Transmitowany na żywo spektakl „Straszny dwór” wystawiony 11 listopada na deskach Opery Wrocławskiej oglądało w internecie niemal 17 tysięcy widzów! To wyjątkowe wydarzenie wywołało wiele wzruszeń i mnóstwo ciepłych komentarzy od publiczności. Jeszcze w listopadzie Opera zaprasza na kolejne transmisje swoich spektakli.
Inne aktualności
- Bydgoszcz. Wanda Rucińska patronką Teatru Kameralnego 28.03.2024 09:27
- Sopot. Młodzież o sobie. „Lunatyczka” powraca do Teatru Atelier 28.03.2024 08:57
- Warszawa. 22. Seminarium Historycznoteatralne online 28.03.2024 08:15
- Kraków. Leszek Długosz spoczął w Alei Zasłużonych na cmentarzu Rakowickim 27.03.2024 19:46
- Sopot. Podpisano porozumienie ws. powrotu do kurortu festiwalu Dwa Teatry 27.03.2024 16:05
- Warszawa. Prezes ZASP na Międzynarodowy Dzień Teatru: kolejne święto w cieniu wojny 27.03.2024 14:40
- Warszawa. Fundacja prowadząca telefon zaufania dla młodzieży partnerem „Heathers” w Syrenie 27.03.2024 14:39
- Gdańsk. Teatr do zjedzenia, czyli 20 potraw na urodziny sceny 27.03.2024 14:29
- Katowice. Wystawa i spektakl w Muzeum Śląskim 27.03.2024 14:15
- Warszawa. Barbara Garstka w monodramie o Elżbiecie Czyżewskiej 27.03.2024 14:13
- Kraj. Aktorzy i aktorki z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru zachęcają do odwiedzania teatrów w całej Polsce 27.03.2024 13:39
- Warszawa. Penderecki i Szymanowski na Wielkanocnym Festiwalu 27.03.2024 12:27
- Mazowieckie. Widzowie najchętniej odwiedzali teatry dramatyczne, ale to teatry muzyczne i lalkowe zwiększyły frekwencję o 100 proc. 27.03.2024 12:24
- Poznań. Zbliża się premiera „Apetytu na czereśnie” w Muzycznym 27.03.2024 12:00
„Straszny dwór” pod dyrekcją Michała Klauzy transmitowany był na żywo w dniu 102. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości na kanale YouTube Opery Wrocławskiej. Opera, po ogłoszeniu zamknięcia w całym kraju placówek kultury, postanowiła bowiem nie odwoływać swoich spektakli, ale przenieść je do sieci. Decyzja ta okazała się strzałem w dziesiątkę – transmitowany online „Straszny dwór” oglądało w internecie niemal 17 tysięcy widzów! Ponadto to wyjątkowe wydarzenie zostało niezwykle ciepło przyjęte przez wirtualną publiczność i zebrało całe mnóstwo pozytywnych komentarzy w mediach społecznościowych:
„Dziękuję z całego serca za piękny występ i chwile wzruszeń!”; „Piękne! Właśnie tego dzisiaj potrzebowałam!”; „To było wspaniałe!”; „Dziękujemy. Nawet online to była czysta przyjemność!”; „Cudownie się słucha i ogląda, dziękuję za taką możliwość!”
– Nam również towarzyszy wiele pozytywnych emocji, przede wszystkim satysfakcja, że w tak trudnym czasie udało się dostarczyć miłośnikom Opery tylu wzruszeń. Po raz pierwszy w historii zdecydowaliśmy się na realizację naszych spektakli w formie streamingu i dziś już wiemy, że mimo ogromu całego przedsięwzięcia, była to bardzo dobra decyzja – podkreśla Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.
Jeszcze w listopadzie na wirtualnych deskach Opery wystawione zostaną kolejne dwa wydarzenia - Wieczór Patriotyczny oraz La Bohème (Cyganeria). Będą one transmitowane na żywo również na kanale YouTube Opery Wrocławskiej a bezpośrednio po zakończeniu streamingu spektakle pozostaną dostępne dla widzów przez 24 godziny. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem oraz szczegółami wydarzeń:
15 listopada (niedziela), godz. 18.00 – Wieczór Patriotyczny
20 listopada (piątek), godz. 19.00 – La Bohème (Cyganeria)
22 listopada (niedziela), godz. 18.00 – La Bohème (Cyganeria)
28 listopada (sobota), godz. 19.00 – Giselle
Wieczór Patriotyczny, 15 listopada, (niedziela), godz. 19:00.
Tego dnia wystąpi chór pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys oraz soliści Opery: Eliza Kruszczyńska, Maria Rozynek-Banaszak, Anna Lichorowicz, Jadwiga Postrożna, Tomasz Rudnicki, Jędrzej Tomczyk. Całość będzie spleciona wyjątkowymi recytacjami Michała Zborowskiego.
La Bohème (Cyganeria), 20 listopada (piątek), godz. 19:00 oraz 22 listopada (niedziela), godz. 18:00.
W Operze Wrocławskiej sztuka ta jest ujęta w klasyczne ramy inscenizacyjne, co gwarantuje niezapomnianą podróż w czasie. To dzieło w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego, zza pulpitu dyrygenckiego orkiestrę poprowadzi dyrektor artystyczny Opery Wrocławskiej maestro Bassem Akiki, a w głównych rolach usłyszymy m.in.: Adriannę Ferfecką (Mimì), Piotra Buszewskiego (Rodolfo), Marię Rozynek-Banaszak (Musetta), Adama Zarembę (Marcello), Tomasza Rudnickiego (Schaunard) i Jerzego Butryna (Colline).
Giselle, 28 listopada (sobota), godz. 19.00.
Po roku wraca na scenę Opery balet Giselle Adolphe’a Adama, w choreografii Zofii Rudnickiej i Ewy Głowackiej. Romantyczna opowieść o miłości silniejszej niż śmierć, oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego, jest nieczęstą pozycją goszczącą w polskich teatrach operowych. Usłyszymy również Orkiestrę Opery Wrocławskiej, pod batutą Adama Banaszaka.