Inne aktualności
- Warszawa. Open Call w Komunie – ostatni dzień 04.11.2024 19:12
- Warszawa. Festiwal Niepodległa na Krakowskim Przedmieściu 04.11.2024 19:05
- Warszawa. Pożegnanie Elżbiety Zającówny – w środę 04.11.2024 18:14
- Szczecin. Najbliższy tydzień w Teatrze Polskim 04.11.2024 16:29
- Śrem. Awangardowa edukacja kulturalna: Teatr Instrumentalny Bogusława Schaeffera 2024 04.11.2024 15:22
- Tarnów. Sylwester w Teatrze im. Ludwika Solskiego 04.11.2024 15:10
- Warszawa. Dwa premierowe spektakle Michała Zadary w Muzeum Sztuki Nowoczesnej 04.11.2024 14:44
- Nowy Sącz. Pokaz reżyserskiej wersji kultowego „Czasu Apokalipsy” 04.11.2024 14:39
- Toruń. „AI-Art. Sztuka, technologia i ekologia w teatrze” – nowy projekt Baja Pomorskiego 04.11.2024 14:23
- Warszawa. „Niedźwiedzisio” – premiera streamingowa Teatru Baj 04.11.2024 13:22
- Warszawa. Debata „Historia HI§TORY, czyli Gombrowicz i reszta świata” w POK 04.11.2024 13:02
- Kraków. Teatr Słowackiego zaprasza na premierę „Tak zwanej ludzkości w obłędzie” 04.11.2024 12:45
- Bydgoszcz. XXIII Festiwal Prapremier startuje w najbliższy piątek 04.11.2024 12:41
- Kraków. Krakowska Akademia Musicalu zaprasza na „Piękną i Bestię Jr.” 04.11.2024 11:59
W czasie zadumy poprzedzającej uroczystość Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny warto sięgnąć po klasykę. W piątek 29 października w wileńskim klasztorze ojców franciszkanów odbędzie się zorganizowany przez Teatr Telewizji i TVP Wilno pokaz spektaklu „Dziady. Noc pierwsza" w inscenizacji Teatru Wierszalin z Supraśla.
To wyjątkowe wydarzenie pozwoli na nowo odkryć w dramacie Adama Mickiewicza poczucie nierozerwalnej wspólnoty kulturowej i historycznej pomiędzy Polakami a Litwinami. Pokaz spektaklu poprzedzi panel dyskusyjny „Dziady jako sztuka łącząca narody" z udziałem gości z Polski, Litwy i Białorusi. „Dziady. Noc pierwsza" w reżyserii Piotra Tomaszuka to zrealizowana na podstawie „Dziadów cz. IV" z elementami „Dziadów cz. II" psychologiczna, emocjonująca konfrontacja serca i rozumu dwóch bohaterów - romantyka Gustawa i racjonalnego księdza. Interpretacja dramatu Adama Mickiewicza z epoki romantyzmu została zrealizowana zgodnie z antyczną zasadą trzech jedności - miejsca, czasu i akcji. Inscenizacja ma jednak współczesny i aktualny charakter.