EN
13.01.2022, 13:56 Wersja do druku

Wrocław. Teatr Muzyczny Capitol podsumowuje rok

Rok 2021 zaczął się dla nas 17 lutego, po zawieszeniu lockdownu trwającego od listopada. Z końcem marca 2021 teatry jednak ponownie zamknięto dla publiczności. Otworzyliśmy widownię dopiero 29 maja, w dniu premiery „Alicji”.

"Alicja", fot. Tobiasz Papuczys / mat. teatru

W 2021 roku graliśmy na czterech scenach, lecz choć widzowie nie zawiedli, i nam, i publiczności trudno było nadążyć za zmieniającymi się wytycznymi. Po otwarciu teatrów od maja mogliśmy grać dla 50% widowni. We wrześniu wprowadzono nowe zasady: do 50% limitu miejsc nie wlicza się odtąd osób w pełni zaszczepionych przeciw COVID-19, które zechcą okazać przy wejściu swój certyfikat. Od połowy grudnia limit zmniejszono do 30% miejsc. Pozwala to jednak wypełnić widownię w całości.

Zagraliśmy 150 spektakli, w tym 103 na Dużej Scenie, i 2 koncerty w streamingu na żywo, w tym jeden z publicznością, trwający 24 godziny.

12 razy zaprosiliśmy dzieci na Czytanie na Dywanie na żywo, 49 razy Czytanie na Dywanie odbyło się online, 16 razy na Podwórku Capitolu miały miejsce zajęcia jogi. By utrzymać uwagę publiczności, organizowaliśmy wiele przedsięwzięć internetowych: turnieje, quizy i plebiscyty.

Najważniejszymi wydarzeniami artystycznymi roku były dla nas majowa premiery „Alicji” Agnieszki Wolny-Hamkało i Martyny Majewskiej, 24-godzinny performance „24'21 Różewicz Jam Session” wg pomysłu Konrada Imieli, zrealizowany wreszcie w czerwcu (po kilkukrotnej zmianie dat i formuły) 41. Przegląd Piosenki Aktorskiej oraz premiera „Bez maski”, serialu edukacyjnego o teatrze, dostępnego bezpłatnie w sieci z audiodeskrypcją i napisami.

Wśród tegorocznych nagród i wyróżnień cieszy nas bardzo Nagroda im. Aleksandra Zelwerowicza dla Marcina Czarnika przyznana m.in. za rolę Thomasa Newtona w naszym „Lazarusie” w reż. Jana Klaty. To pierwsze w historii takie wyróżnienie za rolę w musicalu. Wcześniej za najlepszą kreację aktorską nominowana była do Nagrody Zelwerowicza Justyna Szafran (za rolę Matki w spektaklu Tomasza Mana „Sex machine”, w sezonie 2011/2012). Wśród twórczyń i twórców teatru muzycznego laury Miesięcznika Teatr otrzymał dotąd jedynie Wojciech Kościelniak – jako Nagrodę Specjalną w sezonie 2013/2014. „Lazarusa” docenili też krytycy w dorocznej ankiecie „Teatru”: za role Marcina Czarnika, Konrada Imieli i Klaudii Waszak, za najlepsze przedstawienie teatru muzycznego i za najlepszą muzykę.

„Gracjan Pan. Musical” został wyróżniony za najlepszą realizację teatralną w sieci. Kostiumy Krystiana Szymczaka i scenografia Anny Haudek do naszej „Alicji” znalazły się w finale konkursu „Złota Kieszeń” wśród ośmiu spektakli „o szczególnych walorach scenograficznych i kostiumograficznych”. Ewę Szlempo-Kruszyńską nominowano do nagrody WARTO 2021 Gazety Wyborczej Wrocław.

Rok zakończyliśmy Galą Światowych Musicali - sylwestrowym koncertem, granym także w styczniu. Koncert pojawi się w repertuarze także w kolejnych miesiącach.

Zachęcam do pobrania pełnej, szerszej wersji podsumowania z linku poniżej (teatrcapitol.box.com/capitol-2021-podsumowanie).

Pełen tekst podsumowania TUTAJ


Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne