Inne aktualności
- Białystok. Premiera oper „Pajace" i „Rycerskość wieśniacza" w Operze i Filharmonii Podlaskiej - 10 maja 27.04.2024 15:30
- Białystok. Coś dla małych i dla dużych. BTL zaprasza na majówkowe spektakle 27.04.2024 11:25
- Radom. Gombrowicz wg Tumidajskiego. Premiera „Iwony, księżniczki Burgunda” 27.04.2024 10:19
- Łódź. Śląski „Byk” na teatralnej Scenie Monopolis 27.04.2024 09:32
- Warszawa. Marcin Dorociński z kolejną rolą w Hollywood. W jakiej produkcji pojawi się aktor? 27.04.2024 08:47
- Gdańsk. Czarci Krakowski Salon Poezji w Nadbałtyckim Centrum Kultury 27.04.2024 08:44
- Warszawa. Konkurs Fotografii Teatralnej – X Edycja 27.04.2024 08:30
- Warszawa. W maju cztery premierowe spektakle w Teatrze Telewizji 26.04.2024 17:08
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
W czasie zadumy poprzedzającej uroczystość Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny warto sięgnąć po klasykę. W piątek 29 października w wileńskim klasztorze ojców franciszkanów odbędzie się zorganizowany przez Teatr Telewizji i TVP Wilno pokaz spektaklu „Dziady. Noc pierwsza" w inscenizacji Teatru Wierszalin z Supraśla.
To wyjątkowe wydarzenie pozwoli na nowo odkryć w dramacie Adama Mickiewicza poczucie nierozerwalnej wspólnoty kulturowej i historycznej pomiędzy Polakami a Litwinami. Pokaz spektaklu poprzedzi panel dyskusyjny „Dziady jako sztuka łącząca narody" z udziałem gości z Polski, Litwy i Białorusi. „Dziady. Noc pierwsza" w reżyserii Piotra Tomaszuka to zrealizowana na podstawie „Dziadów cz. IV" z elementami „Dziadów cz. II" psychologiczna, emocjonująca konfrontacja serca i rozumu dwóch bohaterów - romantyka Gustawa i racjonalnego księdza. Interpretacja dramatu Adama Mickiewicza z epoki romantyzmu została zrealizowana zgodnie z antyczną zasadą trzech jedności - miejsca, czasu i akcji. Inscenizacja ma jednak współczesny i aktualny charakter.