Transmitowany na żywo spektakl „Straszny dwór” wystawiony 11 listopada na deskach Opery Wrocławskiej oglądało w internecie niemal 17 tysięcy widzów! To wyjątkowe wydarzenie wywołało wiele wzruszeń i mnóstwo ciepłych komentarzy od publiczności. Jeszcze w listopadzie Opera zaprasza na kolejne transmisje swoich spektakli.
Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
„Straszny dwór” pod dyrekcją Michała Klauzy transmitowany był na żywo w dniu 102. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości na kanale YouTube Opery Wrocławskiej. Opera, po ogłoszeniu zamknięcia w całym kraju placówek kultury, postanowiła bowiem nie odwoływać swoich spektakli, ale przenieść je do sieci. Decyzja ta okazała się strzałem w dziesiątkę – transmitowany online „Straszny dwór” oglądało w internecie niemal 17 tysięcy widzów! Ponadto to wyjątkowe wydarzenie zostało niezwykle ciepło przyjęte przez wirtualną publiczność i zebrało całe mnóstwo pozytywnych komentarzy w mediach społecznościowych:
„Dziękuję z całego serca za piękny występ i chwile wzruszeń!”; „Piękne! Właśnie tego dzisiaj potrzebowałam!”; „To było wspaniałe!”; „Dziękujemy. Nawet online to była czysta przyjemność!”; „Cudownie się słucha i ogląda, dziękuję za taką możliwość!”
– Nam również towarzyszy wiele pozytywnych emocji, przede wszystkim satysfakcja, że w tak trudnym czasie udało się dostarczyć miłośnikom Opery tylu wzruszeń. Po raz pierwszy w historii zdecydowaliśmy się na realizację naszych spektakli w formie streamingu i dziś już wiemy, że mimo ogromu całego przedsięwzięcia, była to bardzo dobra decyzja – podkreśla Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.
Jeszcze w listopadzie na wirtualnych deskach Opery wystawione zostaną kolejne dwa wydarzenia - Wieczór Patriotyczny oraz La Bohème (Cyganeria). Będą one transmitowane na żywo również na kanale YouTube Opery Wrocławskiej a bezpośrednio po zakończeniu streamingu spektakle pozostaną dostępne dla widzów przez 24 godziny. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem oraz szczegółami wydarzeń:
15 listopada (niedziela), godz. 18.00 – Wieczór Patriotyczny
20 listopada (piątek), godz. 19.00 – La Bohème (Cyganeria)
22 listopada (niedziela), godz. 18.00 – La Bohème (Cyganeria)
28 listopada (sobota), godz. 19.00 – Giselle
Wieczór Patriotyczny, 15 listopada, (niedziela), godz. 19:00.
Tego dnia wystąpi chór pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys oraz soliści Opery: Eliza Kruszczyńska, Maria Rozynek-Banaszak, Anna Lichorowicz, Jadwiga Postrożna, Tomasz Rudnicki, Jędrzej Tomczyk. Całość będzie spleciona wyjątkowymi recytacjami Michała Zborowskiego.
La Bohème (Cyganeria), 20 listopada (piątek), godz. 19:00 oraz 22 listopada (niedziela), godz. 18:00.
W Operze Wrocławskiej sztuka ta jest ujęta w klasyczne ramy inscenizacyjne, co gwarantuje niezapomnianą podróż w czasie. To dzieło w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego, zza pulpitu dyrygenckiego orkiestrę poprowadzi dyrektor artystyczny Opery Wrocławskiej maestro Bassem Akiki, a w głównych rolach usłyszymy m.in.: Adriannę Ferfecką (Mimì), Piotra Buszewskiego (Rodolfo), Marię Rozynek-Banaszak (Musetta), Adama Zarembę (Marcello), Tomasza Rudnickiego (Schaunard) i Jerzego Butryna (Colline).
Giselle, 28 listopada (sobota), godz. 19.00.
Po roku wraca na scenę Opery balet Giselle Adolphe’a Adama, w choreografii Zofii Rudnickiej i Ewy Głowackiej. Romantyczna opowieść o miłości silniejszej niż śmierć, oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego, jest nieczęstą pozycją goszczącą w polskich teatrach operowych. Usłyszymy również Orkiestrę Opery Wrocławskiej, pod batutą Adama Banaszaka.