swoje role w tej inscenizacji i ostatecznie zdecydowali się zrezygnować z projektu”, na produkcję w reżyserii Rafaela R Villalobosa posypały się gromy ze strony wzburzonych melomanów.
Kontrowersyjny spektakl inspirowany życiem i twórczością Piera Paolo Pasoliniego oraz jego ostatnim filmem „Salò, czyli 120 dni Sodomy” miał swoją premierę w zeszłym roku w Brukseli, a jego nagranie dostępne jest w sieci.
Polemikę na temat produkcji rozpoczął Peter de Caluwe, dyrektor teatru La Monnaie w Brukseli swoim wywiadem dla Forum Opera. Wzbudził zainteresowanie mediów swoim spojrzeniem na produkcję, w którym przyrównał śmierć Cavaradossiego do Passoliniego.
Jako pierwszy z artystów publicznie głos zabrał Roberto Alagna, który w udzielonym włoskim mediom wywiadzie powiedział, że zarówno on, jak i Aleksandra Kurzak nie chcą być zakładnikami spektaklu, który nie ma nic wspólnego z „Toską” Pucciniego, za to można zobaczyć w nim przemoc, nagość, sadomasochizm i pedofilię. Tenor zapewniał również, że artyści umawiali się z Gran Teatre del Liceu na wcześniejszą produkcję Toski, a teatr chcąc wyjść naprzeciw ich wątpliwościom co do nowej produkcji, proponował wycofanie się z niej i powrót do starszej inscenizacji. Odpowiadając na komentarze na forumopera.com, Aleksandra Kurzak zaznaczyła, że umowa pomiędzy artystami a Gran Teatre del Liceu na występy w „Tosce” nie została podpisana.
Około południa pojawiło się na Twitterze sygnowane przez teatr oświadczenie, w którym teatr przyznaje, że w trakcie prowadzenia rozmów z artystami wszystkie scenariusze były analizowane, a najlepszym z nich okazało się postawienie na nową produkcję Villalobosa. Podkreślono również, że już 27 maja Gran Teatro del Liceu powiadomił media, że szanuje decyzję artystów. Pomimo tego, hiszpańska gazeta ABC Cataluna nadal niezgodnie z prawdą nagłaśnia to oświadczenie nagłówkami „Liceu potwierdza informacje z ABC i ponownie zaprzecza Alagni i Kurzak”.